Gyurkity Péter
Gyorsan öregednek a Teslák memóriachipjei
A korábbi években legyártott autóknál több problémát is észleltek.
A Tesla kapcsán legutóbb arról számoltunk be, hogy Kínában komoly visszahívásra szánták el magukat, miközben odaát a hivatalos cél az e-autóknál a korábbi szintről 20 százalékra mérséklődött. A gyártó most újabb gondokkal szembesült, a visszajelzések alapján ugyanis a memóriachipek számos esetben elérték életciklusuk végét.
Az illetékes amerikai hatóság tette közzé nemrég saját részletes jelentését, amely a nagyjából 16 ezer beérkezett panasz befogadása után indult vizsgálat eddigi eredményeit foglalja össze. Ebben arról olvashatunk, hogy a korábbi években, egészen pontosan 2012 és 2018 között legyártott autóknál számos problémát tapasztaltak a tulajdonosok, amelyek az ezen járművekben alkalmazott, úgynevezett infotainment-rendszerek hibáira vezethetők vissza. A szóban forgó modellek még az nVidia által leszállított Tegra 3 SoC-re épülnek, amelyhez összesen 8 GB eMMC NAND-memória járul, a jelek szerint pedig ezen memóriachipek elértek a tervezett életciklus végére, emiatt az adatok tárolása már sokszor gondokba ütközik.
Ahogy azt az időközben szintén megjelent külsős beszámolók is megemlítik, a vásárlók problémákat tapasztaltak a hátsó kamerák, a HVAC, a vezetési élmény javítani hivatott ADAS, a robotpilóta, a vezető megfelelő érzékelése, valamint az ezen funkciókhoz köthető hanghatások és jelzések kapcsán, a vizsgálat pedig arra mutatott rá, hogy a gondok nagyjából 159 ezer, az említett időszakban legyártott Model S és Model X járművet érintenek. Ahogy említettük, a szóban forgó memóriachipek egyszerűen elérkeztek életciklusuk végére, ami jellemzően 3-4 év után következik be, ez tehát számos esetben vezet a fent felsorolt problémákhoz.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a cég miként reagál majd a jelentésre, az amerikai NHTSA jelenleg további mérnöki vizsgálatokat hajt végre a nagyobb pontosság érdekében.
A Tesla kapcsán legutóbb arról számoltunk be, hogy Kínában komoly visszahívásra szánták el magukat, miközben odaát a hivatalos cél az e-autóknál a korábbi szintről 20 százalékra mérséklődött. A gyártó most újabb gondokkal szembesült, a visszajelzések alapján ugyanis a memóriachipek számos esetben elérték életciklusuk végét.
Az illetékes amerikai hatóság tette közzé nemrég saját részletes jelentését, amely a nagyjából 16 ezer beérkezett panasz befogadása után indult vizsgálat eddigi eredményeit foglalja össze. Ebben arról olvashatunk, hogy a korábbi években, egészen pontosan 2012 és 2018 között legyártott autóknál számos problémát tapasztaltak a tulajdonosok, amelyek az ezen járművekben alkalmazott, úgynevezett infotainment-rendszerek hibáira vezethetők vissza. A szóban forgó modellek még az nVidia által leszállított Tegra 3 SoC-re épülnek, amelyhez összesen 8 GB eMMC NAND-memória járul, a jelek szerint pedig ezen memóriachipek elértek a tervezett életciklus végére, emiatt az adatok tárolása már sokszor gondokba ütközik.
Ahogy azt az időközben szintén megjelent külsős beszámolók is megemlítik, a vásárlók problémákat tapasztaltak a hátsó kamerák, a HVAC, a vezetési élmény javítani hivatott ADAS, a robotpilóta, a vezető megfelelő érzékelése, valamint az ezen funkciókhoz köthető hanghatások és jelzések kapcsán, a vizsgálat pedig arra mutatott rá, hogy a gondok nagyjából 159 ezer, az említett időszakban legyártott Model S és Model X járművet érintenek. Ahogy említettük, a szóban forgó memóriachipek egyszerűen elérkeztek életciklusuk végére, ami jellemzően 3-4 év után következik be, ez tehát számos esetben vezet a fent felsorolt problémákhoz.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a cég miként reagál majd a jelentésre, az amerikai NHTSA jelenleg további mérnöki vizsgálatokat hajt végre a nagyobb pontosság érdekében.