Berta Sándor
Már terepen is önállón közlekedhetnek a robotautók
Sikeres teszten van túl az egyik brit gyártó.
A Jaguar Land Rover bemutatta, hogy a terepjárók képesek immár a kiépített utaktól távol is önállóan haladni, sőt, még egymással is kapcsolatba léphetnek. A konszern az egyik Range Rover Sport modellt szerelte fel az önálló közlekedéshez szükséges technikával, majd hagyta, hogy a jármű saját maga haladjon a terepen. A vállalat közleménye szerint az Autonomous all-terrain driving nevű több millió fontos projekt fontos lépés abba az irányba, hogy az önálló közlekedés minden környezeti feltétel mellett is megvalósulhasson.
A fejlesztők ultrahangos szenzorokat és mesterséges intelligenciát alkalmaztak azért, hogy a gépkocsi felismerje az adott talajt és annak jellemzőit. Az autó öt méterrel előre képes meghatározni, hogy az előtte lévő felület fű, kavics, homok vagy hó. Ráadásul, ha a gépkocsi vizet vagy egyenetlen terepet észlel, akkor automatikusan lelassít. A jármű sztereókamera segítségével felismeri , ha a haladását egy az úton keresztben lévő faág akadályozza. A készülék hatótávolsága 30 méter.
Az ultrahullámú szenzorokat ötvözték kamerákkal, radarral és a LIDAR-egységgel, ami lehetővé teszi, hogy az autó 360 fokban lásson. Az érzékelők folyamatosan működnek és sokkal jobban fel tudják térképezni a környezetet, mint egy ember. Ennek köszönhetően a gépkocsi "maga gondolkodhat" és a különböző környezeti szempontoktól függetlenül választhatja ki a legjobb útvonalakat.
Az elvégzett teszt azért is sikeres volt, mert az utaktól távol először sikerült két önállóan közlekedő terepjárót konvojjá alakítani. A Jaguar Land Rover által alkalmazott technika neve Dedicated Short Range Communications. A két átalakított jármű adatokat cserélt egymással a tartózkodási helyzetükkel és az előttük lévő tereppel kapcsolatban.
A Jaguar Land Rover 2014-ben egy olyan technikát fejlesztett ki, amelynek a segítségével a vezető szinte átláthat a motorháztetőn. A megoldás elsősorban a nehéz terepviszonyok közepette lehet hasznos az autósok számára.
A Jaguar Land Rover bemutatta, hogy a terepjárók képesek immár a kiépített utaktól távol is önállóan haladni, sőt, még egymással is kapcsolatba léphetnek. A konszern az egyik Range Rover Sport modellt szerelte fel az önálló közlekedéshez szükséges technikával, majd hagyta, hogy a jármű saját maga haladjon a terepen. A vállalat közleménye szerint az Autonomous all-terrain driving nevű több millió fontos projekt fontos lépés abba az irányba, hogy az önálló közlekedés minden környezeti feltétel mellett is megvalósulhasson.
A fejlesztők ultrahangos szenzorokat és mesterséges intelligenciát alkalmaztak azért, hogy a gépkocsi felismerje az adott talajt és annak jellemzőit. Az autó öt méterrel előre képes meghatározni, hogy az előtte lévő felület fű, kavics, homok vagy hó. Ráadásul, ha a gépkocsi vizet vagy egyenetlen terepet észlel, akkor automatikusan lelassít. A jármű sztereókamera segítségével felismeri , ha a haladását egy az úton keresztben lévő faág akadályozza. A készülék hatótávolsága 30 méter.
Az ultrahullámú szenzorokat ötvözték kamerákkal, radarral és a LIDAR-egységgel, ami lehetővé teszi, hogy az autó 360 fokban lásson. Az érzékelők folyamatosan működnek és sokkal jobban fel tudják térképezni a környezetet, mint egy ember. Ennek köszönhetően a gépkocsi "maga gondolkodhat" és a különböző környezeti szempontoktól függetlenül választhatja ki a legjobb útvonalakat.
Az elvégzett teszt azért is sikeres volt, mert az utaktól távol először sikerült két önállóan közlekedő terepjárót konvojjá alakítani. A Jaguar Land Rover által alkalmazott technika neve Dedicated Short Range Communications. A két átalakított jármű adatokat cserélt egymással a tartózkodási helyzetükkel és az előttük lévő tereppel kapcsolatban.
A Jaguar Land Rover 2014-ben egy olyan technikát fejlesztett ki, amelynek a segítségével a vezető szinte átláthat a motorháztetőn. A megoldás elsősorban a nehéz terepviszonyok közepette lehet hasznos az autósok számára.