Ötvös Tibor

A Nissan bemutatta a ProPILOT technológiáját


A Nissan bemutatta legújabb technológiáját, mellyel ismét egy lépéssel közelebb kerültek az önjáró autókhoz.

Miközben a Tesla vasárnap kénytelen volt elismerni, hogy az Autopilot nevet viselő önvezető technológiája továbbra sem tökéletes, hiszen vasárnap újabb baleset történt a rendszer hibája következtében, addig a többi gyártó szintén próbál belépni erre a piaci szegmensre. Most a Nissan jelentkezett be és rögtön be is mutatta a ProPILOT technológiát, ami azonban nem a teljes automatizmusra helyezi a hangsúlyt, hanem csak egy lépést tesz afelé.

A ProPILOT technológia szinte csak és kizárólag az autópályán használható, azaz ahol viszonylag kevés kanyarra vagy hirtelen irányváltásra kell számítani és egyetlen sávban haladhatunk. A rendszer követi az előtte haladó járművet, beállítja a megfelelő sebességet és lereagálja a hirtelen sebességváltást is, hiszen képes kelezni a fék és gázpedálokat is. Ugyanakkor beméri a megfelelő távolságot is a sávunkban és folyamatosan próbálja középen tartani az autónkat.



Megkötések azonban lesznek, hiszen ez a Nissan három lépéses tervének csak az első lépcsőfoka. A ProPILOT nem díjazza, ha a rendszer bekapcsolása után elengedjük a kormányt (ebből voltak a Tesla-balesetek is). Ha elengedjük, akkor ahogyan a biztonsági öv esetében, úgy itt is külön kijelző világít majd figyelmeztetve minket arra, hogy ez így nem biztonságos. A Nissan szerint a technológia jelen állása szerint minden, az önvezető technológiát alkalmazó gyártónak fel kell hívnia a vásárlók figyelmét arra a tényre, hogy a rendszer még nem tökéletes és csak könnyítésként van jelen, nem helyettesíti a sofőrt.

A rendszer egyébként első alkalommal az újragondolt Nissan Serena családjában mutatkozik be, augusztusban. Igaz, ez csak a japán vásárlókat érinti, hiszen Európában majd csak jövőre, a Qashqai-ban lesz első alkalommal elérhető a ProPILOT. A Nissan tervei szerint az első lépcsőt követi majd a következő, 2018-ban, mely már többsávos utakon is használható lesz, majd végül jön a városi vonal, 2020-ban. Mire eddig eljutunk, már több jármű is a rendelkezésünkre áll majd a ProPILOT rendszerrel, hiszen a következő négy évben a Nissan és francia partnere, a Renault tíz modelljében is használja majd azt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • shakwill #3
    A járművezetőnek minden pillanatban élesnek kell lennie. Automatikusan előre kell látnia szituációkat. Ha az autopilot vezet, már nem sofőr, hanem utas, mert kizárta magát a vezetésből. Ha még pokemonozik is közben akkor olyan mint a Schrödinger macskája: félig él félig halott...
  • Ender Wiggin #2
    Pár órával ezelőtt megjelentek a részletek a cnn money tech rovatában. Az autopilot be volt kapcsolva és 25 másodperccel a baleset előtt kikapcsolta magát, figyelmeztetve a sofőrt, hogy gáz van, tegye vissza a kezét a kormányra. A sofőr 10 másodperccel a baleset előtt kezdett korményozni, de akkor már késő volt (illetve abból a szituból, a sofőr nem tudott menteni), pinballt játszott a szalagkorláton.

    http://money.cnn.com/2016/07/14/technology/tesla-autopilot-crash-pennsylvania/

    Ebben az a pláne, hogy szar az autopilot, mert az egyenes haladáson kívül semmire sem jó, és ha koszos a szenzor, akkor még arra sem. Viszont az ember helyzete is bonyolódik, ha nem koncentrál, mert kevés ideje van lereagálni, hogy mostantól csak ő irányít. Felmerül a kérdés, hogy akkor minek kell egyáltalán egy ilyen rendszer, hiszen elvárja, hogy a sofőr fogja is a kormányt és figyeljen is...
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.07.15. 06:46:06
  • duke #1
    " hiszen vasárnap újabb baleset történt a rendszer hibája következtében, "

    Errol igazabol nincsennek informaciok, hogy a balesetnek koze volt e vezetest segito rendszerhez, csak talalgatnak.