• t_robert
    #14
    Azért egészen más hütést igényel egy 800-850 fokra felmelegedő robbanó motor. (lagalább is ennyi van kb az égéstérben ahol robban.az üzemanyag) Ráadásul a legjobb benzin motorok hatásfoka is a 40%-ot közeliti a dizelek meg az 50%-ot. ehez képest egy villanymotor 90-95%-os hatásfoka a duplája. Arról nem is szolva, hogy mennyivel egyszerűbb egy villanymotor szerkezete. Nincsenek benne dugyatyok, negerek, hajtókarok forgatyús tengelyek vastag motor blokk falak amik ellenálnak a hőnek és a nyomásnak. olaj lkenő rendszer, olajteknő..... stb. probálj meg kézzel kiemelni egy motort egy autó motor teréből. Simán ráfogsz jönni, hogy mikor le van csavarozva róla a váltó rész is simán lehet 150 Kg. Egy 100 kw-os villany motor meg kijöhet mondjuk 25 Kg-ból. Ha mind a két tengelynek külön motorja van akkor az is csak 50 kg.
    Aztán a robbanó motornál van pár tucat kilónyi hajtómű ház a váltónak differenciál zárnak, van hozzá egy 8-10 liter hütő folyadékot keringető hűtőrendszer hütővel, vizpumpával termosztáttal és csővekkel.
    van hozzá egy komplett kipufogó rendszered csővekkel dobokkal.
    ott az üzemanyag rendszer, 50-60 literes vagy nagyobb tankkal, AC pumpával vezetékkel.
    ott egy külön elektromos rendszer a aksival
    Ha mindent összeadsz, amivel több van egy robbanó motoros autóban nem úszod meg nagyon 300 kg többletnél. Most nem térek ki rá, hogy egy elektromos autó áll mondjuk 3000 alkatrészből egy robbanó motoros autó meg 8-10000 daraból. (a legutolsó csavar és alátétet is számolva.) a háromszor annyi alkatrész a több bonyolult alrendszer simán okoz 5-szor annyi hibalehetőséget.
    Utoljára szerkesztette: t_robert, 2020.12.04. 12:47:04