Gyurkity Péter
Tesla: mégsem jön a legolcsóbb Model Y
Törölték ezt a változatot, mivel szerintük nem felelt volna meg a vásárlói elvárásoknak.
Elon Musk még tavaly tavasszal jelezte előre az újabb típus, a Model Y, várható érkezését, amellyel egy, több eltérő variánst kínáló családot alapítottak volna meg, ennek megfelelően széles skálán mozgó, sokak igényeit kielégítő kereskedelmi árakkal. Most frissült a terv, ennek részeként pedig törölték az eredetileg legolcsóbb példányt.
Szokás szerint Must saját Twitter-hírfolyamában osztotta meg a nagyközönséggel a fejleményeket, amelyből betekintést kapunk a Model Y megjelenésével kapcsolatos tervekbe. A rövid bejegyzés szerint az úgynevezett Standard Range változat mégsem jelenik meg a piacon, ennek EPA-hatósugara (vagyis az illetékes amerikai hatóság által meghatározott, egy feltöltéssel kényelmesen megtehető távolság) ugyanis mindössze 230 mérföld (370 kilométer), ez pedig elmaradna a vásárlók várakozásaitól, elvárásaitól, vagyis ezzel a jellemzővel nem sok értelme lenne piacra dobni az autót. Ez persze azt jelenti, hogy a legolcsóbb, a tervek szerint mindössze 39 ezer dollárt kóstáló példány nem jelenik meg jövő tavasszal, eközben azonban a többi, nagyobb testvér esetében is változtatásokat terveznek.
A Model Y Long Range Dual Motor ára eközben 3 ezer dollárral mérséklődik, ez tehát 53 ezer helyett már csak 50 ezer dollárba kerülne a megjelenés pillanatában, miközben a Model Y Performance hivatalos ára marad 60 ezer dollár, cserébe viszont minden ilyen autó megkapja a Performance Package névre keresztelt csomagot, vagyis a csúcssebesség 217-ről 250 km/h-ra emelkedik, de a kerekek, a fékek, a felfüggesztés, illetve a pedálok esetében is módosított felállást, jobb minőséget kapunk. Szeretnének eközben egy viszonylag olcsó példánnyal is előállni, a Model Y Long Range Single Motor trim viszont 45 ezer dollárba kerülne, Musk szerint bőven 300 mérföld (480 km) feletti hatósugárral – ennek megjelenési dátuma még nem ismert.
A cég részvényárfolyama eközben töretlenül megy felfelé, mintha a pandémia miatti visszaesés következtében mindenki ide menekítené a pénzét. Csak az elmúlt néhány hét során 60 százalékos ugrást láthattunk itt, kérdés, hogy ez a lufi meddig tarthat ki.
Elon Musk még tavaly tavasszal jelezte előre az újabb típus, a Model Y, várható érkezését, amellyel egy, több eltérő variánst kínáló családot alapítottak volna meg, ennek megfelelően széles skálán mozgó, sokak igényeit kielégítő kereskedelmi árakkal. Most frissült a terv, ennek részeként pedig törölték az eredetileg legolcsóbb példányt.
Szokás szerint Must saját Twitter-hírfolyamában osztotta meg a nagyközönséggel a fejleményeket, amelyből betekintést kapunk a Model Y megjelenésével kapcsolatos tervekbe. A rövid bejegyzés szerint az úgynevezett Standard Range változat mégsem jelenik meg a piacon, ennek EPA-hatósugara (vagyis az illetékes amerikai hatóság által meghatározott, egy feltöltéssel kényelmesen megtehető távolság) ugyanis mindössze 230 mérföld (370 kilométer), ez pedig elmaradna a vásárlók várakozásaitól, elvárásaitól, vagyis ezzel a jellemzővel nem sok értelme lenne piacra dobni az autót. Ez persze azt jelenti, hogy a legolcsóbb, a tervek szerint mindössze 39 ezer dollárt kóstáló példány nem jelenik meg jövő tavasszal, eközben azonban a többi, nagyobb testvér esetében is változtatásokat terveznek.
A Model Y Long Range Dual Motor ára eközben 3 ezer dollárral mérséklődik, ez tehát 53 ezer helyett már csak 50 ezer dollárba kerülne a megjelenés pillanatában, miközben a Model Y Performance hivatalos ára marad 60 ezer dollár, cserébe viszont minden ilyen autó megkapja a Performance Package névre keresztelt csomagot, vagyis a csúcssebesség 217-ről 250 km/h-ra emelkedik, de a kerekek, a fékek, a felfüggesztés, illetve a pedálok esetében is módosított felállást, jobb minőséget kapunk. Szeretnének eközben egy viszonylag olcsó példánnyal is előállni, a Model Y Long Range Single Motor trim viszont 45 ezer dollárba kerülne, Musk szerint bőven 300 mérföld (480 km) feletti hatósugárral – ennek megjelenési dátuma még nem ismert.
A cég részvényárfolyama eközben töretlenül megy felfelé, mintha a pandémia miatti visszaesés következtében mindenki ide menekítené a pénzét. Csak az elmúlt néhány hét során 60 százalékos ugrást láthattunk itt, kérdés, hogy ez a lufi meddig tarthat ki.