Berta Sándor

Tábla PC-k terén a saját útját járja a Lenovo

A kínai vállalat a többi gyártóhoz képest sokkal visszafogottabb bemutatkozással debütált a táblagépek piacán. Ez a jövőben sem fog változni, a cég nem árcsökkentéssel akar versenyezni az Apple-lel.

A Lenovo vérbeli kínai cégként igyekszik tanulni konkurensei hibáiból. Számos gyártó hangzatos kijelentésekkel lépett be a tábla PC-k piacára és komoly árcsökkentések nélkül akart versenyre kelni az Apple készülékeivel, törekvéseiket azonban nem koronázta siker. A kínai konszern teljesen más utat akar követni és némileg meglepő stratégiát alkalmaz.

"Nem látjuk szükségét annak, hogy piaci részesedését vegyünk el az Apple-től. Mi kizárólag a saját eladási adatainkkal akarunk foglalkozni, azokat tekintjük majd mérvadónak és azok alapján fogjuk értékelni az IdeaPad K1 sikerét" - nyilatkozta Andrew Barrow, a Lenovo nyugat-európai végfelhasználói üzletágának vezetője. Közlése szerint így akarják elkerülni azt a hibát, amit a Samsung követett el. A dél-koreai vállalat olyan bejelentést tett, hogy egymillió Galaxy Tab készüléket szállítottak ki a kereskedőkhöz. Kiderült viszont, hogy eddig csak 20 000 darabot tudtak értékesíteni.


A Lenovo július közepén jelentette be három tábla PC-jét. Az IdeaPad Tablet K1 nevű készüléket ugyan 399 euróért kínálja, így az lényegesen olcsóbb az iPadnél, azonban nem minden az olcsóság. A cél az volt, hogy egy az iPadnél olcsóbb, de attól felszereltségben túlzottan el nem maradó eszközt fejlesszenek ki. Emellett fontos volt, hogy megfelelő szoftverkörítést adjanak a termékekhez. Az első teszt azt mutatta, hogy az IdeaPad modellek nagyon jók lehetnek, de egyelőre nem meggyőzőek és számos gyerekbetegséggel küzdenek.

Barrow kiemelte: jelenleg az Apple minden vetélytársának azzal a problémával kell szembenéznie, hogy minden árcsökkentés gyakorlatilag azonnali veszteséget jelent. Kérdéses azonban, hogy ezt melyik cég vállalja be. Az Apple előnye, hogy eddig 30 millió készüléket adott el, így akár kedvezményeket is tehet a vásárlóknak. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a társaság egy ügyes stratégiával jó kapcsolatot épített ki a beszállítóival, így a konkurenseinél olcsóbban tud beszerezni bizonyos alkatrészeket.

A vezető azt nem akarta elárulni, hogy mennyi IdeaPad táblagépet fognak kiszállítani, de felkészültek arra az esetre is, ha a termék nem lesz sikeres. Vannak más modellek is a kínálatukban, így az új helyzetekre is tudnak reagálni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Komolytalan #9
    Csajon nincs is mit fogni... Bár ha 10 éves akkor tényleg zsír, mert olyan mellei vannak mint egy 12 évesnek.
  • Komolytalan #8
    És ez a 30% a lenovohoz megy, vagy a samsunghoz? Mert szerintem a Google-hoz.
    Én arról írtam, hogy egy gyártónak nehéz úgy olcsónak lennie, hogy semmi más bevétele nincs a vas eladásán kívül. Másik szemszögből könnyű úgy olcsónak lennie (apple, amazon), hogy külső fejlesztők munkájából is folyik be a zsozsóka, kvázi energiabefektetés nélkül.
  • llaszlo #7
    Az ne zavarjon, hogy a marketnél meg az appstorenál is 30% lesz a bóté egy-egy eladott app után.
  • BrockSamson #6
    Pedig rengeteg vasarlot nyernenek ha szazezer HUF ala tudnak szoritani a cucc arat. Ez a tobbi androidos gyartora is igaz. Applenek ilyenre nincs szuksege, mert a neve elviszi.
    De azert erdekes teny: legalapabb Ipad 2 120k, Galaxy Tab 150k. Vajon miert nem fogy...
  • FoodLFG #5
    off(láthatóan a gépet fogdosták a csaj helyett...)
  • Komolytalan #4
    Előzőhöz még: eddig egyedül az Amazon volt az, aki komolyabb időt/energiát ölt abba, hogy az egyébként félkész Androidból használható felületet faragjon. Meg is van az eredménye: gyengébb hardveren is teljesen jól megy.
    Az iPad egyébként nagyon egyben van, nagyon jó tablet lenne - már amennyire egy tablet lehet jó -,egy baj van vele, ami miatt akkor se kéne ha utánam hajítanák: a rengeteg értelmetlen korlátozás. Mármint persze, értelmes, mert miből venné Jobs a következő szigetét (mondjuk az Ausztrália nevűt), de a felhasználó számára alapvetően sz.patás.
    Pl nem megy a flash. Ugye ezzel élből kiesnek a flashes játékok, amelyek egy szórakozásra tervezett gépnél elég komoly kapufát jelent. Arról nem is beszélek hogy jelenleg az egyetlen komoly fejlesztőeszköz amiben a tabletes meg a PC-s böngészős kliens kód ugyanaz lehet - mondjuk egy üzleti alkalmazásnál - az a Flex (vagyis Flash Builder). Magyarán írjam meg a (10x akkora) PC-s, böngészős klienst Flexben, és b.szakodjak iOS saját elb.szott fejlesztő környezetével, ha bizonyos funkciókat tableten akarok használni.

    Ezenkívül telepíteni, fejleszteni se lehet ám "csak úgy" rá: ha megírsz egy iOS szoftvert, azt minimális mennyiségű gépre telepítheted (vmi 100 talán), utána muszáj az almabótot használnod a "terjesztésre". Mondjuk ez olyan esetben ha én céges alkalmazást fejlesztek, amit céges tabletekre telepítenék eléggé szopás. Persze ki lehet ezt kerülni további x USD befizetésével. Vagyis hogy az általam fejlesztett szoftvert használja az, akinek én fel szeretném tenni a gépére, ezért fizetnem kell. Hát izé... Mikor ezt elmondtam a cégvezetőnknek, akkor annyit válaszolt, hogy elmegy az Apple a p.csába, veszünk Androidos tableteket, oszt jónapot...
  • kvp #3
    Az android azert jo, amiert pc-n a windows jobb volt mint a regi macos. Tobbfele gyarto, tobbfele hardver, nagyobb valasztek, alacsonyabb ar es mindenki azt csinalt amit akart. A legtobb fejlesztonek ez jobban tetszett mintha megmondtak volna neki mit szabad es hogyan. A vasarlok is hasnloan gondolkoztak, raadasul meg olcsobb is volt. Ha a webos-es tablet-eket megveszik csak azert mert olcso, akkor egy android-os rendszer hasonloan olcson biztos fogyni fog, mert ez meg hasznalhato is.

    Jelenleg ha egy ceg munkara akar hasznalni egy mobil os-t, akkor hamarabb lesz android ala ceges alkalmazas es office mint ios ala. A vezetok csak azert vesznek ipad-et mert nekik csak 'jatekra' kell, ok alapvetoen nem dolgoznak. A munkasoknak viszont az android a nyero. Olcso pc potlashoz otthonra ugyancsak az android a nyero, sot meg flash tamogatas is van. A lenovo is pont ezert hasznal android-ot, mivel igy lett egy eladhato termeke egy filleres wince-s pda fejlesztesi koltsegenek megfelelo osszegbol.

    ps: Az amazonnak ha van esze, akkor nem csak a sajat tablet-jet fogja tamogatni, hanem mindent amire el tud adni valamit...
  • Komolytalan #2
    Androidbótban is sokminden van ám... A gond itt az, hogy az Android az egy félkész valami, és alapvetően dilettáns gyártókra van bízva a "befejezése". Ez időnként sz.r lesz, időnként még sz.rabb.
    A másik gond az, hogy az androidbótból nem tudom részesül-e a gyártó, de szerintem esélyes hogy nem. Az almabótból meg elég vastagon kaszál a gyártó, aki ez esetben azonos az üzemeltetővel. Abban persze 100%-ig igazad van, hogy egyedül az Amazonnak van esélye megszorítani az Apple-t, mert nála egy kézben lesz a gyártás, és az alkalmazásbolt. Ráadásul rárakhat az eszközre egy csinos kis amazon shopot ahol filmstreamtől kezdve a konyhai robotgépig minden kapható lesz, vagyis a fő tevékenységét is meg tudja a tablettel támogatni.
  • asgh #1
    A táblagyártók ott hibáznak, ahol a 80-as években a 8bites gépek fejlesztői. A ZX Spectrum és a Commodore64 hatalmas sikerén felbuzdulva sorra jöttek ki a 8bites gépek szinte kivétel nélkül mind jobb paraméterekkel (több ram, extra portok, stb.) és ennek ellenére szinte mind megbuktak, mert nem alakult ki a gépek körül a megfelelő szoftver ökoszisztéma. A nagy szoftverkiadók csak a sikeres platformokra fejlesztettek, a többi gép meg emiatt nem tudott sikeres platformmá válni, mert hiába rendelkezett jobb műszaki paraméterekkel, ha nem volt szoftver, ami kihasználja.
    Most ugyanez ismétlődik meg, csak táblákkal. Miközben a technikai specifikációkat méregetik egymáshoz, kínosan kerülik a kérdést, hogy mégis mi fog futni rajta.
    Az apple azért tudta sikerre vinni az iPadot, mert alátolta az Appstore-t és az iTunes-t, így a megjelenést követő néhány hónapban már ezrével készültek rá az alkalmazások. Szvsz egyedül talán az Amazonnak lesz esélye labdába rugni, ha a táblája mögé normális szolgáltatásokat is tud biztosítani.