Berta Sándor
Megbízhatóbb közlekedési résztvevőkké tennék az autonóm autókat
Egy német-japán kutatási projekt jelentős mértékben növelné az önállóan közlekedő gépkocsik biztonságát.
Az Ilmenaui Műszaki Egyetem munkatársai, tudósok, fejlesztőmérnökök, valamint német és japán vállalatok és kutatási létesítmények dolgozói olyan teszteljárást dolgoznak ki, amelynek segítségével a járműgyártók a jövőben már az engedélyeztetések előtt biztosíthatják, hogy az új modellek biztonságosak legyenek.
A közel 4,7 millió euró költségvetésű German Japan Joint Virtual Validation Methodology for Intelligent Driving Systems (VIVID) nevű kutatási programban az autógyártók közül a Honda, a Mercedes-Benz, a Nissan, a Toyota, továbbá az AVL, a Continental, a Német Repülési és Űrhajózási Központ (DLR) és a Sony vesznek részt. Az összegből 3,7 millió eurót a német szövetségi kutatási minisztérium biztosít, míg a fennmaradó egymillió eurót a partnercégek adják.
A jelenleg hatályos előírások alapján, amikor egy automatizált és önállóan közlekedő jármű megkapja a forgalmi engedélyét, akkor a biztonságot az összes olyan szenzorfunkció esetében szavatolni kell, amelyek szükségesek az önálló haladáshoz. Az érintett modelleknek anélkül is megbízhatón kell működniük, hogy egy sofőr beavatkozna, kezelniük kell a veszélyes helyzeteket, s hatékonyan kell kommunikálniuk a többi közlekedési résztvevővel.
A német oktatási és kutatási minisztérium, valamint a japán kormány 2017 óta működik együtt a területen és a két fél júniusban jelentette be, hogy erősíti a kooperációját. Most kiderült, hogy Matthias Hein professzor, az Ilmenaui Egyetem Thüringiai Közlekedési Innovációs Központ szóvivője és a kollégái virtuális tesztmódszereket és környezeteket fejlesztenek ki a szenzorrendszerekhez, elsősorban a kamerákhoz, a radarokhoz és a LiDAR-egységekhez. A teszteljárásokat és -környezeteket később szabványosítanák és ezáltal világszerte elérhetővé válhatnak a gyártók és a beszállítóik számára.
Az Ilmenaui Műszaki Egyetem munkatársai, tudósok, fejlesztőmérnökök, valamint német és japán vállalatok és kutatási létesítmények dolgozói olyan teszteljárást dolgoznak ki, amelynek segítségével a járműgyártók a jövőben már az engedélyeztetések előtt biztosíthatják, hogy az új modellek biztonságosak legyenek.
A közel 4,7 millió euró költségvetésű German Japan Joint Virtual Validation Methodology for Intelligent Driving Systems (VIVID) nevű kutatási programban az autógyártók közül a Honda, a Mercedes-Benz, a Nissan, a Toyota, továbbá az AVL, a Continental, a Német Repülési és Űrhajózási Központ (DLR) és a Sony vesznek részt. Az összegből 3,7 millió eurót a német szövetségi kutatási minisztérium biztosít, míg a fennmaradó egymillió eurót a partnercégek adják.
A jelenleg hatályos előírások alapján, amikor egy automatizált és önállóan közlekedő jármű megkapja a forgalmi engedélyét, akkor a biztonságot az összes olyan szenzorfunkció esetében szavatolni kell, amelyek szükségesek az önálló haladáshoz. Az érintett modelleknek anélkül is megbízhatón kell működniük, hogy egy sofőr beavatkozna, kezelniük kell a veszélyes helyzeteket, s hatékonyan kell kommunikálniuk a többi közlekedési résztvevővel.
A német oktatási és kutatási minisztérium, valamint a japán kormány 2017 óta működik együtt a területen és a két fél júniusban jelentette be, hogy erősíti a kooperációját. Most kiderült, hogy Matthias Hein professzor, az Ilmenaui Egyetem Thüringiai Közlekedési Innovációs Központ szóvivője és a kollégái virtuális tesztmódszereket és környezeteket fejlesztenek ki a szenzorrendszerekhez, elsősorban a kamerákhoz, a radarokhoz és a LiDAR-egységekhez. A teszteljárásokat és -környezeteket később szabványosítanák és ezáltal világszerte elérhetővé válhatnak a gyártók és a beszállítóik számára.