• NEXUS6
    #8
    Őööö, megváltozott munkaképességűek/betegek szállítása jelenleg is az államra hárul, vagy jelentős állami támogatást igényel. Az állam nem biztos hogy erre szánna még plusz 30 milliót/db, hogy az Isuzu kisbuszokat Teslákra cserélje, ezek az emberek meg nem biztos hogy rendelkeznek akkora jövedelemmel.

    Ingázási idő. Csak a tömegközit eröltetném, mert ua útszakaszon, amit egy adott jármű elfoglal (pl 20 m) tömegközivel száz ember szállítható, ha dugó van, ha szgk-ról beszélünk, önvezérlő-villany, vagy hagyományos füstös meg csak mondjuk egy 10, jobbesetben. Ha a tömegköziről a kényelem miatt átcsábul egy pár ember még szgk-val ingázni, az már most is horrorisztikus állapotokat jelentene a nagyvárosokban, függetlenül attól, hogy ő végig jutubozza az utat.

    Ezzel a közösségi autózással az a gondom, hogy valaószínűleg látja Musk is, meg a villanyrobi többi híve, hogy jelenleg nem piacképes, de nem a terméket akarják jóárasítani, vagy várnak addig, amíg a technológia ezt lehetővé teszi, hanem a társadalmat akarják megváltoztatni. És ez a hozzáállás ami zavar.

    Nagyon jól írja E.W. a #6 hsz-ben, ez státuszszimbólum. És mondok egy példát, ha az i-ház hívei látnák hogy nem piacképes mert drága, erre kitalálnák, hogy le a hagyományos házakkal (lakótelepi, vagy családiházzal is). Viszont mindenki jogosult lehet i-házban lakni, de nem birtokolhatja, a fiatalok költözzenek 5-en össze, max egy család élhet egyedül, mert ez a trendi, meg a jövő, akkor te mit szólnál hozzá?

    A lakás, kocsi, egyéb ingatlanok nem azért kellenek, mert az emberek hülyék és felvágnak vele, egy ilyen státusszimbólum nem csak az önmagáért való kivagyiságról szól. Hanem az önálló birtokot, gazdasági és mozgásbeli autonómiát és szuverenitást nem csak jelképez, hanem gyakorlatilag is jelent.

    Az autogyárak nem akarják a szent világforradalom nevében rátukmálni az emberekre ezeket a termékeket, kiegészítik, a piac igénye szerint bevezetik. Nem full autonóm vezérlés a cél most, de ha lehet még hamarabb, hanem a biztonságot növelő, a vezetést segítő funkciók bevezetése, amit elbír a piac, vagy amit bevállalnak az emberek és amit megengednek a jogszabályok.

    És a Tesla valójában nagyon megtüheti a bokáját az autopilot gyakorlatilag idejekorán történő aktivizálásáért, amikor a legtöbb országban nincsen erre vonatkozó konkrét szabályozás, nem került bele a KRESZ-be.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2016.07.26. 10:54:10