66
  • atomjani
    #66
    Narumon gondolkoztam ezen. Ebbe az irányba lehet csak haladni. Egy olyan agymosást csináltak eddig, hogy közömbösek lettünk az olyan megnyilatkoztatással szemben, hogy törvénytelen, nem emberi viselkedés megvásárlás nélkül hallgatni valamit. Igazából ez a koncepció bedőlni látszik. Ez egy féknek jó bizonyos határig.
    Inkább arra kellett volna megtanítani az embereket, hogy nem kell mindenért fizetni, de akik számukra jó zenét készítettek, azok csak megérdemlik a pénzt. Már évi 1 szám kifizetése is jó és a lehetőségeihez képest ez növelhető.
    Valahol ott lehet a probléma, hogy ugyan a számot értékelik, de az előadót már nem. Vagy a rosszabbik esetben egy számot sem értékelnek igazán. Azt hiszem vagy túl kevés számot hallgatott meg, vagy nagyon felületesen hallgatta és élte át érzelmileg.
    A te koncepciód azért mutat jó irányba, mert egyrészt nem egy teljesíthetetlen dologról van szó hihetetlen nagy elvárással és teherrel. Másrészt meghagyja a szabad döntést, hogy melyik értékeli igazán az ember és melyik érdemeli ki pénz formájában a fizetséget. Sajnos szinte minden zenész és zenei kiadó azt hirdeti, hogy milyen jó zenéje van és neki jár érte pénz. Hát ez valóságban úgy van, hogy hagyjuk a marketing szöveget, inkább add oda a zenét. Ha valóban értékesnek találom és az én érzéseim szerint megérdemli a pénzt, akkor meg is kapja. Olyan zene után fizetni, amit az emberre rátukmálnak és végül kiderül, hogy számunkra szart se ér, az nem fair dolog. A zenész és a kiadó a fogyasztókból él meg. Mivel a törvény nem hat az emberekre és nagy ívben leszarják azokat, akik nem adnak igazi értéket számukra, ezért a zene és filmiparnak is nagy változásnak kell átesnie.
  • narumon
    #65
    "Viszont választás elé se fair állítani, hogy 50 zenéből válassza ki azt a kettőt, amit továbbra is fog hallgatni és fizessen érte, miközben a többi is olyan jó."

    Most évi 50 zenéről beszélünk vagy mi? Mert olyan mintha most azt mondanád, hogy eddig nulla zenéd volt és hirtelen kell megvenni 50-60 lemezt? Évi 50 jó zene garantálom, hogy nincs, főleg olyan ami pénzt ér.
    Én évek óta veszek lemezeket hol 2-t egy évben hol 7-et attól függ mi jelenik meg, milyen a felhozatal, így most van pl közel 200 bakelit lemezem, kb 150 CD-m, kb 50db DVDm és kb 20-30 játékom. Körbenézve ismerősök között nagyságrenddel több mint nekik, pedig van olyan közöttük aki jobban áll anyagilag mint én. Én nem azt mondom, hogy töröld le a zenéket a vinyódról, én pont azt mondom, hogy hallgasd őket, és ütemezd be, hogy melyik az amelyik legjobban tetszik, azt vedd meg legközelebb. Töltsd le újakat, hallgasd őket, majd amelyik legjobban tetszik vedd meg legközelebb amikor tudod. Lehet, hogy 1 évben 2 CD-re lesz pénzed, lehet ha megerölteted magad akkor 4-5-re is futja, és azt veszed észre, hogy pár év múlva milyen szépen mutatnak a polcon. Engem pl jó érzéssel tölt el, hogy tudom, hogy a kedvenc filmeimhez hozzájártulam valami apróval. Pedig van olyan DVD ami ki sincs bontva, mert láttam már elégszer, meg ha nagyon meg akarom nézni akkor letöltöm, de ott a polcon, tudom, hogy fizettem az alkotóknak érte, és reménykedem, hogy lesz még ilyen film.
  • atomjani
    #64
    Ez a Fair Use szemlélet nekem is tetszik. Mégis felvetődik a kérdés, hogy mennyien fizetnek is a jó számokért. Visszahozható e az a becsületesség az emberekben, ami régen is megvolt.
    Szerintem lehet ezt fokozni. Például azzal, hogy amennyiben a későbbiek során úgy gondolja, hogy többet is megér a szám, akkor támogatás formában bármikor fizethetne be pluszban a számért. Illetve elmesélheti a vele kapcsolatos élményt ott az oldalon és mondjuk más közösségi oldalon, ismerősei számára, így ajánlva nekik.
    Különben szerintem a magas árak is okozhatnak meggondoltságot. Most gondolj bele! Honnan tudja az ember, hogy fog e számára a zene annyi értéket hozni, hogy megérdemli mondjuk azt a 3 ezer forintot kifizetni? Legyen például a Hary Potter főcím dala. Oké, elsőnek jónak tűnik. De ugye annyit ér, amennyit idők során hoz az embernek. Például legyen egy romantikus zene, ami sok szép pillanathoz segített a párunkkal töltött együttlét alatt. Lehet hogy pont ez hozta össze a két embert. Ezekről előre nem tudhatjuk. Később jövünk rá, hogy baromi sokat köszönhetünk neki. Vagy hogy semmit nem hozott számunkra, nagyon hamar unalmassá vált.
    Van amit megvettem, mert jónak ígérkezett és másképp nem jutottam hozzá. Van amit pedig azután vettem meg, miután rájöttem, hogy mennyire is sokat segített és megérdemlik a pénzt. Elsőnek ezt nem tudtam.
    Az árak is számítanak, hiszen nem akarok például egy film miatt 10 ezer forintot fizetni. De egy ezrest simán kifizetnék, mert annyit tudok adni egyelőre. De ha úgy gondolom, hogy ér is 10 ezret és esetleg jön is be hozzám pénz úgy, hogy ki tudjam fizetni, akkor megteszem. Sajnos a kevés pénz miatt prioritás végére szokott kerülni és ez elég sajnálatos. Mármint hogy az ember nem kap annyi pénzt, hogy mindenkinek tudjon adni annyit, amennyit szerinte megérdemel. A milliomosok ezt megtehetik. Egy munkanélküli vagy kis jövedelmű viszont nem. És ez nem azért van, mert olyan sok zenét akar hallgatni. Viszont választás elé se fair állítani, hogy 50 zenéből válassza ki azt a kettőt, amit továbbra is fog hallgatni és fizessen érte, miközben a többi is olyan jó. Olyan ez, mintha a kezedet levágná valaki, mert úgy gondolná, hogy neked csak egy kéz használatára vagy jogosult. Érzelmi szinten sem lehet túlságosan korlátozni az embert. Lehet hogy így tud teljes életet élni olyan ember, aki ennek az állapotnak köszönhetően sok jót tesz az embereknek és nem egy besavanyodott ember lesz.
  • narumon
    #63
    "Mindent meg lehet cáfolni. Tényleg kíváncsi vagyok, hogy te milyen megoldást javasolnál a jelenleg kialakult helyzetre."

    Olyan megoldás nincs ami mindenkinek egyaránt megfelelne. A legjobb megoldás talán az online letöltések, de pl ez nekem többnyire azért nem felel meg mert én pl szeretem megkapni a fizikai adathordozót is. Mondjuk a CD-ket én többnyire szarnak találom ezért jó ideje csak Vinyl lemezeket veszek.

    "Az egyértelműen kiderült, hogy a jelenleg alkalmazott üzletpolitika nem működik. A fájlmegosztást sem lehet megállítani."

    Így van, de régen is volt kalózkodás - kazetta másolás, de mivel nem volt ilyen könnyen hozzáférhető (vagy legalábbis 1 havernak az öt közül meg kellett vennie a lemezt/kazettát, hogy a többiek át tudják másolni így nem volt gond. Ha megnézed régen egy magyar előadó mondjuk Edda 1 lemezéből önmagában eladtak 50.000db-ot, most egy magyar előadó lemezéből átlagosan pár ezer darab fogy, ha az ötöt eléri akkor az azt hiszem már platinalemez.)

    A gond is itt van szerintem, hogy a legtöbb ember természetesnek veszi, hogy ő "ingyen" tölt. Az ég világon semmi gond sem lenne ha mint lentebb írtam, csak 1-2 lemezt venne évente, ami praktikusan azt jelenti, hogy a kedvenc előadói lemezét legalább megvenné. Nem veszi, csak dumál. Minden ilyen forumon felbukkannak emberek akik beírják, hogy így drága meg úgy drága meg hogy az naponta lenne 3000Ft. (mint lentebb írta a srác). Ez a gond, hogy ha már nem tud naponta minden szart megvenni (mert azért ott már szarhegyek vannak ha naponta új zenét akar hallgatni), akkor inkább nem vesz egyet sem egész évben és veri a mellét, hogy szopjon le az összes kiadó. Ez így nem működik.

    "A általam javasolt havidíjas megoldásból még mindig több pénzt kapna a szerződ és a kiadó is mint jelen pillanatban a nélkül, hogy tövényeket kelljen hozzá változtatni, vagy bűnözőnek kellene tekinteni a nem együttműködő embereket."

    Számolj egy kicsit azért utána. Reálisan ki fizetne ezért havi 5.000Ft-ot? Szerintem ha Magyarország területén 100.000 embert mondok az már sok. Ez pedig nem fedezné az összes bevételt. Ráadásul rengeteg gondot felvet;

    1, Ki kapja a bevételt és mi alapján? Mennyit adsz belőle a Microsoftnak a Windows miatt és mennyit adsz mondjuk a Call of Duty fejlesztőjének? Mennyit kap Lady Gaga és mennyit kap az Apoptygma Berzerk? Mennyit kap belőle a Transformers és mennyit a Szaffi? Mérni sem tudod mert ugyanonnan tölt ahonnan eddig és nem egy központi oldalról.

    "Jelenleg a piacnak az a része amit én megcéloznék egyébként is fizet a művekért illetve fizetne érte ha az árat megfelelőnek tartaná."

    Sokan az árral jönnek, de ha reálisan megnézed, a CD-k vagy ha úgy tetszik a zenei anyagok ára az utóbbi 5 évben csökkent az infláció és a forint elszaródása ellenére is. Én még mikor elkezdtem CD-t venni 2.000 - 2.500 Ft között vettem őket. A fizetésem akkor 25.000 Ft volt. Most egy CD 3000-4000 Ft de ha nem ragaszkodsz a fizikai hordozóhoz akkor online zeneletöltés az 2500-3000, és most nem 25.000 a fizetés. Ez egy egyszerű bullshit, könnyű mindig az árakra hivatkozni, és ne mondja nekem senki, hogy ÉVENTE 2 lemezt ne tudna megvenni, mert az nem irkálna ide, meg nem lenne tele az összes McDonalds, KFC, BurgerKing, ahol egy röpke kajára kiad ennyit.

    "Így is lesznek olyanok, akik majd nem fizetnek, de tökéletes rendszer nincs. Csak a kevésbé rosszat tudjuk választani."

    A kevésbé rossz az én meglátásom szerint a Fair Use lenne. Azaz tölts le zenét, hallgasd őket, de ami igazán tetszik azt vedd meg! Ne az összeset csak ami szerinted tényleg jó! Tölts le filmeket és ami igazán tetszett azt vedd meg! Elég mérsékelt kiadást tudnál ezzel produkálni, és mégis NAGYSÁGRENDEKKEL nőne a jogtiszta bevétel.

    "A törvény még soha sem segített senkin, mivel a törvény csak bűntetni tud."

    Egyetértek de amíg a mostani fiatal büszkén lehülyézi a társát (megtörtént eset), hogy ő pénzt adott CD-ért, mert ő azt ingyen is le tudja tölteni, addig nem tudom mit várunk.
  • MutenRoshi
    #62
    Mindent meg lehet cáfolni. Tényleg kíváncsi vagyok, hogy te milyen megoldást javasolnál a jelenleg kialakult helyzetre.

    Az egyértelműen kiderült, hogy a jelenleg alkalmazott üzletpolitika nem működik. A fájlmegosztást sem lehet megállítani.
    A általam javasolt havidíjas megoldásból még mindig több pénzt kapna a szerződ és a kiadó is mint jelen pillanatban a nélkül, hogy tövényeket kelljen hozzá változtatni, vagy bűnözőnek kellene tekinteni a nem együttműködő embereket.
    Jelenleg a piacnak az a része amit én megcéloznék egyébként is fizet a művekért illetve fizetne érte ha az árat megfelelőnek tartaná.
    5000 forint egy hónapban azért, hogy bármit letölthess nem sok összvetve, hogy mennyi egyetlen album és mozijegy ára. Egy nyugat-európai vagy USA beli átlag fizetésből az ember tényleg nem gondolkodik a vásárláson, de a világ más részén ezek az összegek megterhelőek.
    Az emberek már jelenleg is bármit letudnak tölteni, csak abból nincs semmiféle bevétel vagy ha van az a feketepiacot támogatja.
    Így is lesznek olyanok, akik majd nem fizetnek, de tökéletes rendszer nincs. Csak a kevésbé rosszat tudjuk választani.
    Új tövényekkel és böntetésekkel semmit sem fognak megoldani. A törvény még soha sem segített senkin, mivel a törvény csak bűntetni tud.
    Kisarkítva a végén még eljuthatunk odáig is, hogy letartóztatják azt, aki nem nézi meg a reklámot a tv-ben, hanem csak a filmet, mivel ezzel meglopja a csatornát, akinek a reklámokból van bevétele.
  • narumon
    #61
    Pedig azt nem lehet mondani, hogy évi 1 CD vásárlásra megerőltető lenne (akár adathordozón akár bármilyen formában) és mégis az. Elég ha csak visszanézel pár hozzászólást, ahol mindenféle mondvacsinált indok miatt nem vesznek lemezt, és miután megcáfolták őket sem fognak többet venni. Csak a hiszti megy.
  • narumon
    #60
    "A zenénél és a filmnél van választásom, hogyan jusson el hozzám, de a kiadók nagy része ennek ellenére a fizikai adathorozókat eröltetik."

    Ez nem igaz, minden kiadó jelen van az online piacon, gyakorlatilag szerintem marginális hibahatáron marad az a lemez amit nem tudsz letöltéssel megávásárolni.

    "Itt jön be az az elméletem, hogy a zenekar koncertezzen és szerezzen abból pénzt. Aki a koncertezésből összet tud szedni annyit, hogy lemezt tudjon csinálni annak megvan a létjogosultsága a zenepiacon."

    Azért ez kicsit fordítva működne. Mert ismeretlen együttesek koncertjére az átlagember nem megy el, ez tipikusan underground stílus, ott ez be is válna, bár mivel ismerek sok zenészt én nem ezt látom. Nagyon sok fiatal együttes koncertezik, de mivel nincs lemezük és nem befutottak ezért nem kapnak érte pénzt. A te analógiáddal élve soha nem jönne össze az összeg a stúdió lemezre, mert amíg ez nincs meg addig nulla vagy gyakorlatilag utiköltségért játszanak ezek az együttesek. Ez egy 22-es csapdája. Azt meg már nem is említem, hogy vannak abszolút nem koncertképes műfajok.

    "Talán azoknak a formációknak a számát is csökkentené, akik nem maguk írják a zenéiket, hanem készen vásárolják, vagyis nem vesznek részt abban a nehéz évekig tartó szellemi megterhelésben amiről korábban szó volt, mégis ők keresik vele a pénzt. "

    Szerintem pont fordítva. Ezek után méginkább csak az lenne a piacon akinek pénze van megjelenni, hiszen ahogy előbb írtad a feltörekvő zenészek évekig gyűjtögethetnének a koncertekből mire nagyon jó esetben össze jönne egy stúdiómunkára való összeg.

    "Ne csak a tengeren túli zenekarokra gondolj. Lehet, hogy drága a studió de nem hiszem, hogy Magyarországon elkérnek 1M dollárt ezért."

    Magyarországon egy stúdió felszereltségtől függően 16-32.000 Ft egy napra (8 órára). Egy lemez összerakásához ha pöpec kész ötletekkel mész kb 300 óra kell ez 37 nap napi 8 órában mondjuk 18.000 Ft-os elég kedvezményes árral számolva ez 666.000 Ft. Ha nem vagy olyan szerencsés, hogy valahol már kicsiszoltatok mindent, akkor ennek a dupa idejével érdemes számolni, és ez csak stúdiómunka. (Nyugaton ennél drágábbak a stúdiók, de egy egy lemezre fordított idő is lényegesen nagyobb, nem véletlenül szólnak jobban a nyugati lemezek, nem véletlenül van nagy részük sokkal jobban kidolgozva, ott 1000 studió óra alatt gyak. semmi nem készül el)

    "Azt is eltudom viselni, ha a zenésznek le kell mondania luxusautók és luxusvillák megvételésról, mert akármilyen megterhelő a zeneírás a ténylegesen elvégzett munka nem áll arányban a profittal."

    Azért most te nagyon lesarkítod a zenélést a világon arra a néhány sztárra aki tényleg így él belőle. (Mármint kiadott két lemezt és már istentudja hány millió dollárja van - azért a nagy többség nem ilyen "szerencsés")

    "A programozó munka is folyamatos szellemi megterhelés és nem könnyebb mint zenét írni és egy prograzmozó munkáját gyakran többen használják mint, amennyien meghallgatnak egy zenekart, de a progamozó mégsem keres vele annyit, mert őt a ténylegesen elvégzett munka után fizetik.
    "

    Ez nem igaz, a programozó pont jogdíjakat is ugyanúgy tud keresni mint egy zenész. Az adott pillanatban elvégzett szellemi munka, mondjuk egy app megírása telefonra, után lényegében évekig szedheti be ugyanannak a munkának a gyümölcsét anélkül, hogy dolgozna vele utána folyamatosan. Vagy már megint egy valahol alkalmazásban álló programozót hasonlítasz egy szabadúszó zenésszel? Ha alkalmazásban álló programozót hasonlítasz akkor azt hasonlítsd össze a bárzenésszel, aki minden este játszik és az este végén megkapja a pénzt, az meg vagy elég valamire vagy nem. Almát az almával, körtét a körtével hasonlíts!

    "Igen lenne olcsóbb és drágább internet. Ez annyival barátságosabb mint a jogdíjak adathordozókba építése, hogy így én válaszhatok, hogy kifizetem e vagy sem. Míg az adathordozók árába beépített összeget akaratunk ellenére nyomják le a torkunkon. Akkor is fizetnem kell, ha a saját képeimet tárolom rajtuk."

    Egyetértek ezért nem fog soha senki a nagyobb csomagra előfizetni.

    "Ha azt tölt le az ember amit akar és legalábisan, akkor sokan előfizetnének a nagyobb csomagra."

    Mármint azt amit akar? Filmet, játékot, zenét, programot? Nem gondolod, hogy ennek valami horror ára lenne? Az egyik internet csomag lenne 3.000 Ft a másik meg 33.000 és még lehet hogy keveset is mondtam. Mert 1-2 ezer plusz forintból nem fizeted ki a játékkiadókat, a programkiadókat, a zenészeket, a filmjogdíjakat, és még ki tudja miket nem említettem.

    "A Magyar konstrukcikóknál az a probléma, hogy ott is darab áron vásárolsz és a másolás védelem miatt ezeket nehéz használni illetve kicsi a kínálat."

    A vodafone.nak is volt olyan kínálata, hogy havi 1-2e forintért cserébe hozzáférhettél egy nem tudom mekkora (de gondolom kellően nagy) adatbázishoz és azt hallgattál belőle legálisan amit akartál. Szerintem már befuccsolt mert minimális volt az érdeklődés iránta, pedig ennél olcsóbban már mit akarnak az emberek?

    "Ha 1-5000 forintot kellene fizetnem havonta és azért cserébe bármilyen zenét és filmet letölthetek anélkül, hogy bűnözőnek neveznének és folyton a nyakamba lihegnének én kifizetném és szerintem sokan mások is. Talán még te is."

    Én így is megveszem ami érdekel, és ritkán fizetek havi 3-6e forintnál többet. Viszont rengeteg ember van aki soha egy büdös fityinget nem adott még ki cd-ért vagy filmért, ők ezután sem adnának, és már be is dölt az egész elméleted :(

    "Nem tudhatod, hogy megveszem-e vagy sem. Hol van itt az ártatlanség vélelme? :)"

    Bocsi, csak tapasztalatom szerint azok magyaráznak mindig legjobban akik semmit nem vesznek meg :) Ezer bocsi tényleg, nem akartam személyeskedni. Viszont ha ma Magyarországon mindenki havonta csak 1CD-t vagy filmet venne, akkor nem lenne az egész hiszti a kiadók részéről sem. A szomorú hogy vagyunk tízmillióan, mondjuk ebből akik fogyasztói csoport, legyen 5 millió és Magyarországon mennyi CD fogy évente? 50.000? Jó esetben. Ami azt jelenti, hogy a potenciális zenehallgatók évente csak 1 CD-t vennének (vagy bármilyen más módon zenét) akkor 416.000 lemez fogyna HAVONTA! Vesd össze a két számot. No ennyire szarik mindenki a Fair usera, és ennyire szarna a beépített jogdíjra vagy bármire.
  • MutenRoshi
    #59

    "Ez rossz példa, az adott alkatrészt egyszer tervezték meg mégis jogdíjat kap utána a tervező / feltaláló a futószalag már csak a kész termék ami az összehasonlításodban a futószalagon készülő CD és nem a zene."

    Az alkatrészt lehet, hogy egyszer tervezték meg, de egy autó az egy anyagi dolog. Azért veszed meg, mivel közlekedni akarsz vagy kell egy státusz szimbólum. Egy hanglemeznél nem a benne lévő műanyagért fizetsz, hanem a rajta lévő adatért. Ez az adat már nem csak a hanglemezen keresztül tud eljutni hozzám hanem más közegeken is. Míg egy autót nem tudsz letölteni.
    A zenénél és a filmnél van választásom, hogyan jusson el hozzám, de a kiadók nagy része ennek ellenére a fizikai adathorozókat eröltetik.

    "Javarészt abból élnek ne izgulj."
    Ne aggódj, nem izgulok.

    "Azért a szellemi tevékenység kicsit másképpen működik mint te azt gondolod, mert egy jó lemez elkészítése szellemileg és fizikailag is megterhelő, adott esetben évekig tarthat. Tehát te azt gondolod, hogy aki mondjuk 2 év alatt készít el egy albumot vagy ír meg egy könyvet, az utána ezért ne kapjon semmit? Vagy mi az elképzelésed? (Mert ugye mindkét esetben általában úgy néz ki a dolog, hogy elmegy ezzel a kész anyaggal a kiadóhoz aki ad érte egy fix összeget, mondjuk 100.000 Ft-ot [mondtam egy összeget])"

    Ha elolvasod mégegyszer amit írtam, nem az szerepel benne, hogy a szerző ne kapjon semmit. Pontosan az lenne a lényege amit próbáltam leírni, hogy a szerző kapja közvetlen a pénzt és ne a kiadó, vagy ha már muszáj a kiadót bevonni, akkor is kisebb legyen a bürokrácia, ahol elveszik a pénz.


    "A kaidók jelenleg a finanszírozás szerepét töltik be, egy átlag együttesnek ugyanis nincs pénze finanszírozni a stúdió és egyéb költségeket. Tehát az egy mese habbal, hogy jön egy együttes és majd mindent megcsinál magának, komoly stúdió bérlése milliókba kerül és ezt még bármilyen eladás előtt kell produkálni, különben lemez sem lesz."

    Itt jön be az az elméletem, hogy a zenekar koncertezzen és szerezzen abból pénzt. Aki a koncertezésből összet tud szedni annyit, hogy lemezt tudjon csinálni annak megvan a létjogosultsága a zenepiacon. Cserébe mi fogyasztók annyit kapunk, hogy minőségibb lesz a zene, mivel nem tudnak feltörni a tehetségtelen emberek és nem lesz ezért népszerű egy banda, mert a kiadó folyamatos reklámozza őket illetve fizet a rádióknak, hogy éjjel-nappal azt játszák. Talán azoknak a formációknak a számát is csökkentené, akik nem maguk írják a zenéiket, hanem készen vásárolják, vagyis nem vesznek részt abban a nehéz évekig tartó szellemi megterhelésben amiről korábban szó volt, mégis ők keresik vele a pénzt.

    "Abban az esetben ez jogos is, ha a lemez elkészülésébe belefektettek mondjuk reklámmal együtt 1M dollárt. Vagy ezért cserébe le kéne mondaniuk bármiről?"
    Ne csak a tengeren túli zenekarokra gondolj. Lehet, hogy drága a studió de nem hiszem, hogy Magyarországon elkérnek 1M dollárt ezért. Azt is eltudom viselni, ha a zenésznek le kell mondania luxusautók és luxusvillák megvételésról, mert akármilyen megterhelő a zeneírás a ténylegesen elvégzett munka nem áll arányban a profittal. A programozó munka is folyamatos szellemi megterhelés és nem könnyebb mint zenét írni és egy prograzmozó munkáját gyakran többen használják mint, amennyien meghallgatnak egy zenekart, de a progamozó mégsem keres vele annyit, mert őt a ténylegesen elvégzett munka után fizetik.



    "Ez nagyon rossz ötlet, voltak erre irányuló tervek (és Magyarországon azt hiszem még vannak is), de; aki tényleg csak internetre használja az minek fizessen jogdíjat? Hova kerülne a jogdíj, ebből most is nagy botrányok vannak a felszín alatt! Vagy lenne olcsóbb és drágább internet? Szerinted ki fizetne elő a drágábbra? Senki."

    Igen lenne olcsóbb és drágább internet. Ez annyival barátságosabb mint a jogdíjak adathordozókba építése, hogy így én válaszhatok, hogy kifizetem e vagy sem. Míg az adathordozók árába beépített összeget akaratunk ellenére nyomják le a torkunkon. Akkor is fizetnem kell, ha a saját képeimet tárolom rajtuk. Ha azt tölt le az ember amit akar és legalábisan, akkor sokan előfizetnének a nagyobb csomagra. Már jelen pillanatban is sokan vizetnek plusz összeget a VOD szolgáltatásokért. Azt is lehetne tovább feljeszteni. Az a probléma, hogy még nem elég nagy a kínálat és a filmek drágák. Ha havidíjas lenne és azt néz meg az ember amit akar, többen használnák így viszont a többség nem.


    "Utópia, szerinted ki fizetne 1000Ft havidíjat? Vannak ilyen konstrukciók ma Magyarországon több szolgáltatónál is (ha még nem szartak be), úgy tudom nem mennek túl jól. Az előfizetéses modell már ezerszer csődöt mondott, aki sajnál néha pénzt adni zenére meg filmre, az sajnál 1000 Ft-ot fizetni havonta ezek eléréséért is. (ráadásul ennyiből ki sem jönne ha filmet és zenét is el akarsz érni)"

    Igen. Lenne, HA. Ha lenne aki fizetne érte, de ha ennyit fizetne érte akkor mi gátolja meg, hogy jelenleg fizessen filmért és zenéért?"

    A Magyar konstrukcikóknál az a probléma, hogy ott is darab áron vásárolsz és a másolás védelem miatt ezeket nehéz használni illetve kicsi a kínálat.
    Ha 1-5000 forintot kellene fizetnem havonta és azért cserébe bármilyen zenét és filmet letölthetek anélkül, hogy bűnözőnek neveznének és folyton a nyakamba lihegnének én kifizetném és szerintem sokan mások is. Talán még te is.


    "A kiadónak most sem kell semmilyen infrastruktúrát építenie hiszen azt már megtette az apple, a google, az amazon, stb. A kiadónak csak oda kell adnia a művet és elérhető ilyen módon. Mégsem veszed meg."

    Nem tudhatod, hogy megveszem-e vagy sem. Hol van itt az ártatlanség vélelme? :)
  • narumon
    #58
    Néhány gondolat az írásodhoz.

    "Vagy egy autógyártásban minden egyes darabot külön le kell gyártani még, akkor is ha futószalagon történik. Minden egyes darab mögött ott van az elvégzett munka."

    Ez rossz példa, az adott alkatrészt egyszer tervezték meg mégis jogdíjat kap utána a tervező / feltaláló a futószalag már csak a kész termék ami az összehasonlításodban a futószalagon készülő CD és nem a zene.

    "de én úgy gondolom, hogy egy zenész inkább adjon koncerteket és éljen meg abból."

    Javarészt abból élnek ne izgulj.

    "Nem elfogadható, hogy készít egy lemezt aztán évekig semmit sem kell tennie."

    Azért a szellemi tevékenység kicsit másképpen működik mint te azt gondolod, mert egy jó lemez elkészítése szellemileg és fizikailag is megterhelő, adott esetben évekig tarthat. Tehát te azt gondolod, hogy aki mondjuk 2 év alatt készít el egy albumot vagy ír meg egy könyvet, az utána ezért ne kapjon semmit? Vagy mi az elképzelésed? (Mert ugye mindkét esetben általában úgy néz ki a dolog, hogy elmegy ezzel a kész anyaggal a kiadóhoz aki ad érte egy fix összeget, mondjuk 100.000 Ft-ot [mondtam egy összeget])

    "de jelen pillanatban már ott van az internet is mint közeg, ezért a kiadók gyakorlatilag feleslegessé váltak."

    A kaidók jelenleg a finanszírozás szerepét töltik be, egy átlag együttesnek ugyanis nincs pénze finanszírozni a stúdió és egyéb költségeket. Tehát az egy mese habbal, hogy jön egy együttes és majd mindent megcsinál magának, komoly stúdió bérlése milliókba kerül és ezt még bármilyen eladás előtt kell produkálni, különben lemez sem lesz.

    "A zenész már képes akár közvetlen is eljutni a közönségéhez és a meglátásom szerint a kiadók pont ezt nem akarják, mivel így tönkremennek. "

    Abban az esetben ez jogos is, ha a lemez elkészülésébe belefektettek mondjuk reklámmal együtt 1M dollárt. Vagy ezért cserébe le kéne mondaniuk bármiről?

    "Persze ez legikább a zenei kiadókra vonatkozik hiszen egy albumot egy kiadó nélkül is el lehet készíteni, de egy filmet már nehezebb."

    Albumot is nagyon nehéz lenne. Van rá példa de ritka mint a fehér holló.

    "Például bele lehetne építeni a magasabb internet csomagok árába a jogdíjakat és cserébe ezért az előfizető azt kapná, hogy szabadon letölthetné a kedvenc zenéit és filmjeit."

    Ez nagyon rossz ötlet, voltak erre irányuló tervek (és Magyarországon azt hiszem még vannak is), de; aki tényleg csak internetre használja az minek fizessen jogdíjat? Hova kerülne a jogdíj, ebből most is nagy botrányok vannak a felszín alatt! Vagy lenne olcsóbb és drágább internet? Szerinted ki fizetne elő a drágábbra? Senki.

    "Vagy lehetnének közvetlen a kiadók által üzemeltett torrent oldalak, amiknek havidíjuk van. Például jelenleg is vannak Magyarországon is olyan torrentoldalak amiknek van 100-200 ezer tagja.
    Ha mondjuk csak 1000 forint lenne a havidíj 200 ezer tag után az havi 200 millió forint bevétel lenne."

    Utópia, szerinted ki fizetne 1000Ft havidíjat? Vannak ilyen konstrukciók ma Magyarországon több szolgáltatónál is (ha még nem szartak be), úgy tudom nem mennek túl jól. Az előfizetéses modell már ezerszer csődöt mondott, aki sajnál néha pénzt adni zenére meg filmre, az sajnál 1000 Ft-ot fizetni havonta ezek eléréséért is. (ráadásul ennyiből ki sem jönne ha filmet és zenét is el akarsz érni)

    "Ha 5000 forint a havidíj, akkor már egymilliárd forint havonta."

    Igen. Lenne, HA. Ha lenne aki fizetne érte, de ha ennyit fizetne érte akkor mi gátolja meg, hogy jelenleg fizessen filmért és zenéért?

    "Miközben a kiadónak nagy infrastruktúrát sem kell építenie, mert csak a trackereket kell üzemeltetnie illetve szerverekre feltölteni a tartalmat."

    A kiadónak most sem kell semmilyen infrastruktúrát építenie hiszen azt már megtette az apple, a google, az amazon, stb. A kiadónak csak oda kell adnia a művet és elérhető ilyen módon. Mégsem veszed meg.
  • Reparamorf
    #57
    Ezek nem jogvédők, max. ezt akarják elhitetni magukról...
    -hanem közönséges pénzsóvár (nem akarok rasszistának tűnni, habár az vagyok.)
    izraelita, fülesbögrék hada. Mindenkit fel lehet jelenteni, megbüntetni, lecsukni, stb. A netnek a szabad vélemény, és akarat, valamint cselekvés színterének kellene maradnia. Bárminemű korlátozása sérti az alapvető emberi jogokat, habár ezt a "nagy fejlett államok nagy-ívben leszarják, ha nem az Ő érdeküket védik. Csak összefogással lehet ellenük védekezni, ott kell keresztbe tenni ahol csak lehet. Bezáratnak, ellehetetlenítenek egy oldalt, akkor mások kettőt kell megnyitni, nyilvánosságra kell ezeknek az (embereknek) a hátterét, hogy ki pénzeli Őket, stb.
  • MutenRoshi
    #56
    A fájlmegosztás sosem fog megszűnni. Számomra maga az üzleti modell nem elfogadható amivel a kiadók működnek.
    Nem tartom igazságosnak, hogy valaki megír egy zeneszámot és onnaltól kezdve élete végéig abból él. Egy építészmérnök sem kap jogdíjat minden ember után, aki belép abba az épületbe amit ő tervezett. Pedig egy épületet megtervezni sokkal nezebb és felelősségteljesebb mint mondjuk egy albumot készíteni. Vagy egy autógyártásban minden egyes darabot külön le kell gyártani még, akkor is ha futószalagon történik. Minden egyes darab mögött ott van az elvégzett munka. Egy albumnál nem játszanak fel minden egyes hanglemezt egyenként.
    Persze érthető, hogy egy zenész kiad egy albumot és profitot akar vele termelni, de én úgy gondolom, hogy egy zenész inkább adjon koncerteket és éljen meg abból. Dolgozzon meg a pénzéért mint bárki más. Nem elfogadható, hogy készít egy lemezt aztán évekig semmit sem kell tennie.
    Mindemellett a profit nagy részét nem is a zenészek kapják, hanem a kiadók, ahol az egyetlen értéket előállító ember az a munkás aki a cd és dvd-k sokszorosításán dolgozik. Az ügyvédek és egyéb menedzserek munkája mögött nincs ténylegesen hozzáadott tartalom.
    A múlt században megvolt a kiadók létjogosultsága, mivel a művek csak rajtuk keresztül tudtak eljutni a fogyasztóhoz, de jelen pillanatban már ott van az internet is mint közeg, ezért a kiadók gyakorlatilag feleslegessé váltak.
    A zenész már képes akár közvetlen is eljutni a közönségéhez és a meglátásom szerint a kiadók pont ezt nem akarják, mivel így tönkremennek.
    Persze ez legikább a zenei kiadókra vonatkozik hiszen egy albumot egy kiadó nélkül is el lehet készíteni, de egy filmet már nehezebb.
    A megoldást szerintem az árúkapcsolás és az értéknövelt szolgáltatások jelentenék.
    Például bele lehetne építeni a magasabb internet csomagok árába a jogdíjakat és cserébe ezért az előfizető azt kapná, hogy szabadon letölthetné a kedvenc zenéit és filmjeit. Így megérné neki egy magasabb internetcsomagra előfizetni és a szerzők is megkaphanták a pénzüket.
    Vagy lehetnének közvetlen a kiadók által üzemeltett torrent oldalak, amiknek havidíjuk van. Például jelenleg is vannak Magyarországon is olyan torrentoldalak amiknek van 100-200 ezer tagja.
    Ha mondjuk csak 1000 forint lenne a havidíj 200 ezer tag után az havi 200 millió forint bevétel lenne. Ha 5000 forint a havidíj, akkor már egymilliárd forint havonta. Miközben a kiadónak nagy infrastruktúrát sem kell építenie, mert csak a trackereket kell üzemeltetnie illetve szerverekre feltölteni a tartalmat. A forgalom nagy része úgyis a peerek között zajlana. Persze ezzel szintén feleslegessé válna az ügyvédek és a jogvédők munkája.

    A műszaki megoldásokra lévő jogi védelem idejét pedig korlátoznám 5-10 évre. Aki ennyi idő alatt nem tud elég pénzt keresni a találmányával az később sem fog. A hatalmas licenszköltségek megölik az innovációt és csökkentik a versenyt. Csak az tud előrébb lépni, akinek elég pénze van a licenszek vásárlásához illetve a kulcsfontosságú licenszek felvásárlásával egy nagyobb tőkeképességű cég eltudja leheteleníteni a konkurenciát, ami szintén nem elfogadható. A konkurens cég alkalmazottai elveszik a munkájukat a vásárló pedig ettől még nem fog jobb vagy olcsóbb terméket kapni. A monopol helyzetben lévő vállalat tetszőlegesen tudja irányítani az árak alakulását és semmi sem fogja arra kényszeríteni, hogy jobb terméket készítsen mivel senkivel sem kell versenyeznie. A vásárló mindeképpen rosszabbul jár.

    Persze ettől még nem szép dolog az illegális letöltés, de a kultúra és a tudás az közös ezért mindenkié és senkié egyszerre.
  • Frosty01
    #55
    pontosan, csak annyit érnek el hogy az emberek szegényebbek lesznek még ezzel is. + nem lesznek képben az "átlag birkák" a divat/zene trenddel, a mozi trenddel, nem tudják majd ránk sózni az aktuális hypeolt sz.rjaiknak a reklámcikkeit mert nem fognak róla hallani elegen eltűnnek a kis game tester blogok, a youtube hosszutávon szépen elhal ( a kiadók rengeteg tartalmat nem engedélyeznek a keleti országokban, ergo a kis tini lánykák nem fognak rácuppanni az új justin bíberekre)
    ...

    nem tudom milyen logika vagy elv alapján folyik ez az inkvizítorosdi, de kapásból rengeteg negatívumot tudnék felsorolni ami miatt ők fognak a f@sz rossz végén állni hosszutávon
  • Brati
    #54
    Ok, én Pl.: anno megvettem a Gears Of War GOTY Edition-t, és annak 2009 február 9-e után lejárt a digitális aláírása vagy mi, és ez után nem lehet(ett) használni. Van akinél működött a rendszer dátumának átállításával kikerülni, van akinek nem. Majd utána adtak ki egy Patch-et amivel kijavították ezt a hibát.
    Vagy vegyük pl.: az egy éve megjelent Dead Space 2-t. Eredeti 64bit-es Vista-n nem ment, még akkor se, ha 32bit-es mappába telepítettem. Más oprendszeren meg fut simán (Ennyit a 64bit-es Vista Ultimate-ről). Ezután még jött egy frissítés az AVG vírusirtónál, ami az eredeti játék exe-jét vírusnak nézte. Hiába adtam meg False Pisitive-nak, már lőttek az egésznek. Azóta fent van egy ingyenes vírusirtó, meg egy ingyenes kémprogram szűrő és semmi gondom nincs. Vagyis mégis van, mivel "hála" az EA DRM-jének már csak egyszer rakhatom fel a gépemre az eredeti Dead Space 2-t. Ha meg utána még1x fel akarom tenni, akkor nézzek mellé egy Crack-et, és akkor hiába van eredeti játékom pfff.
  • Angel5
    #53
    attól hogy bezáratnak egy csomó p2p vagy torrent oldalt attól nem fognak elmenni az emberek vásárolni műsoros cd vagy dvd legyen az zene film játék
  • narumon
    #52
    Miután nem találtam itunesban.
  • narumon
    #51
    Én is. Csak a második esetben nem.
  • Rapid81
    #50
    Én meg az iTunes saját keresőjét használtam, szóval ennyit ér a szolgáltatásuk...
  • Merces
    #49
    ..ha megtehetném egy évre megszüntetnék minden olyan tevékenységet amit üldöznek,
    az a gyanum hogy komolyan pofára esnének a kiadók...
  • narumon
    #48
    Kérlekszépen iTuneson az Entheogenic albumok 9EUR-ba kerülnek. Ez mai árfolyamon 2.700 forint egy komplett lemezért. A dalok meg szokás szerint 0.99 cent. Akkor most mégis miről beszélünk?
    Sphongle album nincs iTunesban viszont a kiadójuknál a twistedmusicnál 6 font egy album és 0.99 egy szám.
    Ergo símán be lehet szerezni legálisan és én ezt egyetlen google beírással derítettem ki anélkül hogy imserném az együtteseket. Szóval megint az álszent duma ment csak.
  • Rapid81
    #47
    "Azért rengeteg olyan hely van ahol jogtisztán veheted számonként. Pl iTunes Music Store-ról nem hallottál még. Ott még ritka és rétegzenék is vannak fent, tehát még azt sem lehet mondani, hogy kicsi a választék."

    Mutass már egy Sphongle vagy egy Entheogenic albumot iTunes-on légyszíves. Kíváncsi volnék rá, hogy mennyibe kerül... Ja, hogy ilyen stílusú zenét (Ambient, Chillout) itthon legálisan nem lehet beszerezni?! Ha letöltöm, akkor meg rohadjak meg a börtönben?! Azt hiszem, hogy a k. anyját az összes jogvédőnek.

    Ja, persze van internetes rádió, csak azt a kocsimban lévő autórádió elég nehézkesen fogja, miközben napi 3-4 órát vezetek... A magyar kereskedelmi rádiózásról meg már előttem szóltak. 10 zene rotációban berakva egész nap, óránként random megkeverve, aztán hallottam már egymás után 2x ugyanazt is!

    Szerencsére vannak, akiknek nem a pénz az Isten, mint a drága luxusvillás artisjus-os köcsögöknek, akik már a meseolvasásért is jogdíjat szednek, hogy rohadna le róluk az összes ruha egy -25 fokos éjszakán a nagy magyar pusztában!

    http://www.ektoplazm.com/
  • narumon
    #46
    "Azért van benne igazság, hogy nem mindenkinek telik rá és azért torrentezi le. Tudom, hogy csak 3k huf egy film. De az kb másfél óra szórakozás...Ha csak minden másnap szeretnék megnézni valamit már kajára nem telne."

    Szerintem te egy fiatal srác vagy, akinek a tartalom fogyasztás a túlmániája. Nem bántás de a mostani fiatalokon látom ezt, hogy ha nem lát valamit amiről mesélnek a haverok akkor már gondban van, ezért mindent meg akar nézni.
    Szerintem az abszolút nem normális, hogy minden másnap meg akar valamit nézni. Annyi pénze soha nem volt az átlagembernek és soha nem is lesz, és erre nem a torrent meg a warez a megoldás. Amikor én fiatal voltam, akkor Szombaton megnéztük a tévében az esti filmet, hétfőn adásszünet volt, meg egy hónapban egyszer kb elmentünk moziba. Ennyi meg a mostani fiataloknak is bele kéne, hogy férjen, de az hogy KÉTNAPONTA???!! meg akar nézni egy filmet ezt nem is értem. Az már csak hab a tortán, hogy meg is magyarázod, hogy ez így normális.

    "Zenék még valamivel olcsóbbak mert abból egy-egy jobbat órákon át hallgatok (napokra elosztva). De itt legalább egy 3-4 perces tartalomból lényegében órákat kapok. Viszont ha nem lehetne ingyen meghallgatni legalább 1-2x akkor káputt. Csak azt megvenni ami tényleg kell beleférne."

    Erről van szó. Mást meg miért vennél meg? Nem is várja el senki tőled, hogy mást is megvegyél, vagy itt is úgy vagy mint a filmeknél, hogy mindig a legújabb legfrissebb zene kell? Erre megint azt mondom, hogy nem hiszem el, hogy havonta sőt kéthavonta 1-nél több lemez jelenik meg ami tényleg érdekel, ez meg 6-10 lemez egy évben amit te is meg tudnál venni, és akkor már pontosan 6x-10x több lemezt adnának el mint most. Napközben meg ott van a rádió, sőt a millió internetes rádió, hogy még csak ne is kelljen a szart hallgatni.
    Ne haragudj de ez megint olyan rossz duma, nem tudok megvenni mindent, ezért egyáltalán nem veszek SEMMIT! Mert az eladási adatok kb. ezt mutatják.

    "Százszámra hallgatok meg zenéket pusztán 1-2 alkalommal majd úgy döntök, hogy csak nem tetszik. Ingyenes verzió nélkül, nem tudom, hogy a tökömbe lehet kiválasztani mi tetszik."

    Én nem azt mondom, hogy ne torrentezd le a zenét, csak itt a forumon is többször kiderült már (és ha szétnézel te is ezt látod), hogy nem az van, hogy letöltötte, tetszik és megveszi, hanem letöltötte, áh nem is tetszik de utána még meghallgatja az évek alatt vagy 5x, sőt amire eleve azt mondja, hogy tetszik, áh azt sem veszem meg mert kell a pénz cigire, végül is megvan FLAC-ban minek vegyem meg.....

    "Egy zenének a letöltöd és meghallgatod a módja."

    A kiadóknak ezzel nincs is gondjuk, ha letöltöd tetszik és megveszed, ha nem tetszik letörlöd, csak hát nem így működik a dolog ezt lásd be.

    "De ezek mellé még jön a másik kellemetlen probléma, hogy van amit csak cd-n lehet megvenni. Nekem az nem kell. Nem szoktam egész albumot letölteni, csak azt az egy darab számot ami megtetszett pl youtubeon."

    Azért rengeteg olyan hely van ahol jogtisztán veheted számonként. Pl iTunes Music Store-ról nem hallottál még. Ott még ritka és rétegzenék is vannak fent, tehát még azt sem lehet mondani, hogy kicsi a választék.

    "Miért vennék meg egy zsák fölösleget is minden darab mellé amit értékelni tudok?"

    Hát nem tudom, nekem vannak kedvenc előadóim ők pont azért kedvencek, mert egy CD-n nem 1db jó szám van. Tudom, hogy ez furcsa a fostengerben, de akiknek én megveszem az albumát azokon több a jó szám mint a nem tetszik szám, ráadásul az album egyben ad ki egy koncepciót. Nem herélt egyszámú slágerlistás előadókat kell venni oszt kész.

    "Pl 6 évvel ezelőtt tört szerveren kezdtem el World of Warcraftozni. Rá két évre megvettem és Blizzard keresett rajtam azóta több mint 100k hufot. Ha anno nem jutok hozzá warezról a Warcraft 3-hoz majd a WoWhoz akkor ennyivel kevesebb pénzük lenne."

    Hidd el, hogy ez nem zavarja a blizzardot, meg Hollywoodot meg senkit sem zavarna, de nem ez az általános. A letorrentezők nagy része, soha egy büdös petákot nem ad semmiért amit le tud tölteni! Ez a helyzet, ez meg nagy különbség.

    "Aztán egy másik jópárat meg továbbra is lopottként vagyok kénytelen élvezni mert nem lenne rá zsé, hogy azt mindet amit szeretek meg is vegyem."

    No, hogy ez most játékra vagy másra vonatkozott-e azt nem tudom, de az a játék amit élvezel, esetleg megtartod, sőt másodjára is játszol vele, azt illik megvenni. Addigra már nagyjából 3-4e forintba fog az is kerülni, ezt meg szokás szerint nem hiszem el, hogy nem lehet kigazdálkodni.

    "Kíváncsi lennék vajon az ilyen elbaszott jogvédők voltak-e olyan helyzetben, hogy nem telt nekik mindenre amire szeretnék."

    Szerintem meg nem úgy élnek mint te (ami szerintem sem normális), hanem ha megjelenik a kedvenc együttese cd-je 5 év után azt megveszi. Nem akar minden nap új zenét hallgatni otthon a CD játszón, vagy mp3 játszón, ez ilyen "mostani hülyeség", hogy állandóan más legyen a lejátszón mert az a menő. Játékból is 1 évben megjelenik talán 3-4 játék amit érdemes megvenni, szerintem még ez is kiszorítható, és ugyanezt a helyzet a filmekkel. Nekem durván 50 eredeti dvd-m van, de ez kb 10 év termése ami azt jelenti, hogy évente max 5-öt vettem. Nem is érzem úgy, hogy nagyon hiányozna film amit birtokolni akarok, ráadásul ezek nagy része 1000-2000 forintért került beszerzésre kivéve 1-2 díszkiadást az abszolút kedvencekből.

    Summa summárum, nem hiszem, hogy az a normális ahogy te nézed a világot, kétnaponta új film kell, meg kétnaponta új zene, új játék... és végül egyiket sem veszed meg.
  • simon007
    #45
    Lehet pár hülye kérdésem?
    Említenál pár magyar oldalt? Palace.megafreeupload.com fizetős oldalt használtam eddig. Pl. SMS 5 nap 508 FT ÁFÁ-val. Akkor ez az Áfa dolog mi?
    Áfát is fizetek és még büntetnek is?
    Kérdésem: Akkor most már felejtsem is el vagy milyen oldalak még kockázatmentesek?
    Egyébként én kispénzű gyernmekes szülő vagyok. Egyszerűen nincs rá keret, hogy 10-15 ezer Ft-okért játékot vegyek, amik néha tényleg gagyik is.
    Magyar átlagbérből, jó ha tudnék venni pár játékot, de akkor még nem ettem semmit. Viszont ha nem lesz warez, nem fogok DVD-ket venni, és nem fogom kétévente a pc-met fejlesztgetni, tehát számomra felesleges lesz az új VGA, alaplap,több memória stb. Attól, ha megszűnik a warez, sajnos, nem lesz több pénzem, és nem fogok sajnos moziba járni, plusz új játékokat venni, mert egyszerűen nem tehetem meg.
  • Frosty01
    #44
    NEM IS LENE BAJ! agysorvadást kapok a sok lédi gagától meg autotunes hangú műköcsögtől. olyan szar zenét nyomatnak, amit még a macskám is leköröz. már rádiót se hallgatok, mert egyszerűen nem éri meg, van két-három "sláger", a nap 80%ában azt nyomják, a fülemen keresztül meg már lassan elvérzek.
  • thsanyi5
    #43
    Azért van benne igazság, hogy nem mindenkinek telik rá és azért torrentezi le. Tudom, hogy csak 3k huf egy film. De az kb másfél óra szórakozás... Ha csak minden másnap szeretnék megnézni valamit már kajára nem telne. Ami a tv-ben van abból elég kevés érdekel. Rakás ismétlés van. Amit leszedek azt se nézem meg több mint 2x. Van aki élvezi, hogy 50x néz egy filmet én nem.

    Zenék még valamivel olcsóbbak mert abból egy-egy jobbat órákon át hallgatok (napokra elosztva). De itt legalább egy 3-4 perces tartalomból lényegében órákat kapok. Viszont ha nem lehetne ingyen meghallgatni legalább 1-2x akkor káputt. Csak azt megvenni ami tényleg kell beleférne. De mindent megvenni, hogy megnézzem mivan benne az zsákbamacska. Százszámra hallgatok meg zenéket pusztán 1-2 alkalommal majd úgy döntök, hogy csak nem tetszik. Ingyenes verzió nélkül, nem tudom, hogy a tökömbe lehet kiválasztani mi tetszik. Egy posztert megnézhetsz a boltban ingyér, aztán megveszed ha kell. Egy zenének a letöltöd és meghallgatod a módja. De ezek mellé még jön a másik kellemetlen probléma, hogy van amit csak cd-n lehet megvenni. Nekem az nem kell. Nem szoktam egész albumot letölteni, csak azt az egy darab számot ami megtetszett pl youtubeon. Miért vennék meg egy zsák fölösleget is minden darab mellé amit értékelni tudok?

    Tapasztalatból tudom, hogy kell a kalóz verzió. Pl 6 évvel ezelőtt tört szerveren kezdtem el World of Warcraftozni. Rá két évre megvettem és Blizzard keresett rajtam azóta több mint 100k hufot. Ha anno nem jutok hozzá warezról a Warcraft 3-hoz majd a WoWhoz akkor ennyivel kevesebb pénzük lenne. Ráadásul nem egy embert ismerek aki szintén így jutott el egy egy játék megvételéhez. Amúgy ők nincsenek is igazán ellene az ilyen kalózkodásnak. Gondolom tudják, hogy jó ez nekik. Lehet, hogy csak pár eredetit veszek meg, de ahhoz mindhez szükségem volt rá, hogy 'lopjam' őket először. Aztán egy másik jópárat meg továbbra is lopottként vagyok kénytelen élvezni mert nem lenne rá zsé, hogy azt mindet amit szeretek meg is vegyem.

    Kíváncsi lennék vajon az ilyen elbaszott jogvédők voltak-e olyan helyzetben, hogy nem telt nekik mindenre amire szeretnék..
  • Ender Wiggin #42
    Ja, és ha nem reggelsz valami 100 euróért, akkor a már megszűnt filesonic meg hasonlók zsákutca linkjeit kapod...
  • Molnibalage
    #41
    OMG, lefordították a Gulfstream-et... :)
  • gforce9
    #40
    Egyébként a jogédők kb elmehetnek a büdös francba, rengeteg nagyonjó zenekar van akik örülnének annak, ha szólnának a rádóban a számaik ingyen. Felőlem eltakarodhat a jelenlegi felhozatal nyugodtan, lesz mit hallgatni akkor is, csak esetleg akkor azok kerülnek előtérbe akik a zene miatt élnek, nem azok akiket a pénz hajt.
  • gforce9
    #39
    És akkor ez így helyénvaló és okés is neked?
  • DjDano
    #38
    Se a Bittorrennek se a Direct Download oldalaknak nem lesz vége, az egyszerűen képtelenség, az viszont nagyon is valószínű, hogy 1-2 éven belül már a mostaninál jóval szűkebb réteg fog hozzáférni a kalóz oldalakhoz. Amíg a magyar torrent oldalak élnek, addig én nem parázok.

    Végezetül ennyi az üzenetem a sok idióta "jogvédőnek":

    CDboxset - Közel 12 000 zenei album

  • sanyicks
    #37
    ennyi
  • wadnari
    #36
    Felőlem aztán megszüntethetik. Hallgatok rádiót és könyveket olvasok.

    A mostani internet számla árát könyvekre költöm. Éljenek az írók! Ennek az egész kezdeményezésnek nagy butaság az alapja. Mi a pingvinért kéne valakinek 150megabites net minthogy torrentezzen? Hogyha nem lesz torrent akkor lemondja a netet is kb és fizet tök alapdíjat. A szolgáltató nagy bajban lesz ,de végre a riaa igazgatója építhet még egy villát magának. Persze nonprofit szervezet ,de céges bmw re futja.

    Remélem majd ,ha összejön nekik a nagy tiltás akkor SENKI sem vesz cd-t DVD-t SENKI NEM megy moziba,koncertre. A tartalmakat előállítók könyörögni fognak ,hogy legyen megint torrent mert nekik kell!

    Én tuti nem mennék el koncertre ,ha nem tudnám mi az amit kaphatok. Illetve moziba sem mennék,stb...
  • sanyicks
    #35
    HAHA zene és filmipar álmodozik... csak más platformokra terelik át a fájlcserét. DHT-t PEX-es torrentet az életben nem tudják beszüntetni, ha csak le nem kapcsolják a netet/elkapják az összes torrenezőt. De szerencsére ez a kettő esélytelen, kb lehetetlen.
  • narumon
    #34
    Hát USA messze van az tény, de szerintem amit USA-ban lehet kapni azt jó eséllyel megtalálod Angliában vagy Németországban is. Igaz nem is 12 dolcsiba fog kerülni de valamit valamiért.
  • MacropusRufus
    #33
    bocsi, hogy belekkoty:
    nincs az emberkenek pénze CD/DVD-re ok. De több megás sávra van? :o A CD/DVD ára drasztikusan csökkent. Annó amikor 1997-ben megvettem az első DVD lejátszómat egy lemez 8000-12000HUF volt... Vö. azu akkori bérekkel. Ma 900-1000HUF-ért kapok filmeket. Na ja, aki a blockbustert akarja az fizesse is meg.
    IGazság szerint számomra pl. egy autó sem ér 3-4milliónál többet. Mert szerintem nincs benne ennél több innnováció. Akkor most jogosan lopok autót szalonból? Mert rólam ne gombolják le a teljes PR árat meg az anyósának a műtétjétse :o

    Sajnos jelenleg ez van. Ennyibe kerűl. LEhet ezt nem szeretni. De ez van.
    Amennyiben xy-nak kell egy film, megveszi. Ha letőlti és bajba kerűl akkor az ij lép életbe és ennyi. Tudomásúl kell venni, hogy jelneleg az erőseb bika baszik megy... A user ebben a csatában vesztes lehet csak. Vagy van nektek itt pár milliárdotok (mondjuk dollárban) amivel lehetne lobbizni a törvények változtatása mellett? Mert a kiadóknak van... sorry :(
  • Molnibalage
    #32
    Engem special az zavar, hogy én kibaszottul nem akarom semmilyen optikai meghajtó hangját filmnézést közben "élvezni". Viszont a warez felkiáltás miatt van olyan DVD-m, amit nem tudtam berippelni...
  • Molnibalage
    #31
    USA-ból kellene rendelni. Vennék 3 CD-t 12 dolcsiért és vagy 25-30-ért hoznák ide, már ha nem lopják el, mint haver egyik cuccát, bár az sok-sok éve volt.
  • Ender Wiggin #30
    A játék nem drága, csak ki kell várni a sokadik, GOTY vagy egyéb kiadást. Nem ezzel van a baj, hanem a játékélményt, játszhatóságot lerontó faszágokkal, mint a Steam, a Windows Live, az Ubisoft DRM, egysor idióta komplikáció, amit csak is a játékot megvásároló balekokat sújtja. A letöltő öcsisajt már rég játszik, mikor én még csak s sokadik reklamációs e-mailt fogalmazom a kiadónak, hogy miért nem indul a k.baszott jogtiszta játékuk...
  • figure85
    #29
    A legjobb lenne ha itthon is elérhető lenne mondjuk a Spotify, (igaz ezt kis trükkel de tudom használni, élő is fizettem rá),a Hulu vagy esetleg a Zune Pass. Amit én "illegálisan" töltök le torrentröl azok 99%-ban sorozatok. Főleg olyanok amiket itthon be se mutatnak, vagy ha igen akkor szinkronosan és évekkel (évtizedekkel?) később.

    Írta valaki, hogy nincs ezekre pénze az emberekre. Nos ez csak részben igaz. A probléma az hogy a nagy többség aki megengedheti magának még az is inkább lewarezolja a CAMripet a filmből, mert csak. Pedig pl. egy eredeti most megjelent DVD is ~3000 Ft (és már vagy 5 éve is annyi volt), persze a blu-ray az még aránylag drága. De ez leginkább a helyi forgalmazó sara (meg persze, hogy lokalizálni kell (szinkron), mert még annyira se vennék).

    Játékok akkor, meg az a legviccesebb, hogy a delikvens panaszkodik, hogy drága a játék, nincs rá pénze, de éves szinten kiad vagy 100-150K-t a gépére.
  • narumon
    #28
    Egyébként nekem van olyan lemezem amit szarrá hallgattam flac-ban és a lemezt csak akkor vettem meg amikor volt rávaló, ráadásul én is messzi földről rendeltem sok sok pézért, de annyit hallgattam akkor megérdemelték.
  • narumon
    #27
    Hát ha annyira marginális, hogy csak adott országban adták ki akkor az sajnos ilyen, de nem is ez miatt fő a hállivúdiak feje :)