SG.hu
Azonnal tudni fogják a tűzoltók hol van az autóban az akkumulátor
Eddig csak autószervizekben használt járműinformációs adatbázis szoftver segíti mostantól az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) munkáját.
A Bosch és a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság 2015-ben kezdte meg annak az együttműködésnek a kidolgozását, melynek keretében mostantól egy eddig csak kizárólag a Bosch autószervizekben használt adatbázis szoftver segíti a katasztrófavédelem irányítási központjainak munkáját. Egy közúti balesetnél a sérültek kimentése során kulcsfontosságú az adott jármű technikai paramétereinek ismerete, az akkumulátor helyének pontos beazonosítása és a jármű áramtalanítása. Ez az első lépés a mentési munkálatok megkezdésekor, elkerülve ezzel az áramütés veszélyét. Az új felhasználási területre lépett szoftver egy baleset során így akár életet is menthet. A Bosch az elmúlt hónapokban országosan 600 tűzoltónak oktatatta ingyenesen a program kezelését.
A katasztrófavédelemnek átadott, eddig csak javításra, diagnosztikára használt ESI[tronic] 2.0 szoftverhez hasonló összetett adatbázissal egyetlen autógyártó sem rendelkezik. A szoftver tartalmazza az utakon futó autók, tehergépjárművek több mint 95 százalékának pontos műszaki információit. Az adatok új modellek esetében már a gépkocsik piaci bevezetése után legfeljebb 6 hónappal rendelkezésre állnak. A baleseti mentés során a tűzoltóknak az akkumulátor pontos helye a legfontosabb információ a jármű áramtalanítása miatt.
Nehezíti a mentést, hogy az akkumulátor az újabb autókban sok helyen lehet, nem csak a motorháztető alatt, és előfordulhat az is, hogy több akkumulátor is van egy autóban. Ezért fontosak a Bosch adatbázis szoftverének naprakész, másodpercek alatt kereshető információi, mert az összetört autóban lévő sérültek ellátása addig nem kezdődhet meg, amíg az áramtalanítás meg nem történt.
"A Boscht autóipari tapasztalata, valamint a forgalomban lévő gépjármű állományt lefedő, kiterjedt tudásbázisa alkalmassá teszi arra, hogy segítséget nyújtson a katasztrófavédelem szerveinek abban, hogy a balesetek, katasztrófák mentési munkálatait a lehető leggyorsabban meg lehessen kezdeni. Ehhez hatékony segítséget nyújt a Bosch szoftvere, amely lefedi a jelenleg az utakon futó járművek csaknem teljes spektrumának műszaki paramétereit, tartalmazza egyebek mellett a kármentés során kiemelten fontos akkumulátor és a légzsák vezérlőegységek beazonosításához szükséges adatokat" - emelte ki Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője.
"A tűzoltók tavaly közel 60 ezer káresethez vonultak, ezeknek több mint a fele műszaki mentés volt. Nincs két egyforma baleset, ezért fontos a lehető legmagasabb szintű felkészültséget elérni a beavatkozó állománynak, valamint biztosítani kell a beavatkozás hatékonyságát növelő korszerű eszközöket és rendszereket is." - hangsúlyozta Dr. Tollár Tibor a katasztrófavédelem főigazgatója. Elmondta azt is, hogy évente átlagosan hatezer közúti baleset történik Magyarországon, amelyeknél jelentősen meggyorsíthatja a beavatkozást, és ezzel az életmentést a gépjárművek műszaki paramétereinek pontos ismerete.
A Bosch és a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság 2015-ben kezdte meg annak az együttműködésnek a kidolgozását, melynek keretében mostantól egy eddig csak kizárólag a Bosch autószervizekben használt adatbázis szoftver segíti a katasztrófavédelem irányítási központjainak munkáját. Egy közúti balesetnél a sérültek kimentése során kulcsfontosságú az adott jármű technikai paramétereinek ismerete, az akkumulátor helyének pontos beazonosítása és a jármű áramtalanítása. Ez az első lépés a mentési munkálatok megkezdésekor, elkerülve ezzel az áramütés veszélyét. Az új felhasználási területre lépett szoftver egy baleset során így akár életet is menthet. A Bosch az elmúlt hónapokban országosan 600 tűzoltónak oktatatta ingyenesen a program kezelését.
A katasztrófavédelemnek átadott, eddig csak javításra, diagnosztikára használt ESI[tronic] 2.0 szoftverhez hasonló összetett adatbázissal egyetlen autógyártó sem rendelkezik. A szoftver tartalmazza az utakon futó autók, tehergépjárművek több mint 95 százalékának pontos műszaki információit. Az adatok új modellek esetében már a gépkocsik piaci bevezetése után legfeljebb 6 hónappal rendelkezésre állnak. A baleseti mentés során a tűzoltóknak az akkumulátor pontos helye a legfontosabb információ a jármű áramtalanítása miatt.
Nehezíti a mentést, hogy az akkumulátor az újabb autókban sok helyen lehet, nem csak a motorháztető alatt, és előfordulhat az is, hogy több akkumulátor is van egy autóban. Ezért fontosak a Bosch adatbázis szoftverének naprakész, másodpercek alatt kereshető információi, mert az összetört autóban lévő sérültek ellátása addig nem kezdődhet meg, amíg az áramtalanítás meg nem történt.
"A Boscht autóipari tapasztalata, valamint a forgalomban lévő gépjármű állományt lefedő, kiterjedt tudásbázisa alkalmassá teszi arra, hogy segítséget nyújtson a katasztrófavédelem szerveinek abban, hogy a balesetek, katasztrófák mentési munkálatait a lehető leggyorsabban meg lehessen kezdeni. Ehhez hatékony segítséget nyújt a Bosch szoftvere, amely lefedi a jelenleg az utakon futó járművek csaknem teljes spektrumának műszaki paramétereit, tartalmazza egyebek mellett a kármentés során kiemelten fontos akkumulátor és a légzsák vezérlőegységek beazonosításához szükséges adatokat" - emelte ki Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője.
"A tűzoltók tavaly közel 60 ezer káresethez vonultak, ezeknek több mint a fele műszaki mentés volt. Nincs két egyforma baleset, ezért fontos a lehető legmagasabb szintű felkészültséget elérni a beavatkozó állománynak, valamint biztosítani kell a beavatkozás hatékonyságát növelő korszerű eszközöket és rendszereket is." - hangsúlyozta Dr. Tollár Tibor a katasztrófavédelem főigazgatója. Elmondta azt is, hogy évente átlagosan hatezer közúti baleset történik Magyarországon, amelyeknél jelentősen meggyorsíthatja a beavatkozást, és ezzel az életmentést a gépjárművek műszaki paramétereinek pontos ismerete.