Berta Sándor
A táblagép-vásárlóknak csak az ár számít
Az elmúlt hetek eseményei kapcsán az elemzők arra a következtetésre jutottak, hogy a tábla PC-ket vásárló felhasználóknak elsősorban az számít, hogy a termékeket milyen áron vehetik meg. Minden más szempont csak másodlagos.
A szakemberek többek között a Hewlett-Packard egyesült államokbeli, kanadai és németországi TouchPad-kiárusítási akcióit vették górcső alá. Teljes áron a termékek gyakorlatilag egyáltalán nem kellettek a vásárlóknak, a mindössze egy napos kiárusítások alatt viszont - a 99 dolláros, illetve 99 eurós akciós árnak köszönhetően - elkapkodták őket az emberek. Emellett bebizonyosodott, hogy a felhasználókat igenis érdeklik az iPadnél jóval olcsóbb eszközök. Emiatt lehet, hogy az Amazon is idén ősszel viszonylag olcsón akarja piacra dobni a tábla PC-jét. A The New York Post tudósítása alapján az új modell jóval olcsóbb lesz, mint a 499 dollárba kerülő iPad 2.
Charles King, a Pund-IT vezető elemzője úgy gondolja, hogy az Amazon táblagépe sikeres lehet, ha megfelelő árcédulával kerül a boltokba. "Amennyiben az Amazon egy agresszív árpolitikát fog folytatni, akkor ezzel más piaci szereplőket is arra ösztönözhet, hogy átgondolják az áraikat" - mondta a szakember. King álláspontját osztotta Tony Berkman, az ITG Investment Research vezetője is, aki szintén arra számít, hogy a jövőben csökkenhet az Android operációs rendszert futtató tábla PC-k ára és ezáltal nőhet a Google piaci részesedése.
Az Amazon árpolitikájába már augusztus közepén bepillantást engedett Tim Bajarin elemző. Bajarin úgy vélte, hogy az Amazon táblagépének gyártási költségei darabonként 300 dollárt tesznek ki, így nagyon is valószínűnek tűnik a 249 dolláros ár alkalmazása. Az Amazon egyértelműen hosszú távú befektetésnek tekinti a projektet és csak középtávon számol bevételekkel. A cég az eszközt videó-, zenei.- és ekönyv-terjesztő platformnak tekinti, ezért is fontos lenne, hogy a készülék minél népszerűbb legyen. Ezt pedig csak úgy lehet elérni, ha kellően jó és olcsó, így megfelelő alternatívát jelenthet az iPadhez és az iPad 2-höz képest.
A szakemberek többek között a Hewlett-Packard egyesült államokbeli, kanadai és németországi TouchPad-kiárusítási akcióit vették górcső alá. Teljes áron a termékek gyakorlatilag egyáltalán nem kellettek a vásárlóknak, a mindössze egy napos kiárusítások alatt viszont - a 99 dolláros, illetve 99 eurós akciós árnak köszönhetően - elkapkodták őket az emberek. Emellett bebizonyosodott, hogy a felhasználókat igenis érdeklik az iPadnél jóval olcsóbb eszközök. Emiatt lehet, hogy az Amazon is idén ősszel viszonylag olcsón akarja piacra dobni a tábla PC-jét. A The New York Post tudósítása alapján az új modell jóval olcsóbb lesz, mint a 499 dollárba kerülő iPad 2.
Charles King, a Pund-IT vezető elemzője úgy gondolja, hogy az Amazon táblagépe sikeres lehet, ha megfelelő árcédulával kerül a boltokba. "Amennyiben az Amazon egy agresszív árpolitikát fog folytatni, akkor ezzel más piaci szereplőket is arra ösztönözhet, hogy átgondolják az áraikat" - mondta a szakember. King álláspontját osztotta Tony Berkman, az ITG Investment Research vezetője is, aki szintén arra számít, hogy a jövőben csökkenhet az Android operációs rendszert futtató tábla PC-k ára és ezáltal nőhet a Google piaci részesedése.
Az Amazon árpolitikájába már augusztus közepén bepillantást engedett Tim Bajarin elemző. Bajarin úgy vélte, hogy az Amazon táblagépének gyártási költségei darabonként 300 dollárt tesznek ki, így nagyon is valószínűnek tűnik a 249 dolláros ár alkalmazása. Az Amazon egyértelműen hosszú távú befektetésnek tekinti a projektet és csak középtávon számol bevételekkel. A cég az eszközt videó-, zenei.- és ekönyv-terjesztő platformnak tekinti, ezért is fontos lenne, hogy a készülék minél népszerűbb legyen. Ezt pedig csak úgy lehet elérni, ha kellően jó és olcsó, így megfelelő alternatívát jelenthet az iPadhez és az iPad 2-höz képest.