• kvp
    #9
    "Milyen fosztogatasok/gyujtogatasokrol beszelsz? Nem nagyon volt semmi olyan, plane nem barmifele Tesla erdekeltseg kozeleben."

    Errol a los angeles-i spacex kozpont dolgozoi tudnanak meselni. Meg jo, hogy oket az amerikai hadsereg vedte a tobbnyire bekes fosztogatoktol.

    "Nincsennek "outsourcing parti" politikai erok. Vannak a republikanusok akik hagynak hogy a vallalatok azt csinaljanak amit akarnak, es vannak a demokratak amik azert valamennyire szabalyoznak oket. Mindket part szoban a hazai gyartast partolja, de tettekben egyik se volt kepes semmi hatasosat tenni ez ugy erdekeben."

    Nem igaz. Az uj elnok a kinai allam regisztalt lobbistajakent dolgozott korabban. (ez ott legalis) Ezzel szemben a most lejaro kormanyzat eroltette ki jopar uzem hazakoltozteteset vagy az elkoltozest akadalyozta meg. Nem a republikanus part, hanem konkretan az elnok. A partoknak sokkal kevesebb lapot osztanak, mint az adott politikusok mogott allo lobbistaknak. A tozsde lathatoan szabad kereskedelemre (ertsd: Kina azt csinal amit akar) es ujabb demokraciaexportokra (jo draga haborukra) szamit az uj kormanyzat reszerol.

    "- Egy egyszeri jarvany miatt senki sem kotelezodik el 10+ evre sehol, akar volt ideiglenes bezaras akar nem. Ez a hosszutavu profitot nem befolyasolja. A Tesla nyilvanvaloan azert nyit Kinaban, mert Kinaban akar eladni. De kozben ugyanugy epulnek a gyarak Amerikaban is, zoval nem elkoltozesrol van szo."

    Kaliforniabol viszi el a gyartast. Egyreszt bezarasok, masreszt adok, harmadreszt szakszervezetek, negyedreszt keletebbre olcsobb. Sok kalifornikai ceg ugyancsak keletre koltozik. Ez mar a jarvany elott is egy jo nagy vita volt a kaliforniai politikusok es Musk kozott. Erre a volt ottani allamugyesz lesz az alelnok. (akivel amugy is rosszban volt)

    A kinai gyarbol meg mar Europaba is hoztak autokat eladasra, szoval visznek majd az USA-ba is. (pl. az olcsobb modelleket lehet olcsobb lenne csak ott gyartani)

    "- Az uzemanyag-adonak nem kell fenntarhatonak lenni. Az uzemanyag-ado celja az az hogy "buntesse" a fosszilis uzemanyagok hasznalatat, es igy probalja alacsonyabb fogyasztasra osztonozni az autosokat"

    Nem, az eredeti celja az utak fenntartasi koltsegenek fizetese. Az, hogy lenyuljak a penzt masra nem helyes. Na most ki koptatja az utakat? Aki megy rajtuk. Ezert lenne jo a tavolsag, tomeg es sebesseg fuggo adozas, mert fuggetlenul attol, hogy ki mivel megy az uton az alapjan fizet, hogy mennyire terheli azt. Ez lenne a logikus megoldas. A fosszilisakat meg ha buntetni akarjak, akkor a regisztacios adott kell a csillagos egig emelni, az fuggetlen a hasznalattol. Meg ha mar van eleg elektromos, akkor kitiltani oket nagyjabol mindenhonnan. Ez utobbin mar dolgoznak Europaban. (meg a kotelezo online menetiron is, vagy 10 eve... ami birsagolni is tokeletes, azaz meg tobb penz kvazi ingyen, mert vegul ugyis mindent az autos fizet meg)

    "A benzines/dízel autók jelenleg is óriási teljesítmény többlettel, valamint felesleges súly cipeléssel rendelkeznek. Ezen autók tulajdonosai nem hinném, hogy lemondanának erről."

    Egy Tesla nehezebb mint egy vele azonos meretu fosszilis auto. Sokkal, mivel az aksicsomag nehez. Ennek ellenere egy alap Tesla is sokkal jobban gyorsul mint egy vele azonos meretu fosszilis auto, mert egy villanymotornak allohelyzetben is maximalis a nyomateka es oras viszonylatban 100%-al tulterhelheto, perces viszonylatban (tehat egy launch erejeig) meg tobbel . (akar 4-5-szorosen is, csak nezni kell a tekercs homersekletet) Ezt mar a korai villanymozdonyok idejen is koztudott volt, tehat egy aksis vagy felsovezetekes elektromossal nem tud versenyezni egy belsoegesu. (mint ahogy a goz se tudott a belsoegesuvel)

    "Btw sztem az a gond, hogy ha többszörösére növekszik a "villanyos" autók száma a világban, akkor mégjobban elszáll az akksikhoz szükséges nyersanyagok ára."

    Akkor marad a vasoxidos aksi technologia. Regi, elavult, de vas az gyakorlatilag annyi van a Foldon, hogy nem fog egyhamar elfogyni. A nagy tomege miatt viszont igazabol csak statikus elektromos tarolokhoz jo. Mondjuk a Jay Leno tulajdonaban levo 100 eves elektromos autoban anno pont ilyen aksik voltak (Edison fele NiFe, modern valtozatban LiFePO).

    Szoval spanyolviasz:
    https://www.popularmechanics.com/cars/a1609/4215940/