• Agyturbinikusz
    #15
    Trabiban hanyszor csereltem motort, de a a briggs 17 lovas 1 hengerese is napi feladat volt. A Kohler CH22-es meg heti szinten jott. Volt egy ket Kubota meg CAT is, de nem surun, viszont kawasaki FX890 ha jol emlekszem ette a butykos tengelyt.

    A tehetelensege annyiban szamit az adott motornak, hogy mekkora legyen a hutokor tehtetlensege, mert ugye a hutes hatasfoka fugg a holeado feluletektol, es azok homersekletetol.

    A belso egesu motorokban van hot-spot, de ha ugy lenne ahogy mondod, akkor a kavitacio hamar elintezne a blokkot, mert a szetrobbano gazbuborekok a hutekozegben igen komoly karokat tudnak okozni. Vagyis a motor blokk ontveny ugyan ugy 90 fok kornyeki, mint a teleitmeny elektronika elemei, vagy eppen a egy teljesen zart motort is el lehet engedni addig.

    Mert a teljesitmeny elektronika sem toleralja jol a folyamatos homerseklet valtozast hiszen a munkapont is megy vele, meg a csatlakozasok sem a leg hajlekonyabbak a sziliciumhoz kotve.

    A rezvezetek pedig igen nagy suruseggel rendelkezik, meg a hocserelok sem kicsik a. Vagysi azert nem minden teljesen jo, hiszen a villanymotor indukcioval megy oda meg kell aram.