Berta Sándor
Bekapcsolt robotpilóta mellett aludt egy Tesla-sofőr az autópályán
Az illető maximálisan ki akarta használni a fedélzeti rendszer adta lehetőségeket.
A kanadai rendőrök fogták el azt a vezetőt, aki miután beszállt a Tesla Model S típusú gépkocsijába, beállította a tempomatot, hogy az autópályán 140 kilométer/órás sebességgel haladjon, majd nyugodtan elaludt az ülésében. A 20 éves fiatalember az ülését is annyira hátratolta, hogy kívülről úgy tűnt, senki sem ül a járműben.
Szerencsére a kanadai rendőröknek sikerült az autót megállítaniuk, igaz, azt nem közölték, hogy hogyan, majd 24 órára bevonták a vétkes személy jogosítványát. Utólag kiderült, hogy az elfogás előtti méréskor a sebesség 150 kilométer/óra volt. A sofőrnek a bíróság előtt is felelnie kell a tettéért.
A probléma nem új, sok vezető értelmezi félre az autonóm közlekedést lehetővé tévő rendszereket, amelyek feladata elsősorban a sofőr segítése. A Tesla modelljeiben elvileg van egy biztonsági megoldás, amely garantálja, hogy a vezető éber marad, hogy vészhelyzet esetén bármikor beavatkozhasson. Éppen ezért az illetőnek a kezeit folyamatosan a kormányon kell tartania és finom nyomást kifejtenie, különben megszólal a riasztó. Bizonyos gépkocsi-tulajdonosok azonban különleges eszközöket alkalmaznak és így szimulálják azt, hogy a kezeik a kormányon vannak. Az ügyben érintett fiatalember is minden bizonnyal egy ilyen megoldást használhatott.
Nem ez az első ilyen jellegű eset: tavaly szeptemberben a The Guardian számolt be arról, hogy Massachusetts területén egy autópályán videóra vettek egy autóst és az utasát, akik a közlekedő járműben aludtak. A Tesla körülbelül 100 kilométer/órás sebességgel haladhatott.
A kanadai rendőrök fogták el azt a vezetőt, aki miután beszállt a Tesla Model S típusú gépkocsijába, beállította a tempomatot, hogy az autópályán 140 kilométer/órás sebességgel haladjon, majd nyugodtan elaludt az ülésében. A 20 éves fiatalember az ülését is annyira hátratolta, hogy kívülről úgy tűnt, senki sem ül a járműben.
Szerencsére a kanadai rendőröknek sikerült az autót megállítaniuk, igaz, azt nem közölték, hogy hogyan, majd 24 órára bevonták a vétkes személy jogosítványát. Utólag kiderült, hogy az elfogás előtti méréskor a sebesség 150 kilométer/óra volt. A sofőrnek a bíróság előtt is felelnie kell a tettéért.
A probléma nem új, sok vezető értelmezi félre az autonóm közlekedést lehetővé tévő rendszereket, amelyek feladata elsősorban a sofőr segítése. A Tesla modelljeiben elvileg van egy biztonsági megoldás, amely garantálja, hogy a vezető éber marad, hogy vészhelyzet esetén bármikor beavatkozhasson. Éppen ezért az illetőnek a kezeit folyamatosan a kormányon kell tartania és finom nyomást kifejtenie, különben megszólal a riasztó. Bizonyos gépkocsi-tulajdonosok azonban különleges eszközöket alkalmaznak és így szimulálják azt, hogy a kezeik a kormányon vannak. Az ügyben érintett fiatalember is minden bizonnyal egy ilyen megoldást használhatott.
Nem ez az első ilyen jellegű eset: tavaly szeptemberben a The Guardian számolt be arról, hogy Massachusetts területén egy autópályán videóra vettek egy autóst és az utasát, akik a közlekedő járműben aludtak. A Tesla körülbelül 100 kilométer/órás sebességgel haladhatott.