Berta Sándor

Guruló játék­platformmá és mozivá válnak az autók

Ehhez azonban elsősorban központi intelligenciára és villámgyors adatátvitelre van szükség.

Ralf Dauz, a Clarion Europa ügyvezetője szerint a vezetés mára megélt mobilitássá vált, de a gépkocsik a jövőben egyre inkább a szórakozás és a kikapcsolódás terévé válhatnak majd. Ahhoz azonban, hogy mindez megvalósulhasson és a jövőben létrejöhessenek okosfejlesztések, valamint azok integrálhatók legyenek a járművekbe, nagy teljesítményű számítógépek és hálózatba kötött elektronika is kell. Az utóbbiakra különösen amiatt van szükség, hogy mindegyik utas lejátszhassa a saját kedvenc zeneszámait, 4D-filmjeit és játékait. A kijelzők, a hangszórók, a világítás és más funkciók vezérlésének központilag kell történnie.

A cég prognózisa alapján a jelenleg az okostelefonokon elérhető programok nagyon gyorsan utat fognak találni az autókba. A Pokémon Go például a külső kamerák bevonásával összeolvaszthatja majd a valódi és a virtuális környezetet. Az olyan rendszerek, mint például a Daimler által kifejlesztett Mercedes-Benz User Experience (MBUX) második generációja, amely az új S osztályú modellekbe került bele, már minden korábbinál nagyobb mértékben épít a virtuális és a kiterjesztett valóságra. Ezáltal az MBUX a járművek gerincét jelentheti és az egyes személyes igényeit éppúgy kielégítheti, mint a közös igényeket.

Az egyetlen problémát a mobiltechnológia korlátja jelenti, szükség van a nagyobb sávszélességre és az erősebb hardverekre. Drauz szerint az 5G szabványra való átállással lehetővé válhat a közvetlenül a felhőkörnyezetben való játék.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dyra #28
    Agyrém és full értelmetlen. Ráadásnak a mi országunk ehhez már csoró. Bár nálunk is lesz néhány idiótának ilyen.
  • Macropus Rufus #27
    "Guruló játék­platformmá és mozivá válnak az autók "
    kellett ez mint egy falat kenyér, de tényleg.
  • defiant9 #26
    "mondjuk azért nem,mert lámpátol lámpáig SMS, messenger vagy email olvasás és irás , az nem valos használat,"
    Épp pirosra váltott a lámpa. Megnyitom a családtag 1 soros üzenetét, elolvasom és nyugtázom hogy be kell ugrani a boltba tejért. Mi ezen a nem valós usecase?

    "Lrtem, szóval szerintesd egy fejlesztést alapozzunk arra, hogy nembaj ha szabálytalan,mert az emberek ugy is kijátszák."
    1. Kijelented hogy a hatóság funckió kortlátozása miatt nincs értelme fejleszteni, ez eleve hibás logika mert nem teljes tiltásról van szó,
    2. Kijelented hogy a korlátozást ki fogják használni, tehát mégiscsak használva lenne a funkció
    Akkor most van valós használat vagy nincs. Döntsd el mert vagy ez van vagy az.

    "10 perc környéke már nem tunik ördögtöl valönak,
    DE még mindig nem egy akkora ido, hogy nekiállnál filmenek vagy játéknak, már ma sem."
    Tehát szerinted csak játszani és filmet nézni lehet egy ilyen funkcióval? Valóban így gondolod hogy mondjuk egy ilyen topic hsz-t nem lehet elolvasni mondjuk ezidő alatt? Egyébként meg a casual gaming simán belefér 10 percbe is, vagy rövid AV tartalom nézése(az emberek nagyon sok ilyet fogyasztanak, a mobil adatforgalom emiatt emelkedik ilyen mrétékben).

    "addig kár azon gondolkodni" +
    "igen lehet róla gondolkodni"
    Akkor ez pipa.

    "egyáltalán nem milliokkal emelné meg az árat"
    Lényegében továbbra is ugyanazt mondod, a saját elképzelésed szerinti árképzést várod el a gyártótól. A világ nem így működik, ha bemész az élelmiszer boltba akkor sem pampoghatsz hogy de hát ez az alap csoki mennyivel finomabb lenne ha egy kis pisztácia is lenne rászórva, de azért ne legyen prémium csoki mert gramm áron tulajdonképpen nem is akkora plusz az a kis pisztácia.

    "mert az utasba a hátsok is beletartoznak,nem csak atz anyosulésen ulö."
    Ezt mondtad: "nincs arra törekvés, hogy amit nem fontos azt az utas is kezelhessen levéve a vezető válárol terhet."
    Miután kiderült hogy tulajdonképpen a középkonzolon keresztül az anyósülésen lévő utas mégiscsak tud vezérleni dolgokat, így most már csak a hátsó utasról beszélsz, tehát az eredeti megállapításod nem igaz minden utas vonatkozásában. Persze minden lehet csinálni, ha kifzteted hogy 5-7 érintőképernyő legyen a kocsiban akkor mindenki nyomogathatja a sajátját. Az emebrek többsége ekkora felárat nem vállal fel, ezért ez a feture ritka/prémium árazásban van. Főleg azért amit mondtam miszerint a használat nagy része egyszemélyes. Ezután valahol értelmetlen azon sírni hogy miért is egy személy kiszolgálás van a fókuszban, ez következmény.

    "Mert ugy látszik neked ugy is jo ha szabálytalanul is használnak funkciokat"
    Eleve én voltam aki felvetette a szabályozás szükségességét és te voltál aki azt mondta hogy úgyis kijátszák. Ebben igazad van, lesz aki ki fogja játszani(közel sem mindenki), de ettől még a funkciónak van szabályos keretek közt használható nézete is. Ismét csak a szalmabáb érvelést alkalmazol ami hiba. Próbálj arra reagálni amit írok, ne kitalálj egy módosított állítást és arra.
  • repvez #25
    "A 30km/h-s korlát és hogy majd a lámpánál használom, az nem jelent valós használatot."
    Miért nem?

    mondjuk azért nem,mert lámpátol lámpáig SMS, messenger vagy email olvasás és irás , az nem valos használat, mert ahogy irtam, nem követed a kereszteződésben a helyzetet illetve a komunikáciora sem tudsz rendesen odafigyelni, hogy mit irj.
    Ha meg mozi vagy játékra gondolsz , akor mi az amit egy piros lámpánál nekiállnék ?

    "A legtöbb ember ezt kijátszaná."
    Ahogy ma is telefonálnak egyesek vezetés közben noha nem szabad, ettől még törekedni kell a biztosnágra. És akkor ezzel meg is cáfoltad magad hogy minek ha úgyis tilos :)

    Lrtem, szóval szerintesd egy fejlesztést alapozzunk arra, hogy nembaj ha szabálytalan,mert az emberek ugy is kijátszák.
    Ez kb olyan felfoigás, hopgy amig nincs baj addig nincs baj, és mindent lehet amig nem látják kés nem buntetnek érte.

    "Oké most a töltéskor jó, de késöbb amikor már megoldott a gyorsabb töltés, akkor ezek a fejlesztések már feleslegesséá válnak."
    Mégis mennyire gyors töltést vízionálsz?

    10 perc környéke már nem tunik ördögtöl valönak, az meg egy pisi kaki és valami uditó szenyo megvétele és kifizetése.
    DE még mindig nem egy akkora ido, hogy nekiállnál filmenek vagy játéknak, már ma sem.

    "gyhogy még mindig azt mondom, hogy addig mig nem terjedt el az önvezetés addig kár azon gondolkodni "
    Gondolkodni nem kár, koncepció autót rajzolgatni sem. Implementálni addig nem kell a drága feature-öket ameddig nincs rá kereslet.

    igen lehet róla gondolkodni, de amikor a megvalositásra kerül a sor akkor apránként be lehetne vezet , hogy tényleg kiderüljenek a valos tapasztalatok és a zsákutcák.

    "Ugyhogy az egy dolog, hogy mi mennyibe kerül és menyniért adják el."
    Ebben mi az újdonság? Az gondolod hogy sales úgy kalkulál hogy fogyasztói ár=bekerülési ár+10% tisztes haszon? Ha ilyet szeretnél akkor irány a szocialista árhivatal, a piacgazdaság nem így működik.

    nem nem igy gondolom, de azokat amiket leirtam, egyáltalán nem milliokkal emelné meg az árat, vagy legalább is nem kellen hogy megemelje, de funcioba viszont lényegesen sokat javitana

    " mégcsak mutatóban sem olyan ami azt célozná meg, hogy a hátul ülök is be lennének vonva a dologba. a Prémium luxus autókat leszámitva."
    Eddig az utasról beszéltél, miután kiderült hogy a középkonzol mégiscsak ott van akkor már rögtön a hátsó ülésre is át karnád vezetni a funkciókat. Ha neked ekkor érték ez a funkció akkor vegyél olyan prémium autót ami tudja, ha úgy vagy vele mint a többi ember hogy hát elvagyok nélküle és fizetni ezért nem nagyon akar mert max. középkategóriára fussa, akkor meg ne csodálkozz hogy fizetőképes kereslet nélkül nincs kínálat piacon.

    Eddig is azokrol beszéltunk, mert az utasba a hátsok is beletartoznak,nem csak atz anyosulésen ulö.

    CSak azok a funciok, amik a vezetőre terhelnek azok a funkciok már megvannak a kö9zép és belépü szinteken is, igy egyáltalán nem csak a prémiumosokra lenne hatással, ha a vezetőrol a nem fontos funkciokat megoszthatóra terveznék át.


    DE ugy látom, hogy tök mindegy , hogy mit mondok vagy milyen példákat hozok, akkor is bele kötsz valamibe, anélkül, hogy a saját elképzelésed felvázolnád a témában.
    Mert ugy látszik neked ugy is jo ha szabálytalanul is használnak funkciokat mégha ezzel a baleset veszélye meg növekszik ahelyett, hogy ezt probálnád kivédeni és , hogy kevésbé legyen fáraszto a közlekedöknek.
  • defiant9 #24
    "A 30km/h-s korlát és hogy majd a lámpánál használom, az nem jelent valós használatot."
    Miért nem?
    "A legtöbb ember ezt kijátszaná."
    Ahogy ma is telefonálnak egyesek vezetés közben noha nem szabad, ettől még törekedni kell a biztosnágra. És akkor ezzel meg is cáfoltad magad hogy minek ha úgyis tilos :)

    "És ez a kettőség a dologban, hogy mig a mobilt tiltják, addig az ilyen info rendszerek meg egyre csak sokasodnak az autókban."
    Hatóság tipikusan nem elébe megy a dolgoknak hanem leköveti, ha elég nagy probléma lesz akkor meg fogják tiltani.


    "Oké most a töltéskor jó, de késöbb amikor már megoldott a gyorsabb töltés, akkor ezek a fejlesztések már feleslegesséá válnak."
    Mégis mennyire gyors töltést vízionálsz?


    "gyhogy még mindig azt mondom, hogy addig mig nem terjedt el az önvezetés addig kár azon gondolkodni "
    Gondolkodni nem kár, koncepció autót rajzolgatni sem. Implementálni addig nem kell a drága feature-öket ameddig nincs rá kereslet.

    "Ugyhogy az egy dolog, hogy mi mennyibe kerül és menyniért adják el."
    Ebben mi az újdonság? Az gondolod hogy sales úgy kalkulál hogy fogyasztói ár=bekerülési ár+10% tisztes haszon? Ha ilyet szeretnél akkor irány a szocialista árhivatal, a piacgazdaság nem így működik.

    " mégcsak mutatóban sem olyan ami azt célozná meg, hogy a hátul ülök is be lennének vonva a dologba. a Prémium luxus autókat leszámitva."
    Eddig az utasról beszéltél, miután kiderült hogy a középkonzol mégiscsak ott van akkor már rögtön a hátsó ülésre is át karnád vezetni a funkciókat. Ha neked ekkor érték ez a funkció akkor vegyél olyan prémium autót ami tudja, ha úgy vagy vele mint a többi ember hogy hát elvagyok nélküle és fizetni ezért nem nagyon akar mert max. középkategóriára fussa, akkor meg ne csodálkozz hogy fizetőképes kereslet nélkül nincs kínálat piacon.
  • repvez #22
    kiemeltél lét mondatot abbol amit egész végig mondtam és igy teljesen máshogy értelmezhető.

    ugy kjell érteni, hogy a jelenlegi irányvonallal ahogy mostanában felszerelt egy okocsi ne akarják erőltetni a z ilyen dolgokat, mert jelenleg csak és kizárólag a vezetőre pakolják azokat a dolgokat, hogy kapcsolgassa és beállitsa az utazoknak. rosszabb esetben az utasok nem is kapnak ezekböl a funkciokbol.
    Erre értettem, hogy addig mig nincs önvezetés addig ne igy pakolják bele a szorakoztató funciokat.

    És de vannak és pont ezért irtam, hogy amikor egy hosszabb utra megyunk, akkor csak én a vezető tudja le fel huzogatnbi az ablakokat és ha a gyerekek fáznak akkor mindenki fázik értsd, a füttés mennie kell ezerrel akkor is ha én bealszok a volánnál mert a meleg levegő elálmosit.
    ha a gyerekek mese dalokat akarnak hallgatni akkor mindenki azt hallgat. és ha alszanak hátul akkor senki nem hallgat zenét.
    és mint irtam, lehet hogy az anyos ulésről eléri a középso monitort, de azt ne akkor tecse amikor a GPS is megy.

    és mi értelme van a teslás Játéknak is ha csak a kormánnyal irányithatod? melyik gyerek rángathatja ha mindegyik azon kezd el veszekedni, hogy most ö akar játszani ? Mert azon kivől mivel foglalod le töltés időben ? nincs hátil nekik kijelző?
    Vagy ha van az azért van ,mert vettél külön tabletet és külön felszerelted, de az nem a kocsi tartozéka.
    nyáron 30 fokban meg meneted a légkondit ,csak, hogy ne főjjenek meg a gyerekek addig mig tolt a kocsi ?
    Ahelyett, hogy egy étteremben vagy egy meki játszoterén foglalnád le öket?

    Akkor én is kérdezek, akkor ezekszerint neked ez igy teljesen jo ahogy most kinéz , az önvezetés megjelenésig , pakoljunk mégtobb mindent a vezetőre?

    És még egy kérdés, vettél uj autót?
    Mert akkor tudnád, hogy az egy nagy átbaszás, hogy azt kérsz bele amit akarsz és amit nem azt nem .
    Mert én összeraktam magamnak egy közel full extrás kocsit, a legjobban felszerelt alap verzióra kértem extrákat még.
    Mikor bementem a szalonba, hogy akkor ezt kérném
    Ott mondták, hogy ezt igy nem lehet ehhez az alaphoz azok az extrák nem lehet kérni, hiába engedte a konfigulátor.
    Igy az egyel kiseebb alaprol kellett ujra konfigolni, hogy ugyan azok benne legyenek mint a másik verzioba,
    DE oda meg csak ugy lehetett beletenni azokat a dolgokat amik a másikba alapbol benne voltak, hogy valami olyat is mellé csaptak amit nem akartam.
    Igy drágább is lett a kocsi és olyan dolgok is benne vannak amikre nem volt szugségem, de pár olyan meg kimaradt amit szerettem volna, de nem lehetett .
    És ha akartam volna se lehetett volna kérnem, hátső ölésfütést /hutést. hátso kijelzöket stb.. mert az nekem mondjuk tetszett volna.

    ugyhogy elmondanád, hogy gondolod ezt a moduláris azt kérem amit akarok dolgot ?
    Utoljára szerkesztette: repvez, 2020.11.19. 20:59:00
  • repvez #20
    Nem nem szalmabábozom arra válaszolok amit mondták, csak számomra mást jelentenek azok mint neked.
    A 30km/h-s korlát és hogy majd a lámpánál használom, az nem jelent valós használatot.
    A legtöbb ember ezt kijátszaná. és főleg ugy, hogy jövöre Párizs, Brusszel és holnadia nagy részén a városokban az álltalános sebesség határ 50 helyett 30 lesz. szóval mindenki nyomkodhatná ezerrel.
    Meg a piros lámpánál, valamit el kezd olvasni és vált a lámpa, de még mindig olvas, fenntartja a sort, vagy megijed mikor rádudálnak valakire és gyorsan elindul, és már balesetezik is, mert nem tudja mi a szituácio.

    Ezért mondtam, hogy az már tiltás, mert a mobilt se ugy tiltották be, hogy a piros lámpánáél állva lehet használni, hanem ugy teljesen .
    És ez a kettőség a dologban, hogy mig a mobilt tiltják, addig az ilyen info rendszerek meg egyre csak sokasodnak az autókban.
    Hangsulyozom mindenféle önvezetés nélkül.

    Amit a képet illeti azért rosszabb, mert a vezetőnek be kell nézni a fülkébe teljesen elvenni a tekintetét az utről, mir egy müszerfal tetején lévünél azért valami perifériás látásként észlelheti a külvilágot.

    Igen tudom, hogy a Teslába van ilyen már, hogy lehet játszani, de ez nem vezetés közben , igy nem foglalja le az utasokat és ugye az irányitás itt is csak a vezetőnek van csak , nincs egy külön kis kontroller az utasnak.
    És ki az aki csak azért üldögé a kocsiba hogy játszhasson és mozizzon állo helyben ?
    Oké most a töltéskor jó, de késöbb amikor már megoldott a gyorsabb töltés, akkor ezek a fejlesztések már feleslegesséá válnak.

    ÉS én nem is arra értettem, hogy az utas nem tudja a középso gonzolt nyomogatni, hanem az ablakemnelöt és amit akkor is irtam, ha a vezető épp a GPS mappot nézi, de az utasa ugy gondolja, hogy ö most épp állitgani akarja a zenét a légkondit, akkor csak azt a kijelzőt tudja használni amire a vezetőnek nagyobb szügsége lenne.
    Tehát erre értem, hogy nmincs az az irány, hogy ha utassal utazik valaki, akkor legyen lehetősége ugy átvenni a vezető feladatait, hogy azzal semmiképp nem zavarja öt a vezetésbe és az ut figyelésébe.
    Mert ha csak engedélyezük, hogy lehessen filmet nézni vagy ZT-ot az utasnak a mostani konfigon, tehát a közép konzoli kijelzőn, mekkora az esélye, hogy a vezető nem fog odanézni ? elég nagy.

    ugyhogy még mindig azt mondom, hogy addig mig nem terjedt el az önvezetés addig kár azon gondolkodni , hogy mivel foglaljuk el az utasokat. Mert onnantol már a vezeto is utas lesz.

    Amit irtam, hogy filléres dolgok, az azlért, mert 2 jack dugo vagy 4 USB foglalat a könyök támasz hátuljába az nem nagy összeg, de még is 30k ért adják, ha kéred extraként. ÉS egy FM vevő is minimális összegből összerakható, hogy a hátsok is tudjanak más csatornát hallgatni
    Ugyhogy az egy dolog, hogy mi mennyibe kerül és menyniért adják el.
    csak egy példa , hogy mennyire nem drága és bonyolult lenne, ha a hátsok is tudnának más csatornát hallgatni, egy BT modullal vezetéák nélkül is.
    Pár vezetékkel lenne több . És erre utaltam, hogy ezek az apro fejlesztések, nem tartanak olyan sokáig kifejleszteni és nem is kellene feltétlen drágának lenni ahhoz, hogy már most megjelenjenek és ezért mondtam, hogy ezek létező dolgok, nem ugy mint az önvezetés.

    DE mint mondtam, hogy nincs mégcsak mutatóban sem olyan ami azt célozná meg, hogy a hátul ülök is be lennének vonva a dologba. a Prémium luxus autókat leszámitva.
    Mert a cikk sem azt irja, hanem hogy álltalánosságban mindenki által elérhetően.
  • defiant9 #19
    "A képeden meg még rosszabb az elhelyezés"
    Nemtom mihez képest rosszabb, de mindesetre az utas oldali székből is ugyanúgy hozzáférhető, az álíltásod meg az volt hogy ez nem lehetséges.

    "Sehol nem látom az anyos ulés elött monitort"
    A cikkben lévő képen látod. A Mercedes fejlesztése még láthatóan nem próbál meg full mozit csinálni az autóból, de szerintem senki nem mondta hogy már meg is vásárolhatod a koncepcióképen látható setup-ot, nemtom honnan jön ez az elvárás.

    "azok filléres dolgok"
    Minden ilyen extra funkcióért súlyos pénzeket kell kifizetni, az hogy szerinted valami filléres dolog nem jelenti azt hogy annyiért is adják.

    "És hameg csak egyszemélyes utazás a jellemző akkor minek is az utasnak játék és külön hangrendszer"
    Meg is fejtetted hogy miért luxus ez a funkció és nem széria, a többség ezért nem fog százezreket kicsengetni. Önvezető autóban is ugyanolyan alacsony lesz az utas kihasználtsági mutató, sőt. Ezért a piaci prioritás az hogy 1 db embert jól kiszolgáljon, persze a családi autó konfigban lesz majd több kijelző.

    "Mutass olyan önvezetőre tervezett autot aminél már ugy készü"
    Ahogy mondtam egy ilyen platform kifejlesztése sok-sok év, de hogy igazán jó legyen az 5+ éves nagyságrend. Ennek ellenére már ma is látszik hogy elindultak ezen az úton. Pl. Tesla's Advanced Entertainment System
    (csak zárójelben jegyzem meg hogy az utas is tudja nyomogatni a gombokat, noha szerinted az anyós ülésen lévő nem tudná kezelni)
    Továbbra is hibásan azt gondolod hogy ez high tech ami csak rajzasztalon létezik a jelen/jövő év. Nem, ez az egész amit itt írnak az egy hosszú távú sok fejlesztési pénzt felemésztő koncepcionális irány, az első megoldások kb. láthatóan annyit tudnak hogy egy méretes érintőképernyőt már betesznek középre.

    "A hatóság elöirhatja, csak akkor minek bele, ha nem lehet használni ?"
    Nem azt írtam hogy nem használahtod, hanem azt hogy bizonyos sbesség felett nem, ha állsz a lámpánál akkor pl. igen. Szándékosan nem arra reagálsz amit írok hanem kitalálsz egy szalmabáb állítást? Ezen gondokozz el.
  • repvez #18
    most is igy van . ugy értettem, hogy némely gyártó a muszerfal kiterjesztésével némelyik a középkonzolba épitve, de mindenképp ugy hogy az a vezető köré legyen téve.
    A képeden meg még rosszabb az elhelyezés mintha a mószerfal tetején középen lenne ,mert igy is mindenképp oda kell néznie, csak igy még véletlenul sem lát semmit az utbol, mert lefelé kell néznie az utastérbe.

    És az igaz, hogy igy eléri az utas is a gombokat, de nem látom, hogy ez miben támasztaná alá azt, hogy az irány a játékok és az utasok kényelmét szolgálja.
    Sehol nem látom az anyos ulés elött monitort, hogy csak ö tudja nézni a videot játékot anélkül, hogy zavarná a vezetőt, vagy blokkolná miatt a a GPS kijelztést vagy bármit amit a középkonzolon kellene állitania.

    Amiket én irtam kényelmi fejlesztéseket az utasdoknak, azok filléres dolgok akár függetlenül is müködnek , nem kell semmit sem évekig fejleszteni rajtuk, de mégis sokkal nagyobb kényelmet vagy legalább is elfoglaltságot adnának az utasoknak.

    ÉS igen lehet ,hozni mindenre kivételeket, de a nagy tömegben eltejedt tipusokban egyáltalán nem jellemző .
    A jelemzo a középkonzol tetején elhelyezett kijelző és amit mondtam, hoyg minden más a vezetőre van hagyva, hogy a vezetés mellett még müködtesse ha az utasa kéri.

    És hameg csak egyszemélyes utazás a jellemző akkor minek is az utasnak játék és külön hangrendszer? igy amig nincs önvezetés lehgalább a vezetőt terheljük tul olyan dolgokkal amik majd csak az onvezetéssel lenne értelme használni.

    Mert a mit mondtam, azok a fejlesztések amik jövőre és 2022be megjelennek azok még egyáltalán nem lesznek önvezetők, de az 5g megjelenésével nagyobb hangsúly lesz majd a kocsik nettre kapcsolására és mivel nem önvezetős a kocsi mi mást tudna csinálni csak tartalomfogyasztást, weblapok ,zenék videók megjelenése, ez mind mind elveszi a figyelmét a vezetésről.

    "Ez igaz, ezért kell az önvezetést tolni mert már az is balesetveszélyes/sok baleset oka hogy telefonál, de még az is növeli a defókuszáltságot ha csak beszélget a mellette ülővel. Ami különbség hogy a beépített rendszereknek a szabályozó hatóság előírhatja hogy mondjuk 30km/h felett nem érkezhet üzenet, míg a telefon esetén ilyen korlátot nem tudnak csinálni."

    Mutass olyan önvezetőre tervezett autot aminél már ugy készül, hogy az utas vagy akár a vezető is elfoglalhatja magát mással ?
    Még a teszla sem ajánl ilyet az utasoknak, pedig az már full önvezető lesz nemsokára.
    A hatóság elöirhatja, csak akkor minek bele, ha nem lehet használni ?
  • defiant9 #17
    "Helyette a vezető elé pakolják a szelesebb monitorokat még kevesebb gombbal, természetesen még hajlítva is, hogy nehogy a anyós ülésen lévő is kezelni tudja.l"
    Random rákeresve 2021-re, nem azt látom amiről te írsz:


    "és amíg elolvassa az pont ugyan úgy elvonja a figyelmét mint a mobilozás amit ugye büntetnek."
    Ez igaz, ezért kell az önvezetést tolni mert már az is balesetveszélyes/sok baleset oka hogy telefonál, de még az is növeli a defókuszáltságot ha csak beszélget a mellette ülővel. Ami különbség hogy a beépített rendszereknék a szabályozó hatóság előírhatja hogy mondjuk 30km/h felett nem érkezhet üzenet, míg a telefon esetén ilyen korlátot nem tudnak csinálni.

    "amit nem fontos azt az utas is kezelhessen levéve a vezető válárol terhet."
    Nagyon sok út egyszemélyes, nincs is utas, sok autó az idejének nagy részében 1 személyes munkába vivő/hozó funkciót szolgál.

    Ahogy mondtam ezen megoldások tervezési ciklusa nagyon sok év, nézd meg hogy egy mobil OS-nek mennyi idő kellett ahhoz hogy a mai szintre eljusson, úgy hogy nagyságrendekkel nagyobb gyakran frissülő eszközbázisra készül. Minél előbb kezdik el a fejlesztést annál kiforrottabb lehet mire széles körben elérhető lesz, annál valószínűtlenebb hogy a Nokia sorsára jutnak mert nem tudnak egy versenyképes terméket felmutatni.