• defiant9
    #24
    "Az volt az eredeti kijelentésem, hogy nincs ilyen nyilvántartás, köszönöm, hogy egy hatalmas kör után indirekten ezt elismered."
    Kaptál egy állítást miszerint az önvezetés tesztelése(liszensz kiadása) nem szövetségi, hanem állami szintű szabályozás alatt áll. Ez a valóság, hiába vergődsz hogy lehetne máshogy is. Az emebrek liszenszánek kaidása ugyanúgy állami szinten van, ahogy a gépjárművek liszenszének időszaki műszaki felülvizsgálatának szabályozása is. Kaptál linket egy ilyen publikus baleseti nyilvántartásról is. Persze lehet olyanon is rugózni hogy mé nincs az ENSZ szintjén nyilvántartás a mucsaröcsögei közmunkásokról, de ettől ez se nem vadnyugat, se nem vadkelet. Egy tagállam eldöntheti hogy milyen kondíciók mentén engedi az önveztés tesztelését, ez a szuverén joguk, és van is rá szabályozás, közel sem automatikus egy ilyen liszensz kiadása.

    "Nyilvánvaló hogy reagáltam rá, és pont ezzel a kijelentéseddel is egyetértőleg"
    OK. Tehát elfogadod hogy a Tesla önvezető módja egy statisztikailag biztonságos üzemmód, még az sem tudja ezt lerontani ezt hogy vannak akik nem megfelelően használják.

    "jobb baleseti statisztikájának. 1. A járművek fizikai elkülönítése."
    Épp ezért nem jó az analógiát arra használni amire szeretnéd. Az utakon lévő emberek és az utakon lévő önvezetés a releváns összehasonlítás. A hatóságnak évtizedek által rendelkezésére hogy megalkossa a beelstmentes rendszert, de ez nyilván nem lehetséges ameddig a folyamtosan korrigálhatatlanul hibázó emberek részei a rendszernek. Érelemszerűen minél kevesebb az emberek feladata annál kevesebb a hiba, a Tesla statisztikái is ezt mutatják. Ennek viszont korláta van, és kellemelten módon egy negatív visszacsatolás is fellép. Minél többet vezet a gép annál bénább/rutintalanabb lesz az ember, és egy idő múlva már azt sem tudja megcsinálni ami egyébként ment volna neki ha végig magára van utalva.

    "engedélyezett gyártásban levő termékek deficites működését"
    És vajon ki mi alapján engedélyzte a deficites termék forgalomba kerülését? Azt hiszed hogy van valami nagykönyv amiben benne van minden amit be kell tartani aztén pipa. Nincs ilyen. A gyártó nyilatkozik hogy OK, szerinte eleget tesztelt, mehet közútra. Valójában az önvezetés kapcsán is hasonló a gyártói felelősség, a fő különbség hogy itt még nincs értékesítés, itt még csak szembe jöhet egy ilyen jármű.
    Ahogy már elmondtam a Takata légzsák meg az ABS SW is volt közúti tesztelésen. Várom erre a fázisra vonatkozó állásfoglalásod. Hogyan is kerülhetett a még nem kész termék közutakra, hogyan csúszhatott át még ezeken a teszteken is?
    Vagy úgy véled a tesztpálya után az autószalon a következő állomása egy jármű típusnak? Ezt már kérdeztem, de szokás szerint a kellemtelen kérdéseket ignorálni szoktad.

    "A légiközlekedés tekintetében a szabályozás viszonylag uptodate"
    Ez mindig is így volt, a fejlesztés kezdeti fázisában is megvolt? Ahogy már mondtam a hatóság/ szabályozás tipikusan követi a fejlesztést/változásokat, így működik a világ, lehet ezen sopánkodni, de buta aki nem fogadja el hogy ez a tény, akkor foglalkozunk valamivel amikor már fáj, és remélhetőleg elég jól látjuk is miként műkdik. Az önvezetés baleseti hatása pedig minimális, te is csak egy >2 éves halálestre tudsz mutogatni az önvezetés tesztelés kapcsán, ahol ráadásul ismét csak az emberi hiba ami miatt bíróság elé került az ügy.

    "Hát pedig ez a helyzet"
    A vadnyugat szó azt jelenti hogy gyakorlatilag nincs törvény, nincs szabályozás, mindenki(az erősebb) azt tesz amit akar. Az önveztés kapcsán nincs így, rendelkezünk egy tövénykönyvvel amit arrafelé elég jól be is tartanak. Amint egy cég nem tartja be a törvényeket, és mondjuk szándékosan veszélyezteti mások testi épségét akkor bíróság elé állítanák. Csakhogy ilyen nincs, mindenki próbálja betartani a biztonságot, még az Uber is oda tette a safety drivert mert az állami szabályozás megkövelte ezt.

    "valóban nem tudok mást mint előszedni azt a balesetet, "
    Tehát 1 esetből próbálsz extrapolációt végezni a rendszer generális hibára. Ezért jutsz hibás eredményre. A statisztika azt mutatja hogy millió mérföldek és 1 haláleset. Próbálj ebből extrapolálni. Mi jön ki? Biztonságos az önvezetés tesztelése vagy nem? Biztonságosabb mint amikor emberek vezetnek?

    "Honnan tudod, hogy mit merek?"
    Akkor merd. Mikor lesz szeritned az első L4-es önvezetés közúti forgalomban (nincs safety driver, az utasnak nincs jogi felelősége, és eljut A-ból és B pontba(amik nem lehetnek a világ bármely pontján)?