Berta Sándor

Steve Jobs meg akarta semmisíteni az Androidot

A The Huffington Post számos részletet közölt az Apple vezetőjének életrajzi könyvéből, amelyben van néhány érdekes rész, többek között arról, hogy miként vélekedett Jobs a Google operációs rendszeréről.

Gyakran felmerül a kérdés, hogy vajon mi hajtotta az Apple nemrég elhunyt vezetőjét? Becsvágy? Vagy maximalista volt? Nos, a hamarosan megjelenő életrajzi művében választ kaphatnak az olvasók erre a kérdésre is. Azt már most lehet tudni, hogy Steve Jobs nem utálta, hanem rendkívüli mértékben gyűlölte a Google-t és az Androidot. A vezetőnek az volt a meggyőződése, hogy az operációs rendszer az Apple megoldásainak másolata, azt a Google egész egyszerűen ellopta a cégétől, s ezért minden eszközzel és hatalommal harcolni kell ellene. Jobs a halála előtt gyakorlatilag a legfontosabb tevékenységének tartotta, hogy megsemmisítse az Androidot. Erre külön ki is tért a Walter Isaacson által írt könyvben.

Mindez megmagyarázza, hogy az Apple miért is harcol olyan kíméletlenül a Google és az Android ellen. Jobs pontosan tisztában volt vele, hogy az Androidot futtató okostelefonok az iPhone legerősebb konkurensei. A Google, illetve az Android iránt táplált gyűlöletét jól példázza egy részlet a könyvből: "Amennyiben ez kell hozzá, akkor az utolsó lélegzetemet arra fogom felhasználni, hogy az Apple 40 milliárd dollárjának az utolsó centjét is ennek az igazságtalanságnak a korrigálására fordítsam. Meg fogom semmisíteni az Androidot, mivel az egy lopott termék. Atomháborút folytatok majd ellene."


Az apránként csepegtetett részletek a könyv körüli reklámkampány részei

Isaacson kiemelte: Jobs az Androidról folytatott beszélgetés során olyan dühös lett, amilyennek előtte még soha nem látta. Rendkívül becsmérlően nyilatkozott a keresőóriásról is: "A keresőn kívül minden terméke - Android, Google Docs - szemét." Jobs megpróbálta elérni, hogy a Google ne fejlessze ki a mobil operációs rendszerét, de nem járt sikerrel. Annak ellenére sem, hogy azt ígérte, ha a Google felhagy a tervével, akkor kiemelt hely jut neki az iPhone készülékeken.

Jobs emellett kitért a rák elleni küzdelmére is. A férfi kilenc hónapon át elutasította a műtétet, ehelyett különböző alternatív kezeléseket próbált ki. Mire végül mégis a műtét mellett dönt, kiderült, hogy a rákos daganatok már átterjedtek más szerveire is. A vezető később megbánta a makacsságát, de már nem tudták megmenteni.

Steve Jobs október 6-án hunyt el. A Sony Pictures máris jelezte, hogy szeretne filmet készíteni az életéről. A filmstúdió 1 és 3 millió dollár közötti összeget kínált a 448 oldalas önéletrajzi könyvet megjelentető Simon & Schuster kiadónak a megfilmesítéshez szükséges licencdíjakért cserébe. Az Isaacson által írt könyvből már nemrég nyilvánosságra hoztak egy részletet, amiből kiderült, hogy miért hordott fekete pulóvert az Apple vezetője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • narumon #126
    "Ezek szerint kicsit le vagyok maradva, már ki se írják a Siemens-t. Korábban (a Siemens felvásárlása után) ezt nem merték még megtenni."

    Mert nem volt felvásárlás! Közösen csináltak egy céget. Nem jött be és szétváltak. A Fujitsu maradt a neki menő dolgoknál, a Siemens meg visszatért a neki menőkhöz (pénztárgépek pl)

    "A megbízható Fujitsu gépekről annyit, hogy informatikusként a legtöbb problémás készülék, ami a kezeim közé került, ilyen típusú volt."

    Khm. Fujitsu vagy Fujitsu-Siemens? Ne keverjük, ne keverjük! Garantálom, hogy nem az előbbi!

    "Ja és ha ezeket túlélte, valamilyen hiba 2,5 éven belül garantáltan előjött (az ennél öregebb Fujitsukat vagy nem nagyon hajtották, vagy marhanagy mázlija volt a tulajnak)."

    Szerintem kevered. Ráadásul a Fujitsuk nagy részére 3 év garancia van, szóval biztos vagyok benne, hogy kevered.

    "És igen, lehetnek "szerencseszériák", mint a Samsung mosógépednél van, de ha azt nézed, hogy a gyártó megadja rá a 3 év garit, akkor hiába romlott már el 3x (ami valóban minősítheti a gépet, de csakis feltételes módban), ha azt nézed, hogy pl. egy másik gyártó ugyanolyan tudású, esetleg még drágább gépére csak 1 évet ad, így aztán választhatsz, hogy javíttatod komoly összegekért vagy inkább lecseréled. És így nézve máris nem annyira mindegy a gariidő, hiszen a legtöbb gép javíttatása nem gazdaságos."

    Ilyen szempontból nem mindegy, de ha azt nézem, hogy a Garis Samsung mosógép többet állt már a sok garancia szarakodása miatt (a kiesést meg senki nem fizeti meg nekem), mint a 8 éves Whirpool mosógépünk (ami köszöni szépen hibátlan azóta is), akkor ez nekem elég indok, hogy legközelebb messze elkerüljem a Samsung mosógépet és inkább utóbbi bevállt márkát válasszam.

    "Az örök garancia általában gyártói garancia,"

    Ezzel én pontosan tisztában vagyok, ezért is írtam, hogy parasztvakítás mert jól hangzik, de van olyan termék ahol ez 2 max 3 évet jelent. Csak szebben néz ki rá a lifetime garancia duma.

    "Ez a "többe kerülne garanciát intézni mint maga az eszköz" dolog nem egészen világos,"

    Mhm, te még véletlenül sem találkoztál olyan termékkel aminek az országban csak 1 helyen van árusító helye? Esetleg olyannal amit Magyarországon nem is lehet kapni? Pedig jó sok érdekes dolog van ám ilyen. Ez pedig pénz pénz pénz, bárhogy is szépítjük.

    "Magyarán szólva nekem legfeljebb annyi költséged lehet egy garanciális készülékkel, amennyiért visszaviszed a boltba, ahol vetted."

    Erről beszélek. Mondjuk Békéscsabáról Pestre fel kell vele menni. Ha az eszköz 20-30e forintos akkor már meg sem éri.

    "Kérdem én, ez problémamentes, vevőbarát ügyintézés lenne?"

    Mondjuk ehhez semmi köze az applenek azt gondolom látod? Az a valamilyen bolt hibája (vagy a tréjé nem tudom hol voltál) Merthogy ugye hivatalos apple Magyarország abban az időben még hírül sem...
  • lordsithlord #125
    Az élettartam garancia egyértelmű: meg van adva, hogy x óra működést vagy x darab bekapcsolást kell kibírnia adott készüléknek.
    Ez valóban csalóka, mivel lehet, hogy adott feltétel irracionálisan rövid időn belül teljesül a vevőnél, ezesetben szokott a szerviz előszeretettel előjön a "nem szabályos használatból eredő meghibásodás" szöveggel.
    Egyébként az élettartam garancia sem teljesen úgy néz ki, hogy meghatározatlan az idő, általában van egy fix 1 éves gari és afelett pedig a feltétel teljesüléséig élvez garanciát a termék.

    Sajnos nálunk sok szerviz és forgalmazó visszaél azzal, hogy a vevők nem tudják, pontosan hogyan néznek ki a garancia formák, éppen ezért esetleges vitás esetnél utána kell nézni adott gyártó garanciális feltételeinek (ha máshol nem, a forgalmazónál illetve minden márkaszerviznél kell hogy legyen belőle példány), mivel ez egy dokumentumba van összefogva és feketén-fehéren tartalmazza, hogy adott gyártó termékénél milyen jogai vannak a vevőnek, mit vállal a gyártó.

    Másik igen érdekes dolog nálunk a gyártói garancia: hiába vállalnak a gyártók hosszabb garanciát, azt a forgalmazó és a kereskedő határozza meg, hogy abból ő mennyire vállal intézkedést. Ez külföldi termékeknél sajnos jelentheti azt, hogy bár a gyártó akár 3-5 évet is ad, a kereskedők megkerülik ezt a hazai jogszabályokra (lsd. kötelező garanciális idő) hivatkozva és csak a törvényben előírt időt hajlandóak vállalni. J dolog tudni ilyen esetekre, hogy a gyártói garancia attól még él, hogy a kereskedő nem hajlandó azt vállalni, tehát pl. nagy értékű termék esetében érdemes is élni vele oly módon, hogy közvetlenül fel lehet venni a gyártóval a kapcsolatot (ha van, akkor meg lehet próbálkozni a hazai márkaképviselettel is) és az ő segítségüket lehet kérni a garanciális ügyintézésben. 10-ből 9 esetben ilyenkor a gyártó panaszként kezeli a jelzést és intézkedik, hogy az általuk vállalt garancia teljesüljön (más dolog, hogy sok esetben ez az intézkedés kimerül abban, hogy fogadják a terméket, ha eljuttatod hozzájuk és meg is javítják, de az odaszállítás költségei a te pénztárcádat terheli). Normálisabb gyártók viszont vagy az adott kereskedővel vagy valamelyik Magyarországon levő képviseletükkel egyeztet, így ott lehet a termék garanciáját érvényesíteni.
  • atomjani #124
    Az élettartam garancia is nagyon érdekes. Az élettartam azt jelenti, hogy ameddig működik a készülék. Ha 1 hónap alatt megy tönkre, akkor eddig működött.
    Mindig azt kell nézni, hogy milyen hosszú ideig vállalnak valódi garanciát és mennyire jó az ügyfélszolgálatuk erre.
    És igen, az Apple egészen nyugodtan adhatna több év garit is. 10 évet is adhatna, ezzel aztán nagyon megnövelné a bizalmat az emberekben. Ha meg jól csinálják meg a készüléket, akkor ennyi ideig sem lesz gond vele. Az emberek többsége úgyis hamarabb vesz újat, de a 10 évig használók élvezhetnék a használatát ilyen hosszú ideig.
    Lehetne trend garanciát is adni. Például 5 évig mindent tud, amire szüksége van. Eddig hiába jön ki újabb fejlesztésű telefonok, nem szükséges váltani. Bár az időt csökkenthetik 2 évre is.
  • atomjani #123
    Képzeld el Ferrer, hogy sokunk nem dohányzik és mégis alig marad pénzünk. Mit vársz te olyan fizetéssel, mint 50 ezer forint? Menj el közmunkára vagy alig fizető mellékállásra és majd leesik az állad a kemény munkával járó alacsony fizetéstől. Gyere a www.olcsobban-meguszni.com oldalra és megtudod, hogy milyen dolgokon igyekszünk pénzt spórolni. És számít az ár, de lehet olcsóbban is jó telefonokat találni. Csak jobban körül kell nézni a piacon és alaposan végig olvasni a teszteket a visszajelzéssel.
    Megmondom mért nem veszek az Apple terméket azonkívül, hogy méregdrágán adja. Talán mert próbál manipulatív módon reklámozni. Talán mert nem tiszteli a versenytársait. Talán mert nem tiszteli más gyártók termékeit, rendszereit. Talán mert már bűn, hogyha nem használok Apple terméket. Talán mert nem nekem való, az Android jobban bejön nekem. Tudod, mindenkinek más igényei vannak.
    Egyáltalán nem izgat, hogy melyik a népszerűbb, melyik nyereségesebb. Egy olyan világban, ahol mindent rá tudnak sózni az emberre úgy, hogy még örül is neki, igen komoly profit hozható.
    Minden telefonnak van valamilyen hibája. Csak az a kérdés, hogy mennyire zavaró, hátráltató, akadályozó.
    Jobs nem véletlenül írt könyvet vagy írtak róla. Ez marketingfogás. Viszont engemet hidegen hagy az miatt, hogy szeret másokkal ellenségeskedni az helyett, hogy a saját portékán nézne körül. Ugyanis annak komoly oka van, hogy nem mindenki Apple terméket vásárol. Az Apple termékek között is lehetett volna több stílust létrehozni külsőleg és belsőleg, amihez igazodott volna az összes alkalmazás. Lehetett volna köttetlenebb verziót létrehozni Androidhoz hasonlóan a kísérletezők és nagyobb szabadságot igénylők számára.
    Rengeteg lehetősége van Apple számára, hogy ne csak a gazdagabb vagy a könnyebben befolyásolható emberek vásároljanak nála.
    Azt meg fenntartom, hogy nem az ára mondja el, hogy mennyire is értékes. A legnagyobb bevételt hozó ár mondja el, hogy mennyit ér a piac számára. De ettől még ez nem mindenkire igaz.
  • lordsithlord #122
    Ezek szerint kicsit le vagyok maradva, már ki se írják a Siemens-t. Korábban (a Siemens felvásárlása után) ezt nem merték még megtenni.

    A megbízható Fujitsu gépekről annyit, hogy informatikusként a legtöbb problémás készülék, ami a kezeim közé került, ilyen típusú volt. A legkülönfélébb hibákat tudta produkálni, kezdve a tipikus hűtőrendszer elszállástól (a venti vagy megindult és leállt, mert az érzékelők kiégtek, vagy megindult és le se állt, ami miatt nagyon fogyasztották az aksit), folytatva a gyakran elszálló vinyó vezérlésen át (olyan tipikus hiba volt, amit egyszerűen nem is tudott a szervíz diagnosztizálni, csak annyi volt, hogy a gépek fél év alatt megették a vinyót), ott volt a GPU leégés (igen sürűn esett meg, mivel a GPU hűtése erősen elégtelen volt), és a személyes kedvencem, mikor a táp megpusztult és vitte magával az egész gépet (szintén típushiba volt). Ja és ha ezeket túlélte, valamilyen hiba 2,5 éven belül garantáltan előjött (az ennél öregebb Fujitsukat vagy nem nagyon hajtották, vagy marhanagy mázlija volt a tulajnak).

    Informatikusként én azt mondom, hogy ezek bizony nem egy megbízható típus tulajdonságai.

    Az, amit a Dell-ről és a HP-ről írtál, már ne is haragudj, de hülyeség, ugyanis mindkét cég alapon 2 illetve 3 év garit ad a készülékeire típustól és rétéktől függően és ezt lehet tovább bővíteni akár 5 évre is (szintén a típustól függően). Ez tehát pont azt jelenti, hogy megbíznak a készülékeikben, hiszen alapon magasabb garanciát adnak, mint ami kötelező és ehhez lehet további vállalást vásárolni kiterjesztésként.
    Megjegyezném, hogy jelenleg a megbízhatósági listán toronymagasan a Dell vezet Inspiron modelljeivel, ezután jön a Hp a Probook modelljeivel. Mindkét gyártó ezen gépeire alapon ad 3 év teljeskörű világgarit, ezen felül pedig mindkettőnél +2 év vásárolható. azaz aki él a bővítéssel, annak nem 2 éve lesz, mint az Apple esetében, hanem 5 éve. Ez pedig messzemenő bizalmat jelent a termék felé a gyártóktól.

    A Fujitsu ugyan már árusít 3 év garival készüléket, de a korábbi típusaikkal való igen kellemetlen tapasztalatok nem fognak ettől változni, tehát hiába a gyártói bizalom, ha a vevői nincs meg hozzá.
    Lenovo minősíthetetlen garanciális ügyintézéssel bír, ez sajnos szintén informatikusi tapasztalat, hosszú javítási idővel és igen komoly minőségi problémákkal küszködik, ráadásul gépeikre nem is mernek, csak 1 év garit vállalni (ez bővíthető +1 évvel).
    Toshiba élettartama maximálisan 3 év, ennél idősebb, teljesen rendben müködő gép kuriózumnak számít, mivel igen komoly minőségi problémákkal küszködnek ők is. Gyakori a műszaki hibájuk is. És szintén csak 1 év a gari, amire 1 évet vásárolhat a vevő.

    Nos, véleményem szerint azért nem mindegy, hogy bővítéssel egy gép garija megduplázható, de még így is kevesebb lesz, mint más gyártó alap garanciája, vagy egy igen hosszú alap garancia bővíthető ki elég komoly mértékben.

    Igen, abban igazad van, hogy lehet, hogy adott készülék jó minőségű és jóval a garanciális időn túl is működik (mint az általad leírt Apple termékek), de továbbra is tartom, hogy az minősíti a gyártói bizalmat, hogy mennyi garanciát ad egy készülékre. És igen, lehetnek "szerencseszériák", mint a Samsung mosógépednél van, de ha azt nézed, hogy a gyártó megadja rá a 3 év garit, akkor hiába romlott már el 3x (ami valóban minősítheti a gépet, de csakis feltételes módban), ha azt nézed, hogy pl. egy másik gyártó ugyanolyan tudású, esetleg még drágább gépére csak 1 évet ad, így aztán választhatsz, hogy javíttatod komoly összegekért vagy inkább lecseréled. És így nézve máris nem annyira mindegy a gariidő, hiszen a legtöbb gép javíttatása nem gazdaságos.

    Az örök garancia általában gyártói garancia, de semmiképpen nem örököt jelent. Ez egy hibásan lefordított angol kifejezés eredménye. Ha rendesen fordították volna, akkor kijött volna, hogy az "örök" garancia addig él, míg a gyártó gyártja a terméket, illetve míg raktáron van a gyártónál az adott termék. Ezt lenne az eredeti angol szöveg jelentése és ezt a gyártók legtöbbje feketén-fehéren le is írja a garanciális feltételekben angolul. Más kérdés, hogy mennyit ferdítenek a fordítók...

    Ez a "többe kerülne garanciát intézni mint maga az eszköz" dolog nem egészen világos, ugyanis neked semmibe nem kerül a garanciális időn belül az intézkedés, ugyanis neked annyi a dolgod, hogy beviszed a kereskedőhöz, akinél vetted, a továbbiakban a törvény szerint neki kell eljárnia garanciális időn belül a forgalmazó felé, annak pedig a szerviz vagy a gyártó felé van kötelezettsége. Ez évek óta így megy. Magyarán szólva nekem legfeljebb annyi költséged lehet egy garanciális készülékkel, amennyiért visszaviszed a boltba, ahol vetted.

    Az angol garanciális ügyintézést semmiképpen ne hasonlítsd össze a magyarral. Ott helyben van a szerviz, ráadásul sok termékre automatikus cseregarancia él. Nálunk a cseregarancia sem automatikus, ha egy készülék elromlik, bevizsgálják és ha jogosnak ítélik meg a garanciális igényt, akkor ki is cserélik.
    Ugyanakkor az Apple pl. nem cseregaranciás itthon, ha elromlik, kiküldik külföldre javíttatni, ami miatt eléggé hosszas az ügyintézési idő (nemegyszer akár a törvényileg előírt 30 napot is túllépi). Ráadásul nemegy olyan eset van, ami bizonyítja, hogy előszeretettel kötekednek, azt feltételezve, hogy a készülékek a "nem szabályos használatból eredően" sérültek meg.

    Egyébként az Apple megbízhatóságáról annyit, hogy anno ugye volt egy "sikerszériájuk": hibás aksit raktak a készülékeikbe, amik töltés közben fel is robbantak az aksi elektronikájának hibájából. Jómagam is láttam az adott típusból felrobbanni készüléket, tehát tudom, hogy ez nem csak legenda.
    Az adott készülék be lett víve az Apple szaküzletébe, aholis közölték, hogy ez nem garanciális hiba (akko már az egész nett attól zengett, hogy hibás aksisorozat került az adott típusú készülékbe, ezért még az Apple is visszarendelte az adott aksisorozattal ellátott készülékeit).
    Szó szót követett, míg végül az ismerősöm hazavitte a készüléket, levelet írt az apple központjának, ahonnan alig 2 órán belül azt a választ kapta, hogy igen, tudnak a hibáról és valóban vissza is lett rendelve az adott sorozat, tehát a szaküzlet köteles azt azonnal kicserélni.
    Visszavittük a készüléket és a kinyomtatott levelezést, de még ekkor is azt hangoztatták, hogy ez nem így van. A dolog vége az lett, hogy megfenyegettük a boltot a Fogyasztóvédelemmel, mire közölték, hogy gyorsan egyeztetnek a területi központtal a teendőkről. Alig 20 perccel később végre kiadták az új készüléket és a cseréről készült jegyzőkönyvet, mely egyben a gari újraindulását is bizonyította.

    Kérdem én, ez problémamentes, vevőbarát ügyintézés lenne?
  • narumon #121
    "megnézzük a közismerten nem túl megbízható Fujitsu-Siemens laptopokat, amiknél egy ideje a gyártó már 3 vagy több év garit ad."

    Egy ideje már nincs olyan, hogy Fujitsu Siemens laptom, csak Fujitsu van, amire 3 vagy több év a gari és közismerten MEGBÍZHATÓ termékről van szó, ráadásul a világ egyik legnagyobb elektronikai vállalatáról. Nem tartozik szorosan ide, de azért a Fujitsu az nem az a kis tingtang cég, és a megbízhatósága az egyik legjobb a piacon.

    "egy terméket az is minősít, hogy gyártója mennyire bízik meg benne."

    Ez azért nem teljesen igaz; bevett marketing szokás mondjuk az élettartam garancia olyan termékekre, aminél ez vagy nem számít vagy csak 2-3 évet jelent (csak jobban hangzik), illetve vannak olyan garanciák ahol többe kerülne garanciát intézni mint maga az eszköz.
    Erre mondjuk azt írtam, hogy mindenki maga dönti el, nekem teljesen mindegy mennyit vállal az apple az iphonere, mert a személyes tapasztalatom az, hogy még a legrégebbi iphone 3-am is tökéletesen működik, csakúgy mint feleségem 3GS-e meg az én 4-esem. Ez nekem elég. (és hiába van pl a Samsung mosógépre nem is tudom mennyi garanciánk, mivel 3-szor javították már garanciában, ezzel azt érték el, hogy a következő mosógépem biztosan nem samsung lesz. A tévéiket nagyon szeretem nincs is vele gondom, de a mosógép az egy másik kérdés.)

    "lecsökkenti az alap garanciális időt és lehetővé teszi kiegészítő gari vásárlását. Ez neméppen vevőbarát megközelítése a dolgoknak... "

    Lehet, de a cégek nagy része így működik. A notebook példánál maradva; Lenovo, Toshiba, HP, Dell, Fujitsu mind mind garanciakiterjesztéssel működik.

    "Egyébként ismerősöktől tudom, hogy az Iphone szervizeltetése nem is kis macera, mindenbe belekötnek, elhúzzák a javítást, stb. Ez szintén neméppen vevőbarát magatartás."

    Mivel nincs ilyen tapasztalatom Magyarországon ezt nem tudom. Lehet, hogy így van. Egy esetet tudok amit már leírtam; igaz ez Anglia/London. Barátommal sétáltunk a tengerparton (Brigthton) leejtette az iphonet ami nem kapcsolt be. Szerencsére nem látszott rajta semmi, visszafele kocsikázva bementünk a legközelebbi apple storeba, ahol a srác elkérte a telefont; sajnálatát fejezte ki, hogy nem lehet bekapcsolni és sűrű bocsánatkérések közepette ott helyben 2 papír aláírása után kicserélte egy teljesen új készülékre. Ennyi!
    Engem ez győz meg nem az urban legendák.
  • narumon #120
    Igen akkor talán nézz utána az autógyártó pereknek. Google a barátod. Rohadt sokat fogsz találni azt megsúgom. Ami meg erősen párhuzam pl az Apple - Samsung perhez az a BMW kontra kínai gyártó (nem jut eszembe a neve), ahol designban szinte megtévesztésig azonos kocsit gyártott a kínai partner. Nos a BMW "csúnya apple módszerrel" élve elérte, hogy németországban (majd később asszem európában) nem lehet forgalmazni azt a kínai koppintást.
  • lordsithlord #119
    Tévedés, az USA-ban ugyan csak 1 év a kötelező gari, de pontosan onnan indult ki a kötelező garin felüli gyártói garanciavállalás.

    Az Apple 2011 márciusa óta NEM ÁRUSÍT garanciakiterjesztést, azaz termékeire csak 1 év garit vállal (Iphone-ra +1 év szoftvergari).

    Ez kifejezetten nevetséges, mikor nézzünk egy MACBOOK gépet 400E forint környékén, amire csak 1 évet válal a gyártó, majd megnézzük a közismerten nem túl megbízható Fujitsu-Siemens laptopokat, amiknél egy ideje a gyártó már 3 vagy több év garit ad.

    Mint már írtam, lehet, hogy egyeseknek ez nem jelent semmit, de szerény véleményem (és a szakértők véleménye szerint is) egy terméket az is minősít, hogy gyártója mennyire bízik meg benne. A gyártót pedig minősíti, ha már a garanciális vállalásán is profitálni akar, ezért lecsökkenti az alap garanciális időt és lehetővé teszi kiegészítő gari vásárlását. Ez neméppen vevőbarát megközelítése a dolgoknak...

    Egyébként ismerősöktől tudom, hogy az Iphone szervizeltetése nem is kis macera, mindenbe belekötnek, elhúzzák a javítást, stb. Ez szintén neméppen vevőbarát magatartás.
  • Piel #118
    "Számtalanszor leírtuk már az autógyártól is perllik egymást és nem azért mert mindegyiken négy kerék van..."
    Ezt mégis hol olvastad? Ejnye! Az autógyártók összefognak és megveszik egymástól a drága pénzen kifejlesztett motorjaikat, váltóikat. Van olyan is ahol a kaszni a közös, pici változtatással. Kicsit off, de nem bírtam szó nélkül hagyni.
  • Stirner #117
    Steve Jobs akadályozni akarta a fejlődést önök okokból. Ha jól tudom éppenséggel ő is átvett másoktól...Ha többen fejlesztenek gyorsabb a haladás is. Amellett az Androidos cuccok olcsóbbak mint az Apple persze a "pénztelen parasztoknak" ne is legyen semmije....
    Csakhogy mióta a Bastille-t lerombolták sajnos e nézet hívei egyre fogynak. :)

    RIP Jobs. De mi élünk azért tovább.