Berta Sándor
Volkswagen - 15 milliárd dollárba került a dízelbotrány
A német autógyártó a korábban várt összegnél jóval többet fizethet az Amerikai Egyesült Államokban.
Tavaly szeptemberben vált ismertté, hogy a Volkswagen azzal reklámozta a dízelautóit az USA-ban, hogy azok különösen környezetbarát modellek, azonban ez nem teljesen igaz. Mint kiderült, ezek a gépkocsik csak akkor tudják teljesíteni a környezetbarátsághoz szükséges követelményeket, ha terhelési tesztnek vetik alá azokat és eközben egy szoftver korlátozza a teljesítményüket. A konszern egy program segítségével játszotta ki a kibocsátott gázok értékeinek mérését, így a teszteken sokkal jobb értékeket lehetett kimutatni, mint a mindennapi használat során. A manipuláció világszerte a cég mintegy 11 millió gépjárművét érintette, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.
A bírósági dokumentumok alapján a német társaság köteles az érintett dízelautó-tulajdonosoknak, illetve a környezeti károk jóvátétele miatt több, mint 15 milliárd dollár büntetést fizetni. Az összegből 10 milliárd dollárt fordítanak majd a több mint 475 000 manipulált gépkocsi visszavásárlására, míg a fennmaradó részt a Volkswagen két környezetvédelmi alapnak kénytelen átutalni. Ezek közül az egyik a nulla károsanyag-kibocsátású járművek megalkotását támogatja. Egy bennfentes tájékoztatása alapján a vállalat köteles legalább 600 millió dollárt szétosztani a legalább 44 felperes amerikai szövetségi állam között.
Az elemzők közül Arndt Ellinghorst, az Everore ISI munkatársa alapvetően pozitívan reagált a hírre és azt mondta, hogy az egyezség ésszerűnek tűnik és véget vethet a bizonytalanságnak.
Tavaly szeptemberben vált ismertté, hogy a Volkswagen azzal reklámozta a dízelautóit az USA-ban, hogy azok különösen környezetbarát modellek, azonban ez nem teljesen igaz. Mint kiderült, ezek a gépkocsik csak akkor tudják teljesíteni a környezetbarátsághoz szükséges követelményeket, ha terhelési tesztnek vetik alá azokat és eközben egy szoftver korlátozza a teljesítményüket. A konszern egy program segítségével játszotta ki a kibocsátott gázok értékeinek mérését, így a teszteken sokkal jobb értékeket lehetett kimutatni, mint a mindennapi használat során. A manipuláció világszerte a cég mintegy 11 millió gépjárművét érintette, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.
A bírósági dokumentumok alapján a német társaság köteles az érintett dízelautó-tulajdonosoknak, illetve a környezeti károk jóvátétele miatt több, mint 15 milliárd dollár büntetést fizetni. Az összegből 10 milliárd dollárt fordítanak majd a több mint 475 000 manipulált gépkocsi visszavásárlására, míg a fennmaradó részt a Volkswagen két környezetvédelmi alapnak kénytelen átutalni. Ezek közül az egyik a nulla károsanyag-kibocsátású járművek megalkotását támogatja. Egy bennfentes tájékoztatása alapján a vállalat köteles legalább 600 millió dollárt szétosztani a legalább 44 felperes amerikai szövetségi állam között.
Az elemzők közül Arndt Ellinghorst, az Everore ISI munkatársa alapvetően pozitívan reagált a hírre és azt mondta, hogy az egyezség ésszerűnek tűnik és véget vethet a bizonytalanságnak.