Gyurkity Péter
Autók ezreit hívja vissza a Tesla
A cég Kínában kerít sort a lépésre a felfüggesztés problémái miatt.
Az illetékes kínai hatóság, a State Administration for Market Regulation (SAMR), az elmúlt hetekben jelezte az amerikai gyártónak, hogy gondok vannak a korábban előállított, majd pedig az országba szállított példányokkal, emiatt pedig azok visszahívása, valamint az érintett alkatrészek cseréje szükséges. A cég meglépi ezt, a vásárlóknak nem kell fizetniük.
- A friss beszámolók szerint valamivel több mint 29 ezer autóról van szó, amelyek a Model S, illetve a Model X szériába tartoznak. A pontos technikai problémákat ugyan nem részletezték, azt viszont elárulták, hogy a 2013 és 2018 közötti időszakban legyártott, vagyis az USA-ból származó példányokkal vannak gondok, emiatt pedig a gyártó mind a hátsó, mind pedig az elülső felfüggesztés egyes elemeit kicseréli, hogy ezt követően újból eljuttassa a tulajdonosokhoz az autókat. Minderre teljesen díjmentesen kerül sor, a költségeket tehát a cég állja, ami nyilván azért van így, mert a hatóság „rábeszélte” őket a lépésre. A jelek szerint a helyben gyártott Model 3 nem érintett a problémában, ebből az autóból az idei év első 9 hónapjában csaknem 80 ezer példányt adtak el az országban.
Érdemes megemlíteni, hogy a Tesla az USA-ban tavaly hasonló kritikákkal találta szemben magát, akkor a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) állított össze egy hosszabb anyagot a negatív visszajelzésekről, valamint közölte, hogy egy, a cég oldalán megjelent korábbi írást kifogásolhatónak találtak. A pontosság kedvéért ehhez gyorsan hozzátesszük, hogy az eredeti jelentés még 2018-ból származik, annak tartalmát azonban csak tavaly osztották meg a nyilvánossággal, amikor a cég gyorsan blogbejegyzésben reagált arra, kifejtve, hogy a kritikák jó része pusztán kitaláció volt, az eredeti írást pedig nem vélik szükségesnek módosítani.
Az utóbbi időben inkább a két ország közötti kereskedelmi háború kapcsán került kényes helyzetbe a cég, amely Sanghajban új gyárat épített fel, viszont az országban némileg vesztett piaci részesedéséből, hiszen a helyi gyártók szintén igyekeznek kihasználni az új szegmens által kínált lehetőségeket.
Az illetékes kínai hatóság, a State Administration for Market Regulation (SAMR), az elmúlt hetekben jelezte az amerikai gyártónak, hogy gondok vannak a korábban előállított, majd pedig az országba szállított példányokkal, emiatt pedig azok visszahívása, valamint az érintett alkatrészek cseréje szükséges. A cég meglépi ezt, a vásárlóknak nem kell fizetniük.
- A friss beszámolók szerint valamivel több mint 29 ezer autóról van szó, amelyek a Model S, illetve a Model X szériába tartoznak. A pontos technikai problémákat ugyan nem részletezték, azt viszont elárulták, hogy a 2013 és 2018 közötti időszakban legyártott, vagyis az USA-ból származó példányokkal vannak gondok, emiatt pedig a gyártó mind a hátsó, mind pedig az elülső felfüggesztés egyes elemeit kicseréli, hogy ezt követően újból eljuttassa a tulajdonosokhoz az autókat. Minderre teljesen díjmentesen kerül sor, a költségeket tehát a cég állja, ami nyilván azért van így, mert a hatóság „rábeszélte” őket a lépésre. A jelek szerint a helyben gyártott Model 3 nem érintett a problémában, ebből az autóból az idei év első 9 hónapjában csaknem 80 ezer példányt adtak el az országban.
Érdemes megemlíteni, hogy a Tesla az USA-ban tavaly hasonló kritikákkal találta szemben magát, akkor a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) állított össze egy hosszabb anyagot a negatív visszajelzésekről, valamint közölte, hogy egy, a cég oldalán megjelent korábbi írást kifogásolhatónak találtak. A pontosság kedvéért ehhez gyorsan hozzátesszük, hogy az eredeti jelentés még 2018-ból származik, annak tartalmát azonban csak tavaly osztották meg a nyilvánossággal, amikor a cég gyorsan blogbejegyzésben reagált arra, kifejtve, hogy a kritikák jó része pusztán kitaláció volt, az eredeti írást pedig nem vélik szükségesnek módosítani.
Az utóbbi időben inkább a két ország közötti kereskedelmi háború kapcsán került kényes helyzetbe a cég, amely Sanghajban új gyárat épített fel, viszont az országban némileg vesztett piaci részesedéséből, hiszen a helyi gyártók szintén igyekeznek kihasználni az új szegmens által kínált lehetőségeket.