Gyurkity Péter
A töltők gyártását is Kínába viszi a Tesla
Egyre több szállal kötődik az országhoz a gyártó, míg a tengerentúlon sértődöttség érződik.
A Tesla kapcsán folyamatosan számolunk be az újabb és újabb fejleményekről, legutóbb például arról írtunk, hogy gyorsan öregednek egyes modellek memóriachipjei. Most a cég ismét komoly lépésre szánta el magát, amelynek eredményeként még erősebb lesz a Kínával (és az ottani kormánnyal) ápolt kapcsolat.
A Reuters hírügynökség számolt be arról, hogy hamarosan már a szupertöltők gyártását is áthelyezi az eredetileg amerikai gyártó, ennek részeként pedig 6,4 millió dollárt fektetnek egy újabb gyártósor felépítésébe, hogy 2021-től megindulhasson a harmadik generációs Supercharger V3 előállítása. Nem véletlen, hogy ismét Kína, azon belül is Sanghaj városa van a középpontban, Elon Musk ezzel kapcsolatban ugyanis nemrég azt nyilatkozta, hogy a kínai emberek szorgalmasak, keményen dolgoznak, illetve nem gondolják úgy, hogy bizonyos kiváltságokra lennének jogosultak, miközben az Egyesült Államokban éppen ez a gondolkodásmód terjedt el, ami viszont a produktivitás és a szorgalom hanyatlásával járt együtt.
Ezt a kijelentést persze nem hagyták szó nélkül a nyugati lapok, némi sértődöttség érződik az ennek kapcsán közzétett írásokban. Nem teljesen alaptalanul kritizálják a dél-afrikai származású üzletembert, hiszen ő éppen azon államokat támadta kijelentéseivel (New York, Kalifornia), amelyek az elmúlt években nagyon komoly adódollárokkal támogatták őt, ezzel is megkönnyítve az új telephelyek létrehozását.
Az USA területén belül egyes becslések szerint csaknem 5 milliárd dollárt kaptak kormányzati támogatás formájában, a kínai illetékesek eközben 1,6 milliárd dollárral tették könnyebbé a sanghaji üzem felépítését, erre most Musk méreteset rúgott az amerikaiakba, hiszen azt is kijelentette, hogy a központi segítség mértéke eddig Kínában volt a legnagyobb.
Ausztráliában eközben a szupertöltők díjának emelésével kerültek a hírekbe, a cég ugyanis már kilowattóránként 52 centet kér a felhasználóktól, ami kétségessé teszi a hivatalos weboldalon látható állítást, miszerint a feltöltés olcsóbb, mint a hagyományos benzinüzemű autók esetében. Utóbbi oldalon azt láthatjuk, hogy 100 km megtétele egy Teslával 7 dollárba kerül, a hagyományos autóknál ez 12 dollár, egyes külsős számítások szerint azonban a Tesla 3 esetében 9,78 dollár a lehető legkedvezőbb költségszint, ami a többi változatnál ennél csak magasabb lehet – miközben egyes hibridautóknál pedig 7 dollár alatt marad az ár.
A Tesla kapcsán folyamatosan számolunk be az újabb és újabb fejleményekről, legutóbb például arról írtunk, hogy gyorsan öregednek egyes modellek memóriachipjei. Most a cég ismét komoly lépésre szánta el magát, amelynek eredményeként még erősebb lesz a Kínával (és az ottani kormánnyal) ápolt kapcsolat.
A Reuters hírügynökség számolt be arról, hogy hamarosan már a szupertöltők gyártását is áthelyezi az eredetileg amerikai gyártó, ennek részeként pedig 6,4 millió dollárt fektetnek egy újabb gyártósor felépítésébe, hogy 2021-től megindulhasson a harmadik generációs Supercharger V3 előállítása. Nem véletlen, hogy ismét Kína, azon belül is Sanghaj városa van a középpontban, Elon Musk ezzel kapcsolatban ugyanis nemrég azt nyilatkozta, hogy a kínai emberek szorgalmasak, keményen dolgoznak, illetve nem gondolják úgy, hogy bizonyos kiváltságokra lennének jogosultak, miközben az Egyesült Államokban éppen ez a gondolkodásmód terjedt el, ami viszont a produktivitás és a szorgalom hanyatlásával járt együtt.
Ezt a kijelentést persze nem hagyták szó nélkül a nyugati lapok, némi sértődöttség érződik az ennek kapcsán közzétett írásokban. Nem teljesen alaptalanul kritizálják a dél-afrikai származású üzletembert, hiszen ő éppen azon államokat támadta kijelentéseivel (New York, Kalifornia), amelyek az elmúlt években nagyon komoly adódollárokkal támogatták őt, ezzel is megkönnyítve az új telephelyek létrehozását.
Az USA területén belül egyes becslések szerint csaknem 5 milliárd dollárt kaptak kormányzati támogatás formájában, a kínai illetékesek eközben 1,6 milliárd dollárral tették könnyebbé a sanghaji üzem felépítését, erre most Musk méreteset rúgott az amerikaiakba, hiszen azt is kijelentette, hogy a központi segítség mértéke eddig Kínában volt a legnagyobb.
Ausztráliában eközben a szupertöltők díjának emelésével kerültek a hírekbe, a cég ugyanis már kilowattóránként 52 centet kér a felhasználóktól, ami kétségessé teszi a hivatalos weboldalon látható állítást, miszerint a feltöltés olcsóbb, mint a hagyományos benzinüzemű autók esetében. Utóbbi oldalon azt láthatjuk, hogy 100 km megtétele egy Teslával 7 dollárba kerül, a hagyományos autóknál ez 12 dollár, egyes külsős számítások szerint azonban a Tesla 3 esetében 9,78 dollár a lehető legkedvezőbb költségszint, ami a többi változatnál ennél csak magasabb lehet – miközben egyes hibridautóknál pedig 7 dollár alatt marad az ár.