Berta Sándor
További autópályákon tesztelnék a robotjárműveket
A jelenleg folyó teszteket kiterjesztenék más utakra is.
Tavaly januárban megerősítést nyert, hogy Németországban az A9 autópálya válhat az önállóan közlekedő gépkocsik tesztterepévé. Az A9 Berlint és Münchent köti össze Lipcsén és Nürnbergen keresztül. A kijelölt tesztrészeket olyan megoldásokkal szerelték fel, amelyeknek köszönhetően lehetővé válhat az úttest és a járművek, illetve az egyes gépkocsik közötti kommunikációs lehetőségek kifejlesztése. Az új elképzelések alapján Alsó-Szászországban az A2 Braunschweig és Hannover, az A7 Hannover és Salzgitter, míg az A39 Salzgitter és Braunschweig közötti szakaszain lesznek tesztek.
A tesztkörnyezetet a Volkswagen és a Continental segítségével építik fel és üzemeltetik majd, a projekt vezetője a Német Repülési és Űrhajózási Központ (DLR) lesz. Olaf Lies tartományi gazdasági, munkaügyi és közlekedési miniszter elmondta, hogy az adott szakaszokat 2018-ig fokozatosan alakítják ki. Az utak és a gépkocsik hálózatba kötésével számos balesetet és dugót lehet elkerülni. Figyelmeztetések hívják fel a figyelmet a következő kanyar mögötti veszélyre vagy egy szabaddá váló sávra.
Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter bejelentette, hogy tovább folytatódik a tesztútvonalak kiépítése. Az A9-es autópálya München és Nürnberg közötti szakaszán a következő hónapokban olyan radarszenzorokat szerelnek fel, amelyek a forgalom sűrűségét, a járművek sebességét és követési távolságát, illetve más adatokat fognak mérni. A projekt kibővítéséről szóló szerződést Münchenben írta alá a politikus, továbbá Reinhard Ploss, az Infineon vezetője és Jochen Eickholt, a Siemens menedzsere.
A projekt azért is fontos, mert a kiválasztott autópálya-szakaszokon nem csupán számítógép, hanem emberek által vezérelt járművek is közlekednek. Az utakba beépített technika lehetővé teszi a gépkocsik és a szenzorok közötti kommunikációt. Dobrindt közölte, hogy az A9 bajorországi szakasza lesz a világ első intelligens és teljesen digitalizált útja. A tesztelési szakaszban az Infineon szállítja a szenzorchipeket, amelyeket a Siemens építi be a mérőeszközökbe, majd szereli fel azokat az autópálya mentén.
Tavaly januárban megerősítést nyert, hogy Németországban az A9 autópálya válhat az önállóan közlekedő gépkocsik tesztterepévé. Az A9 Berlint és Münchent köti össze Lipcsén és Nürnbergen keresztül. A kijelölt tesztrészeket olyan megoldásokkal szerelték fel, amelyeknek köszönhetően lehetővé válhat az úttest és a járművek, illetve az egyes gépkocsik közötti kommunikációs lehetőségek kifejlesztése. Az új elképzelések alapján Alsó-Szászországban az A2 Braunschweig és Hannover, az A7 Hannover és Salzgitter, míg az A39 Salzgitter és Braunschweig közötti szakaszain lesznek tesztek.
A tesztkörnyezetet a Volkswagen és a Continental segítségével építik fel és üzemeltetik majd, a projekt vezetője a Német Repülési és Űrhajózási Központ (DLR) lesz. Olaf Lies tartományi gazdasági, munkaügyi és közlekedési miniszter elmondta, hogy az adott szakaszokat 2018-ig fokozatosan alakítják ki. Az utak és a gépkocsik hálózatba kötésével számos balesetet és dugót lehet elkerülni. Figyelmeztetések hívják fel a figyelmet a következő kanyar mögötti veszélyre vagy egy szabaddá váló sávra.
Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter bejelentette, hogy tovább folytatódik a tesztútvonalak kiépítése. Az A9-es autópálya München és Nürnberg közötti szakaszán a következő hónapokban olyan radarszenzorokat szerelnek fel, amelyek a forgalom sűrűségét, a járművek sebességét és követési távolságát, illetve más adatokat fognak mérni. A projekt kibővítéséről szóló szerződést Münchenben írta alá a politikus, továbbá Reinhard Ploss, az Infineon vezetője és Jochen Eickholt, a Siemens menedzsere.
A projekt azért is fontos, mert a kiválasztott autópálya-szakaszokon nem csupán számítógép, hanem emberek által vezérelt járművek is közlekednek. Az utakba beépített technika lehetővé teszi a gépkocsik és a szenzorok közötti kommunikációt. Dobrindt közölte, hogy az A9 bajorországi szakasza lesz a világ első intelligens és teljesen digitalizált útja. A tesztelési szakaszban az Infineon szállítja a szenzorchipeket, amelyeket a Siemens építi be a mérőeszközökbe, majd szereli fel azokat az autópálya mentén.