Berta Sándor

Repülő autók fejlesztésébe fektet be Larry Page

Az Alphabet első embere elkötelezett támogatója az ötletnek, két startupot is dollárszázmilliós nagyságrendű összeggel támogat.

A Terrafugia nevű amerikai vállalat már régóta dolgozik egy repülő autó létrehozásán és nemrég bemutatta a legújabb modelljét, amelynek neve TF-X. A Bloomberg értesülései alapján Larry Page nagy rajongója az ilyen és hasonló projekteknek. A menedzser áll a Szilícium-völgyben létrehozott, Zee.Aero nevű startup mögött, amelynek 150 munkatársa van és amellyel kapcsolatban már 3 évvel ezelőtt kiderült, hogy repülő autót készít. Két bennfentes közölte, hogy Page eddig több mint 100 millió dollárt fektetett be a vállalkozásba, de az üzletember további befektetéseket is tervez.

Az Alphabet első embere a 2010-es alapítása óta támogatja a Zee.Aero törekvéseit, de azt megkövetelte, hogy a szerepvállalása végig maradjon titokban. Mindezt nehezítette, hogy a startup nagyon közel található a Google Campusához. A Zee.Aero illetékesei mindig tagadták, hogy közük lenne a webes óriáshoz, majd egy idő után egyáltalán nem válaszoltak az újságírók kérdéseire, megkereséseire. Nem csoda, hogy a mostani cikket sem kommentálták, miként az Alphabet is hasonlóképpen tett.


A Zee.Aero egyik szabadalma ugyanakkor világosan megmutatta, hogy min dolgozik a társaság: egy kis méretű, teljesen elektromos meghajtású repülőgépen, amely függőlegesen tud felszállni. Érdekesség azonban, hogy Page nem csupán ezt a startupot támogatja, hanem egy másikat is: tavaly közelebbről meg nem nevezett összeggel segítette a Kitty Hawk nevű céget. Ez szintén egy repülő autó megalkotásán dolgozik, igaz, egy másik koncepció mentén indult el.

A tavalyi papírok alapján a Kitty Hawk vezetője az a Sebastian Thrun volt, aki egyben a Google X alapítója is. Ez az Alphabet azon részlege, amely a jövőbeli témák, például az önállóan közlekedő gépkocsik kutatásával foglalkozik. Mark Moore repülési mérnök szerint az elmúlt öt évben hatalmas előrelépések történtek a repülő autók létrehozásához szükséges technológiák területén, ami pedig a következő 5-10 esztendőben fog megvalósulni, az hihetetlen lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cyberdog #27
    Most jól jönne Brown doki segítsége.
    - Utak? Ahová mi megyünk, ott nincs szükség utakra! :)))
  • Tetsuo #26
    Magyarország nagy kezdőbetűvel írandó.
  • Sir Cryalot #25
    A mai magyarország az a hely, ahol a habonyizmus azelőtt születik meg mielőtt a quixotism -et magyarítanák. Viszont van olyan hogy 'hiú ábránd' azt viszont nem használják az ábrándozók kedvéért.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2016.06.23. 21:43:20
  • Tetsuo #24
    Túl sok filmet nézel, néha olvass is. ;-)
  • kvp #23
    Az autora is ezt mondtak a vonattal szemben. Aztan megis elterjedt, pedig energiapazarlobb es tobb helyet igenyel. A kozlekedes csak a szegenyek szamara racionalis es koltseghatekony. Akinek van ra penze meg fogja venni es hasznalni is fogja ha lesz mit. Sokkal stilusosabb es excluzivabb erkelyrol erkelyre kozlekedni mint tomegkozlekedni. A robot vagy valodi pilota pedig alap, benne lesz az arban.

    Az olyan talalmanyok hogy repulo autoval konnyebb magasabb toronyhazbol menteni vagy oltani trivialisak. Egy helikoptert nem nyomsz neki a falnak hogy atszaljanak, egy ducted fan-es jarmuvet siman.
  • Tetsuo #22
    Ez az elképzelés irreális. Eleve sokkal több energiába kerül, sokkal bonyolultabb, drágább, zajosabb, környezetszennyezőbb járművekkel, sokkal nagyobb balesetveszéllyel.
    Jóval nagyobb parkolóhelyet igényel, nehezebb rá jogsit szerezni stb, stb.

    Szerintem a tömegközlekedésben van a jövő, méghozzá nagyszabású városrendezéssel és külön utasosztályokkal, felhasználva a legújabb technológiákat, vársról városra megaprojekteket megvalósítva.
    Természetesen járulékos haszna lehet az efféle milliárdos bohócok pénzszórásának is, valami találmány formában - ez nincs kizárva, de az alapötlet úgy rossz, ahogy van.
  • kvp #21
    Az egyetlen elonye, hogy 3D-s a ter amiben mozong, tehat esszeru hatarokon belul akarhany folyosot rakhatunk egymas fole. Ez hagyomanyos autokkal csak tobbszintes autopalyakkal valosithato meg. Egy bizonyos tavolsagon tul a repules olcsobba valik mint a felszini kozlekedes (bar sokkal kornyezetszennyezobb marad).

    Arrol nem beszelve, hogy bizonyos felhokarcolo magassag folott a lemegy a lifttel, beszall az autoba, atmegy, kiszall, felmegy a lifttel tobb idot igenyel mintha ket felso szint kozott repulne kozvetlenul. Persze lehetne a felso szintek kozze is autopalyat epiteni, a 100+ adik emelet magassagaban (Kinaban van ra pelda Chongquing-ben), de nagyon nem eri meg es raadasul a kulonbozo magassagok kozti valtas is egyszerubb ha maga a jarmu tud szabadon mozogni barmerre. Azt azert tegyuk hozza, hogy a repulo auto csak az egig ero felhokarcolok vilagaban eletkepes es ma meg nem a Jetson csalad fele 2162-es vilagban vagyunk, ahol egyetlen epizod alatt se jutnak le a Fold felszinere, mivel egy (kesobb a StarWars-ban is felbukkano) bolygo meretu megavarosban laknak. Viszont a fejlodo nagyvarosok (foleg Azsiaban, de ilyen pl. Vancuver is Canadaban) elobb utobb vagy hagyomanyos helikoptereket vagy modernebb es kisebb teret igenylo repulo autokat kell hogy hasznaljanak ha a gazdagok a lent elo embertomegtol elkulonitve akarnak mozogni. Delamerikaban par sulyosabb kozbiztonsagu varosban a helikopteres kozlekedes mar hetkoznapiva is valt a kozeposztaly folotti lakossag szamara. Ha a repulo auto (mondjuk elektromos hajtassal) valaha eleg olcsova valik, akkor mindenki ezt fogja hasznalni mivel gyorsabb es kenyelmesebb utazast tesz lehetove mint a felszini autok. (Varosban a metro es a magasvasut lenne meg ilyen, de azok nem tesznek le az erkelyeden, tehat maradnak a szegenyebbek szamara.)
  • Tetsuo #20
    Őszintén, előnye nem nagyon van...
  • kvp #19
    "Persze egyszerűbb lenne helikoptert, majd autót használni, de ilyen részletekbe ne menjünk bele."

    Az egyszerubb az vonat es a taxi, a repulo auto viszont egy olyan helikopter ami le tud szallni a parkoloban es utanna be tud menni a melygarazsba. Pont az a lenyeg, hogy nem kell atszallni belole ket tetszoleges pont kozott, ugyanakkor konnyen elrakhato akkora helyre mint egy nagyobb auto.
  • Sir Cryalot #18
    ...pont ilyenkor kéne nyomatni az összeesküvősdit, hogy "google not what it seems" , nameg mondjuk arra pont jó egy-egy ilyen start-up hogy aki nem elégszik meg a military industrial complex-es munkahelyével san diego-ban, az kiélheti magát egy sokkal trendibb, juppi-bb közegben san fransiscoban, ahol nincs szürke köpeny, meg "skunk works" , meg azért az a data mining-es mammutcég se hangzik olyan vállalhatatlanul.