• nlght
    #8
    "A benzines/dízel autók jelenleg is óriási teljesítmény többlettel, valamint felesleges súly cipeléssel rendelkeznek. Ezen autók tulajdonosai nem hinném, hogy lemondanának erről."

    Van egy pár video youtube-n amikor a tesla simán legyorsulja a tuning benzines verdákat. Az elektromos motornak sokkal erősebb a forgatónyomatéka.

    "Különben már a fosszilis üzemben is lehetne/lehetett volna jóval alacsonyabb fogyasztású -> kisebb teljesítményű és kisebb tömegű járműveket gyártatni. Még se kényszerítették ki."

    Ööö mondjuk az utóbbi 50 évben az amerikai vs japán autógyártás megvan? Teljesítmény vs takarékosság? Az amerikai autóipar gyakorlatilag összeomlott, a japán pedig csúcsra tört a minőségbiztosítással és takarékossággal.

    Btw sztem az a gond, hogy ha többszörösére növekszik a "villanyos" autók száma a világban, akkor mégjobban elszáll az akksikhoz szükséges nyersanyagok ára. A hordozható kütyük forradalma már így is az egekbe veri ezeket a nyersanyag árakat.
    Szóval az energiatárolást kéne forradalmasítani előbb, aztán beszélhetünk villanyos autók forradalmi terjedéséről.
    És még akkor nem esett szó a töltőállomások kiépítéséről és új erőművek létesítéséről, hogy kiszolgálják több százmillió autó/kamion/busz töltését naponta.