• narumon
    #121
    "megnézzük a közismerten nem túl megbízható Fujitsu-Siemens laptopokat, amiknél egy ideje a gyártó már 3 vagy több év garit ad."

    Egy ideje már nincs olyan, hogy Fujitsu Siemens laptom, csak Fujitsu van, amire 3 vagy több év a gari és közismerten MEGBÍZHATÓ termékről van szó, ráadásul a világ egyik legnagyobb elektronikai vállalatáról. Nem tartozik szorosan ide, de azért a Fujitsu az nem az a kis tingtang cég, és a megbízhatósága az egyik legjobb a piacon.

    "egy terméket az is minősít, hogy gyártója mennyire bízik meg benne."

    Ez azért nem teljesen igaz; bevett marketing szokás mondjuk az élettartam garancia olyan termékekre, aminél ez vagy nem számít vagy csak 2-3 évet jelent (csak jobban hangzik), illetve vannak olyan garanciák ahol többe kerülne garanciát intézni mint maga az eszköz.
    Erre mondjuk azt írtam, hogy mindenki maga dönti el, nekem teljesen mindegy mennyit vállal az apple az iphonere, mert a személyes tapasztalatom az, hogy még a legrégebbi iphone 3-am is tökéletesen működik, csakúgy mint feleségem 3GS-e meg az én 4-esem. Ez nekem elég. (és hiába van pl a Samsung mosógépre nem is tudom mennyi garanciánk, mivel 3-szor javították már garanciában, ezzel azt érték el, hogy a következő mosógépem biztosan nem samsung lesz. A tévéiket nagyon szeretem nincs is vele gondom, de a mosógép az egy másik kérdés.)

    "lecsökkenti az alap garanciális időt és lehetővé teszi kiegészítő gari vásárlását. Ez neméppen vevőbarát megközelítése a dolgoknak... "

    Lehet, de a cégek nagy része így működik. A notebook példánál maradva; Lenovo, Toshiba, HP, Dell, Fujitsu mind mind garanciakiterjesztéssel működik.

    "Egyébként ismerősöktől tudom, hogy az Iphone szervizeltetése nem is kis macera, mindenbe belekötnek, elhúzzák a javítást, stb. Ez szintén neméppen vevőbarát magatartás."

    Mivel nincs ilyen tapasztalatom Magyarországon ezt nem tudom. Lehet, hogy így van. Egy esetet tudok amit már leírtam; igaz ez Anglia/London. Barátommal sétáltunk a tengerparton (Brigthton) leejtette az iphonet ami nem kapcsolt be. Szerencsére nem látszott rajta semmi, visszafele kocsikázva bementünk a legközelebbi apple storeba, ahol a srác elkérte a telefont; sajnálatát fejezte ki, hogy nem lehet bekapcsolni és sűrű bocsánatkérések közepette ott helyben 2 papír aláírása után kicserélte egy teljesen új készülékre. Ennyi!
    Engem ez győz meg nem az urban legendák.