• t_robert
    #12
    az igaz. hogy egy elektromos autó súlyában nagy tömeget képvisel az aksi súlya, Más felől viszont egy elektromos autó rengeteg egyéb dologgal nem rendelkezik, amivel egy benzines vagy dizeles autó. Nem is szólva róla, hogy magának a villanymotornak sokkal jübb a hatásfoka, mint a robbanó motornak. Ugyan azt a erőt egy jóval kisebb tömegű villanymotorból lehet kiszedni, mint egy hasonló teljesítményű robbanó motorból. Még akkor is ha egy elektromos autónak sokszor két villanymotorja van tengelyenként egy. A robbanó motor mellé olyan összetevők társulnak, mint üzemanyagrendszer, hütő rendszer, váltó rendszer. Vagyis rengeteg plusz súlyt cipel egy elektromoshoz képest. Vagyis egy elektromos autó nem tisztán annyival nehezebb, amennyit az aksicsomag nyom. A TESLA esetében az is hozzá járul a nagy súlyhoz, hogy az egész autó (nem a kisebbre gondolok) lényegében egy nagy böszme limuzin. a 2600-2800 kg tömegből úgy 700-800 kg az aksi súlya. Vagyis 2 tonnát nyom maga az autó a több mázsányi hiányzó robbanómotoros jármű részektől függetlenül is. A nagy méretű luxus autóknak súlya van benziben és dizelle is. Példúl amikor az a M. richard lezúzta a luxus mercijével a kisebb autót A Dózsa György úton az utasaival együtt az ő autója volt 2200-2400 kg. Nem véletlenül a kisebb 900 kg.os autó húzta a rövidebbet.