• lordsithlord
    #125
    Az élettartam garancia egyértelmű: meg van adva, hogy x óra működést vagy x darab bekapcsolást kell kibírnia adott készüléknek.
    Ez valóban csalóka, mivel lehet, hogy adott feltétel irracionálisan rövid időn belül teljesül a vevőnél, ezesetben szokott a szerviz előszeretettel előjön a "nem szabályos használatból eredő meghibásodás" szöveggel.
    Egyébként az élettartam garancia sem teljesen úgy néz ki, hogy meghatározatlan az idő, általában van egy fix 1 éves gari és afelett pedig a feltétel teljesüléséig élvez garanciát a termék.

    Sajnos nálunk sok szerviz és forgalmazó visszaél azzal, hogy a vevők nem tudják, pontosan hogyan néznek ki a garancia formák, éppen ezért esetleges vitás esetnél utána kell nézni adott gyártó garanciális feltételeinek (ha máshol nem, a forgalmazónál illetve minden márkaszerviznél kell hogy legyen belőle példány), mivel ez egy dokumentumba van összefogva és feketén-fehéren tartalmazza, hogy adott gyártó termékénél milyen jogai vannak a vevőnek, mit vállal a gyártó.

    Másik igen érdekes dolog nálunk a gyártói garancia: hiába vállalnak a gyártók hosszabb garanciát, azt a forgalmazó és a kereskedő határozza meg, hogy abból ő mennyire vállal intézkedést. Ez külföldi termékeknél sajnos jelentheti azt, hogy bár a gyártó akár 3-5 évet is ad, a kereskedők megkerülik ezt a hazai jogszabályokra (lsd. kötelező garanciális idő) hivatkozva és csak a törvényben előírt időt hajlandóak vállalni. J dolog tudni ilyen esetekre, hogy a gyártói garancia attól még él, hogy a kereskedő nem hajlandó azt vállalni, tehát pl. nagy értékű termék esetében érdemes is élni vele oly módon, hogy közvetlenül fel lehet venni a gyártóval a kapcsolatot (ha van, akkor meg lehet próbálkozni a hazai márkaképviselettel is) és az ő segítségüket lehet kérni a garanciális ügyintézésben. 10-ből 9 esetben ilyenkor a gyártó panaszként kezeli a jelzést és intézkedik, hogy az általuk vállalt garancia teljesüljön (más dolog, hogy sok esetben ez az intézkedés kimerül abban, hogy fogadják a terméket, ha eljuttatod hozzájuk és meg is javítják, de az odaszállítás költségei a te pénztárcádat terheli). Normálisabb gyártók viszont vagy az adott kereskedővel vagy valamelyik Magyarországon levő képviseletükkel egyeztet, így ott lehet a termék garanciáját érvényesíteni.