defiant9#32
"Igazad van, de akkor is hülye vagy, mert azt mondom." LOL
Ha ez nálad érv akkor azzal egyben magad/vitakultúrádat minősíted ismét.
"állandó beavatkozást nem kívánó folyamatokat automatizálták, miközben a pilóta jobban koncentrálhat az átlátás"
A közúti vezetés abból áll hogy ugyanazon rutin műveleteket hajtod végre ezerszám. Közeledsz a keresztődéshez, lassítasz, körbenézel, döntést hozol, gázt adsz, kormányzol, namjd angyrikán belehibázol valamelyikbe és csatt. Az önvezetés sem más mint az hogy ezt a rutint a gép csinálja meg helyetted.
Itt tulajdonképp magad írtad le hogy amiért a légközelkedés bioztonságosabb lett azért lesz a közúti közlekedés is az.
"Nagyjából egyetértek a kijelentéseddel, de konkrétan mit akarsz mondani vele?"
Azt hogy az önvezetés kapcsán nem a biztonság a fő (kereskedelmi) aspketus, ahogy a mosógép elterjedése kapcsán sem az volt hogy a mosónők korán haltak. Az önvezetést attól függetlenül is érdemes fejleszteni hogy hoz-e nagyobb biztonságot vagy nem.
"Ha a biztonságot párhuzamba állítjuk a vezetési képességgel, akkor az Uber szerint a járművek még nem érték el az átlagos sofőr szintjét"
Miért kellene elérnie? Az Uber autója nem került kereskedelmi forgalomban, mert nem érte el.
Halad a teszt autó, benne egy sofőr, kettejük kombó beleseti statisztikái pedig meghaladják az átlagos vezetőét. Az önvezető módban megtett mérföldek/fatális balesetek száma sokkal jobb mint az embereké,. Ezek tények. Elismered? Elismered hogy a public road önveztés sokkal biztonságosabb a mai formájában mint az átlagemberek közúti baleseti statisztikája? Egyszer próbálj legalább nem elsunnyogni ezen kardinális tény elől. Tudom fáj, de ez az igazság.
"Egy felügyelettel ellátott L3 rendszer, az nem ember+gép"
De az. Felváltva vezetnek, ahogy a tanuló+oktató, ha hibázik a tanuló akkor az oktató veszi át az irányítást. Az ott egy ember+ember kombó, szintén elég jó beleseti statisztikákkal, ezért engedélyezik a közúton való tanulóvezető képzést.
"És nem tudjuk, hogy átlagemberhez képest mennyire vezet biztonságosan."
Ld. Ismét baleseti stisztikák. Hány fatális esetet tudsz felsorolni önvezetés tesztelés során? Egyet? Ebből arra megállapításra jutsz hogy nem biztonságos?
"L3-szerű, kísérleti, korlátozott elérhetőségű taxiszolgáltatás."
Mitől szerű? A korlátozás része az L4-nek is.
Level 4 (High Driving Automation)
The key difference between Level 3 and Level 4 automation is that Level 4 vehicles can intervene if things go wrong or there is a system failure. In this sense, these cars do not require human interaction in most circumstances. However, a human still has the option to manually override.
Level 4 vehicles can operate in self-driving mode. But until legislation and infrastructure evolves, they can only do so within a limited area (usually an urban environment where top speeds reach an average of 30mph). This is known as geofencing. As such, most Level 4 vehicles in existence are geared toward ridesharing. For example:
Alphabet's Waymo recently unveiled a Level 4 self-driving taxi service in Arizona, where they had been testing driverless cars―without a safety driver in the seat―for more than a year and over 10 million miles.
Technikailag a Waymo One L4-nek minősül, csak elég kis terültre van bekorlátozva. A Tesla, ha mondjuk megkapja az engedélyt jövőre hogy valamelyik autópályán önmaga vezethessen az is L4-nek minősül.
"Minősítgethetsz, személyeskedhetsz, toporzékolhatsz mint egy kisgyerek."
Tény tállapítottam meg, nem tudtad/akartad a marhára messze van állításod számszerűsíteni. Ez így akármit is jelenthet, holnapot, 1000 évet. A szokásos inkább nem mondok semmit nehogy belebukjak gyáva taktikádat látjuk itt is.