Berta Sándor
Tábla PC-k terén a saját útját járja a Lenovo
A kínai vállalat a többi gyártóhoz képest sokkal visszafogottabb bemutatkozással debütált a táblagépek piacán. Ez a jövőben sem fog változni, a cég nem árcsökkentéssel akar versenyezni az Apple-lel.
A Lenovo vérbeli kínai cégként igyekszik tanulni konkurensei hibáiból. Számos gyártó hangzatos kijelentésekkel lépett be a tábla PC-k piacára és komoly árcsökkentések nélkül akart versenyre kelni az Apple készülékeivel, törekvéseiket azonban nem koronázta siker. A kínai konszern teljesen más utat akar követni és némileg meglepő stratégiát alkalmaz.
"Nem látjuk szükségét annak, hogy piaci részesedését vegyünk el az Apple-től. Mi kizárólag a saját eladási adatainkkal akarunk foglalkozni, azokat tekintjük majd mérvadónak és azok alapján fogjuk értékelni az IdeaPad K1 sikerét" - nyilatkozta Andrew Barrow, a Lenovo nyugat-európai végfelhasználói üzletágának vezetője. Közlése szerint így akarják elkerülni azt a hibát, amit a Samsung követett el. A dél-koreai vállalat olyan bejelentést tett, hogy egymillió Galaxy Tab készüléket szállítottak ki a kereskedőkhöz. Kiderült viszont, hogy eddig csak 20 000 darabot tudtak értékesíteni.
A Lenovo július közepén jelentette be három tábla PC-jét. Az IdeaPad Tablet K1 nevű készüléket ugyan 399 euróért kínálja, így az lényegesen olcsóbb az iPadnél, azonban nem minden az olcsóság. A cél az volt, hogy egy az iPadnél olcsóbb, de attól felszereltségben túlzottan el nem maradó eszközt fejlesszenek ki. Emellett fontos volt, hogy megfelelő szoftverkörítést adjanak a termékekhez. Az első teszt azt mutatta, hogy az IdeaPad modellek nagyon jók lehetnek, de egyelőre nem meggyőzőek és számos gyerekbetegséggel küzdenek.
Barrow kiemelte: jelenleg az Apple minden vetélytársának azzal a problémával kell szembenéznie, hogy minden árcsökkentés gyakorlatilag azonnali veszteséget jelent. Kérdéses azonban, hogy ezt melyik cég vállalja be. Az Apple előnye, hogy eddig 30 millió készüléket adott el, így akár kedvezményeket is tehet a vásárlóknak. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a társaság egy ügyes stratégiával jó kapcsolatot épített ki a beszállítóival, így a konkurenseinél olcsóbban tud beszerezni bizonyos alkatrészeket.
A vezető azt nem akarta elárulni, hogy mennyi IdeaPad táblagépet fognak kiszállítani, de felkészültek arra az esetre is, ha a termék nem lesz sikeres. Vannak más modellek is a kínálatukban, így az új helyzetekre is tudnak reagálni.
A Lenovo vérbeli kínai cégként igyekszik tanulni konkurensei hibáiból. Számos gyártó hangzatos kijelentésekkel lépett be a tábla PC-k piacára és komoly árcsökkentések nélkül akart versenyre kelni az Apple készülékeivel, törekvéseiket azonban nem koronázta siker. A kínai konszern teljesen más utat akar követni és némileg meglepő stratégiát alkalmaz.
"Nem látjuk szükségét annak, hogy piaci részesedését vegyünk el az Apple-től. Mi kizárólag a saját eladási adatainkkal akarunk foglalkozni, azokat tekintjük majd mérvadónak és azok alapján fogjuk értékelni az IdeaPad K1 sikerét" - nyilatkozta Andrew Barrow, a Lenovo nyugat-európai végfelhasználói üzletágának vezetője. Közlése szerint így akarják elkerülni azt a hibát, amit a Samsung követett el. A dél-koreai vállalat olyan bejelentést tett, hogy egymillió Galaxy Tab készüléket szállítottak ki a kereskedőkhöz. Kiderült viszont, hogy eddig csak 20 000 darabot tudtak értékesíteni.
A Lenovo július közepén jelentette be három tábla PC-jét. Az IdeaPad Tablet K1 nevű készüléket ugyan 399 euróért kínálja, így az lényegesen olcsóbb az iPadnél, azonban nem minden az olcsóság. A cél az volt, hogy egy az iPadnél olcsóbb, de attól felszereltségben túlzottan el nem maradó eszközt fejlesszenek ki. Emellett fontos volt, hogy megfelelő szoftverkörítést adjanak a termékekhez. Az első teszt azt mutatta, hogy az IdeaPad modellek nagyon jók lehetnek, de egyelőre nem meggyőzőek és számos gyerekbetegséggel küzdenek.
Barrow kiemelte: jelenleg az Apple minden vetélytársának azzal a problémával kell szembenéznie, hogy minden árcsökkentés gyakorlatilag azonnali veszteséget jelent. Kérdéses azonban, hogy ezt melyik cég vállalja be. Az Apple előnye, hogy eddig 30 millió készüléket adott el, így akár kedvezményeket is tehet a vásárlóknak. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a társaság egy ügyes stratégiával jó kapcsolatot épített ki a beszállítóival, így a konkurenseinél olcsóbban tud beszerezni bizonyos alkatrészeket.
A vezető azt nem akarta elárulni, hogy mennyi IdeaPad táblagépet fognak kiszállítani, de felkészültek arra az esetre is, ha a termék nem lesz sikeres. Vannak más modellek is a kínálatukban, így az új helyzetekre is tudnak reagálni.