Berta Sándor

Volkswagen - 15 milliárd dollárba került a dízelbotrány

A német autógyártó a korábban várt összegnél jóval többet fizethet az Amerikai Egyesült Államokban.

Tavaly szeptemberben vált ismertté, hogy a Volkswagen azzal reklámozta a dízelautóit az USA-ban, hogy azok különösen környezetbarát modellek, azonban ez nem teljesen igaz. Mint kiderült, ezek a gépkocsik csak akkor tudják teljesíteni a környezetbarátsághoz szükséges követelményeket, ha terhelési tesztnek vetik alá azokat és eközben egy szoftver korlátozza a teljesítményüket. A konszern egy program segítségével játszotta ki a kibocsátott gázok értékeinek mérését, így a teszteken sokkal jobb értékeket lehetett kimutatni, mint a mindennapi használat során. A manipuláció világszerte a cég mintegy 11 millió gépjárművét érintette, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

A bírósági dokumentumok alapján a német társaság köteles az érintett dízelautó-tulajdonosoknak, illetve a környezeti károk jóvátétele miatt több, mint 15 milliárd dollár büntetést fizetni. Az összegből 10 milliárd dollárt fordítanak majd a több mint 475 000 manipulált gépkocsi visszavásárlására, míg a fennmaradó részt a Volkswagen két környezetvédelmi alapnak kénytelen átutalni. Ezek közül az egyik a nulla károsanyag-kibocsátású járművek megalkotását támogatja. Egy bennfentes tájékoztatása alapján a vállalat köteles legalább 600 millió dollárt szétosztani a legalább 44 felperes amerikai szövetségi állam között.

Az elemzők közül Arndt Ellinghorst, az Everore ISI munkatársa alapvetően pozitívan reagált a hírre és azt mondta, hogy az egyezség ésszerűnek tűnik és véget vethet a bizonytalanságnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bmw #21
    Amcsi motorok is szennyezoek de a dizel karosabb.... sokan ezt nem ertik meg...

    Amugy en megszivtam ( pedig benzines, alap golf motor 1.4 16v 75le, 65 ezernel dugo csere, mint sok hasonlo morotu Volkswagenbe is... szervizelt auto meg mielott vki azt nem mondja, hogy nem szervizeltem, errol is nagy csond van pedig a marka szerviz mondja, hogy ez tipus hiba de a nagyszeru nemet gyarto nem ismeri el hibanak...) es soha tobbet Volkswagen vagy hozza tartozo auto....
    Utoljára szerkesztette: bmw, 2016.07.31. 11:49:35
  • pakeszke #20
    nekem ugy dereng mintha az USAban kaptak volna el az ajropai autokat
    http://www.origo.hu/auto/20120814-buktak-a-luxusautok-az-uj-amerikai-toresteszten.html
  • pakeszke #19
    a VW erzekelte hogy mikor mernek!!!
    es az milyen amikor lekapcsol a nox tisztitas 20 perc mulva(fiat)? csak mert a meresi ciklus az 20 percig tart?
    vagy az milyen amikor cca 17 C / 10 C alatt kapcsol le a tisztito berendezes (mercedes), tudod a hivatalos meres az elorefutott helyisegben tortenik
  • who am I 7 #18
    és a FED örömkönnyekkel küzködve nyomtatta ki a sok FEDezetlen dollárt. micsoda egy puhapöts ez a germáni, nem az az agyament vénszipirtyó kellene az élére....vért hugyoznának az amcsik, ha euban és közelkeleten mindenhol EURért adnák a drágalátos olajat.

    egyébként a 5-6 ezres hulladék amcsi motorok azok nem szennyezők? annyira érdekes....másik érdekes az, hogy mindegyik gyártó FALS értéket ad meg, ellenben nem csalnak a szoftverrel ilyen mértékben. lényegében, ha nem "csalnak" így vw-ék, akkor nem lett volna semmi az ügyből.
    viszont nevetségesen soknak tartom a tételt/bírságot ANNAK FÉNYÉBEN, HOGY : amcsiban van a legtöbb legszennyezőbb motor, csak egy szoftver módosításról van szó, és a többi gyártó dízele is ugyanúgy túllépi 10-20x-osan is az értékeket.
  • Tetsuo #17
    Voltak japán típusok is, pl. Mitsubishi...
  • gforce9 #16
    teszteltek más autókat is
    http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/volkswagen_botrany_bmw_x3_xdrive

    Meg még volt pár típus ilyen-olyan csalásokkal, de vesszek meg ha eszembe jut melyik típusok voltak, de a VW-t fújták fel. Ha jól dereng majd 20%-a a teljes áruexportnak Németországban a VW-től eredeztethető, szóval ezzel marhanagyot lehet rúgni a német gazdaságon. Egy BMW-vel közel sem ekkorát.
  • alex1976 #15
    nem vagyok sem amcsi párti sem eus,de ami ma megy az autópiacon az szimpla politika. Szeretne mindenki labdába rúgni,közben a fejükre céloznak egymásnak és ez lesz belőle. Hát érdekelt hogy honnan veszem a példát. tudjuk hogy haladni kell a korral a robbanómotor elavult és a biztosíttók nem szeretnek fizetni.
    NCAP-kontra-IIHS remélem kivehető a cikkből a mondanivaló

    http://www.autonavigator.hu/sztori/tobb_europai_auto_elbukott_az_amerikai_toresteszten_az_ugyben_azota_megis_keves_tortent-11510
  • Ender Wiggin #14
    De tudnál-e konkrét példát idézni? Mert, amit írtál a töréstesztettel az szimplán nem igaz. Szarul törő autók a középkategóriában és afelett csak Kínában léteznek. Ha valaki csal, akkor ők, mert létrehozták a C-NCAP-ot, a saját töréstesztelő intézetet, ami kesztyűs kézzel adott a múltban 4 csillagot olyan autóra, ami Európában nem is kapott egyáltalán csillagot érő értékelést. De már ez sem jellemző, azóta a legtöbb Európába bepróbálkozó kínai gyártó is legalább 3 csillagot ki tud hozni az itteni normákkal... Ugyanakkor a biztonság nem csak a törésteszt, hanem az egyéb felszerelés is, amihez sok nagy forgalmú vállalat Európában is eléggé lazán áll hozzá. Az ABS hiányára, vagy a hátsó dobfékekre gondolok pl., sok márka alapmodelljeiben még mindig az a széria, ami szánalmas 2016-ban. Az USÁ-ban ilyet nem találsz, csak olyan modelleken, melyek az európai piacról érkeznek (az olcsóbb Ford, Opel, Wauxhall stb.).
  • alex1976 #13
    ok nem tartozik a dízelhez az bizonyos..hmm ,valahogy csak sugallom mennyi csalás van az autóbizniszben BOCSÁNAT BOTRÁNY.
  • Ender Wiggin #12
    @gforce: mit értesz azalatt, hogy ugyanaz volt az eredmény? Azt, hogy a bevallott normánál 40x több volt a mérgező anyag a füstben vagy azt, hogy mikor fékpadra rakták az autókat úgy, hogy a nem meghajtott kerék nem forgott, akkor normálisnak mutatkozott minden, mert a chip visszavette a teljesítményt, érzékelvén, hogy nem utcai szituációban van az autó? Mert ez a két dolog nagyon nem ugyanaz!

    @alex: nem tudom mennyire vagy képben az NHTSA-val vagy az IIHS-sel, de ők cirka 10 évvel az európaiak előtt kezdték értékelni az autókat (sőt, még koreában vagy ausztráliában is korábban indult ez a program, mint európában), és számos standard is nekik köszönhető. Ráadásul az értékelései sokkal szigorúbbak, vannak az N-CAP-nél előkelő pontot kapott autók, amiket amerikában csak 4 csillagra értékelték. Úgyhogy eléggé nagy tévedésben vagy... (ls totálisan nem tartozik a dízel témához).
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.07.01. 16:31:15