126
-
#126 "Ezek szerint kicsit le vagyok maradva, már ki se írják a Siemens-t. Korábban (a Siemens felvásárlása után) ezt nem merték még megtenni."
Mert nem volt felvásárlás! Közösen csináltak egy céget. Nem jött be és szétváltak. A Fujitsu maradt a neki menő dolgoknál, a Siemens meg visszatért a neki menőkhöz (pénztárgépek pl)
"A megbízható Fujitsu gépekről annyit, hogy informatikusként a legtöbb problémás készülék, ami a kezeim közé került, ilyen típusú volt."
Khm. Fujitsu vagy Fujitsu-Siemens? Ne keverjük, ne keverjük! Garantálom, hogy nem az előbbi!
"Ja és ha ezeket túlélte, valamilyen hiba 2,5 éven belül garantáltan előjött (az ennél öregebb Fujitsukat vagy nem nagyon hajtották, vagy marhanagy mázlija volt a tulajnak)."
Szerintem kevered. Ráadásul a Fujitsuk nagy részére 3 év garancia van, szóval biztos vagyok benne, hogy kevered.
"És igen, lehetnek "szerencseszériák", mint a Samsung mosógépednél van, de ha azt nézed, hogy a gyártó megadja rá a 3 év garit, akkor hiába romlott már el 3x (ami valóban minősítheti a gépet, de csakis feltételes módban), ha azt nézed, hogy pl. egy másik gyártó ugyanolyan tudású, esetleg még drágább gépére csak 1 évet ad, így aztán választhatsz, hogy javíttatod komoly összegekért vagy inkább lecseréled. És így nézve máris nem annyira mindegy a gariidő, hiszen a legtöbb gép javíttatása nem gazdaságos."
Ilyen szempontból nem mindegy, de ha azt nézem, hogy a Garis Samsung mosógép többet állt már a sok garancia szarakodása miatt (a kiesést meg senki nem fizeti meg nekem), mint a 8 éves Whirpool mosógépünk (ami köszöni szépen hibátlan azóta is), akkor ez nekem elég indok, hogy legközelebb messze elkerüljem a Samsung mosógépet és inkább utóbbi bevállt márkát válasszam.
"Az örök garancia általában gyártói garancia,"
Ezzel én pontosan tisztában vagyok, ezért is írtam, hogy parasztvakítás mert jól hangzik, de van olyan termék ahol ez 2 max 3 évet jelent. Csak szebben néz ki rá a lifetime garancia duma.
"Ez a "többe kerülne garanciát intézni mint maga az eszköz" dolog nem egészen világos,"
Mhm, te még véletlenül sem találkoztál olyan termékkel aminek az országban csak 1 helyen van árusító helye? Esetleg olyannal amit Magyarországon nem is lehet kapni? Pedig jó sok érdekes dolog van ám ilyen. Ez pedig pénz pénz pénz, bárhogy is szépítjük.
"Magyarán szólva nekem legfeljebb annyi költséged lehet egy garanciális készülékkel, amennyiért visszaviszed a boltba, ahol vetted."
Erről beszélek. Mondjuk Békéscsabáról Pestre fel kell vele menni. Ha az eszköz 20-30e forintos akkor már meg sem éri.
"Kérdem én, ez problémamentes, vevőbarát ügyintézés lenne?"
Mondjuk ehhez semmi köze az applenek azt gondolom látod? Az a valamilyen bolt hibája (vagy a tréjé nem tudom hol voltál) Merthogy ugye hivatalos apple Magyarország abban az időben még hírül sem... -
#125 Az élettartam garancia egyértelmű: meg van adva, hogy x óra működést vagy x darab bekapcsolást kell kibírnia adott készüléknek.
Ez valóban csalóka, mivel lehet, hogy adott feltétel irracionálisan rövid időn belül teljesül a vevőnél, ezesetben szokott a szerviz előszeretettel előjön a "nem szabályos használatból eredő meghibásodás" szöveggel.
Egyébként az élettartam garancia sem teljesen úgy néz ki, hogy meghatározatlan az idő, általában van egy fix 1 éves gari és afelett pedig a feltétel teljesüléséig élvez garanciát a termék.
Sajnos nálunk sok szerviz és forgalmazó visszaél azzal, hogy a vevők nem tudják, pontosan hogyan néznek ki a garancia formák, éppen ezért esetleges vitás esetnél utána kell nézni adott gyártó garanciális feltételeinek (ha máshol nem, a forgalmazónál illetve minden márkaszerviznél kell hogy legyen belőle példány), mivel ez egy dokumentumba van összefogva és feketén-fehéren tartalmazza, hogy adott gyártó termékénél milyen jogai vannak a vevőnek, mit vállal a gyártó.
Másik igen érdekes dolog nálunk a gyártói garancia: hiába vállalnak a gyártók hosszabb garanciát, azt a forgalmazó és a kereskedő határozza meg, hogy abból ő mennyire vállal intézkedést. Ez külföldi termékeknél sajnos jelentheti azt, hogy bár a gyártó akár 3-5 évet is ad, a kereskedők megkerülik ezt a hazai jogszabályokra (lsd. kötelező garanciális idő) hivatkozva és csak a törvényben előírt időt hajlandóak vállalni. J dolog tudni ilyen esetekre, hogy a gyártói garancia attól még él, hogy a kereskedő nem hajlandó azt vállalni, tehát pl. nagy értékű termék esetében érdemes is élni vele oly módon, hogy közvetlenül fel lehet venni a gyártóval a kapcsolatot (ha van, akkor meg lehet próbálkozni a hazai márkaképviselettel is) és az ő segítségüket lehet kérni a garanciális ügyintézésben. 10-ből 9 esetben ilyenkor a gyártó panaszként kezeli a jelzést és intézkedik, hogy az általuk vállalt garancia teljesüljön (más dolog, hogy sok esetben ez az intézkedés kimerül abban, hogy fogadják a terméket, ha eljuttatod hozzájuk és meg is javítják, de az odaszállítás költségei a te pénztárcádat terheli). Normálisabb gyártók viszont vagy az adott kereskedővel vagy valamelyik Magyarországon levő képviseletükkel egyeztet, így ott lehet a termék garanciáját érvényesíteni. -
atomjani #124 Az élettartam garancia is nagyon érdekes. Az élettartam azt jelenti, hogy ameddig működik a készülék. Ha 1 hónap alatt megy tönkre, akkor eddig működött.
Mindig azt kell nézni, hogy milyen hosszú ideig vállalnak valódi garanciát és mennyire jó az ügyfélszolgálatuk erre.
És igen, az Apple egészen nyugodtan adhatna több év garit is. 10 évet is adhatna, ezzel aztán nagyon megnövelné a bizalmat az emberekben. Ha meg jól csinálják meg a készüléket, akkor ennyi ideig sem lesz gond vele. Az emberek többsége úgyis hamarabb vesz újat, de a 10 évig használók élvezhetnék a használatát ilyen hosszú ideig.
Lehetne trend garanciát is adni. Például 5 évig mindent tud, amire szüksége van. Eddig hiába jön ki újabb fejlesztésű telefonok, nem szükséges váltani. Bár az időt csökkenthetik 2 évre is. -
atomjani #123 Képzeld el Ferrer, hogy sokunk nem dohányzik és mégis alig marad pénzünk. Mit vársz te olyan fizetéssel, mint 50 ezer forint? Menj el közmunkára vagy alig fizető mellékállásra és majd leesik az állad a kemény munkával járó alacsony fizetéstől. Gyere a www.olcsobban-meguszni.com oldalra és megtudod, hogy milyen dolgokon igyekszünk pénzt spórolni. És számít az ár, de lehet olcsóbban is jó telefonokat találni. Csak jobban körül kell nézni a piacon és alaposan végig olvasni a teszteket a visszajelzéssel.
Megmondom mért nem veszek az Apple terméket azonkívül, hogy méregdrágán adja. Talán mert próbál manipulatív módon reklámozni. Talán mert nem tiszteli a versenytársait. Talán mert nem tiszteli más gyártók termékeit, rendszereit. Talán mert már bűn, hogyha nem használok Apple terméket. Talán mert nem nekem való, az Android jobban bejön nekem. Tudod, mindenkinek más igényei vannak.
Egyáltalán nem izgat, hogy melyik a népszerűbb, melyik nyereségesebb. Egy olyan világban, ahol mindent rá tudnak sózni az emberre úgy, hogy még örül is neki, igen komoly profit hozható.
Minden telefonnak van valamilyen hibája. Csak az a kérdés, hogy mennyire zavaró, hátráltató, akadályozó.
Jobs nem véletlenül írt könyvet vagy írtak róla. Ez marketingfogás. Viszont engemet hidegen hagy az miatt, hogy szeret másokkal ellenségeskedni az helyett, hogy a saját portékán nézne körül. Ugyanis annak komoly oka van, hogy nem mindenki Apple terméket vásárol. Az Apple termékek között is lehetett volna több stílust létrehozni külsőleg és belsőleg, amihez igazodott volna az összes alkalmazás. Lehetett volna köttetlenebb verziót létrehozni Androidhoz hasonlóan a kísérletezők és nagyobb szabadságot igénylők számára.
Rengeteg lehetősége van Apple számára, hogy ne csak a gazdagabb vagy a könnyebben befolyásolható emberek vásároljanak nála.
Azt meg fenntartom, hogy nem az ára mondja el, hogy mennyire is értékes. A legnagyobb bevételt hozó ár mondja el, hogy mennyit ér a piac számára. De ettől még ez nem mindenkire igaz. -
#122 Ezek szerint kicsit le vagyok maradva, már ki se írják a Siemens-t. Korábban (a Siemens felvásárlása után) ezt nem merték még megtenni.
A megbízható Fujitsu gépekről annyit, hogy informatikusként a legtöbb problémás készülék, ami a kezeim közé került, ilyen típusú volt. A legkülönfélébb hibákat tudta produkálni, kezdve a tipikus hűtőrendszer elszállástól (a venti vagy megindult és leállt, mert az érzékelők kiégtek, vagy megindult és le se állt, ami miatt nagyon fogyasztották az aksit), folytatva a gyakran elszálló vinyó vezérlésen át (olyan tipikus hiba volt, amit egyszerűen nem is tudott a szervíz diagnosztizálni, csak annyi volt, hogy a gépek fél év alatt megették a vinyót), ott volt a GPU leégés (igen sürűn esett meg, mivel a GPU hűtése erősen elégtelen volt), és a személyes kedvencem, mikor a táp megpusztult és vitte magával az egész gépet (szintén típushiba volt). Ja és ha ezeket túlélte, valamilyen hiba 2,5 éven belül garantáltan előjött (az ennél öregebb Fujitsukat vagy nem nagyon hajtották, vagy marhanagy mázlija volt a tulajnak).
Informatikusként én azt mondom, hogy ezek bizony nem egy megbízható típus tulajdonságai.
Az, amit a Dell-ről és a HP-ről írtál, már ne is haragudj, de hülyeség, ugyanis mindkét cég alapon 2 illetve 3 év garit ad a készülékeire típustól és rétéktől függően és ezt lehet tovább bővíteni akár 5 évre is (szintén a típustól függően). Ez tehát pont azt jelenti, hogy megbíznak a készülékeikben, hiszen alapon magasabb garanciát adnak, mint ami kötelező és ehhez lehet további vállalást vásárolni kiterjesztésként.
Megjegyezném, hogy jelenleg a megbízhatósági listán toronymagasan a Dell vezet Inspiron modelljeivel, ezután jön a Hp a Probook modelljeivel. Mindkét gyártó ezen gépeire alapon ad 3 év teljeskörű világgarit, ezen felül pedig mindkettőnél +2 év vásárolható. azaz aki él a bővítéssel, annak nem 2 éve lesz, mint az Apple esetében, hanem 5 éve. Ez pedig messzemenő bizalmat jelent a termék felé a gyártóktól.
A Fujitsu ugyan már árusít 3 év garival készüléket, de a korábbi típusaikkal való igen kellemetlen tapasztalatok nem fognak ettől változni, tehát hiába a gyártói bizalom, ha a vevői nincs meg hozzá.
Lenovo minősíthetetlen garanciális ügyintézéssel bír, ez sajnos szintén informatikusi tapasztalat, hosszú javítási idővel és igen komoly minőségi problémákkal küszködik, ráadásul gépeikre nem is mernek, csak 1 év garit vállalni (ez bővíthető +1 évvel).
Toshiba élettartama maximálisan 3 év, ennél idősebb, teljesen rendben müködő gép kuriózumnak számít, mivel igen komoly minőségi problémákkal küszködnek ők is. Gyakori a műszaki hibájuk is. És szintén csak 1 év a gari, amire 1 évet vásárolhat a vevő.
Nos, véleményem szerint azért nem mindegy, hogy bővítéssel egy gép garija megduplázható, de még így is kevesebb lesz, mint más gyártó alap garanciája, vagy egy igen hosszú alap garancia bővíthető ki elég komoly mértékben.
Igen, abban igazad van, hogy lehet, hogy adott készülék jó minőségű és jóval a garanciális időn túl is működik (mint az általad leírt Apple termékek), de továbbra is tartom, hogy az minősíti a gyártói bizalmat, hogy mennyi garanciát ad egy készülékre. És igen, lehetnek "szerencseszériák", mint a Samsung mosógépednél van, de ha azt nézed, hogy a gyártó megadja rá a 3 év garit, akkor hiába romlott már el 3x (ami valóban minősítheti a gépet, de csakis feltételes módban), ha azt nézed, hogy pl. egy másik gyártó ugyanolyan tudású, esetleg még drágább gépére csak 1 évet ad, így aztán választhatsz, hogy javíttatod komoly összegekért vagy inkább lecseréled. És így nézve máris nem annyira mindegy a gariidő, hiszen a legtöbb gép javíttatása nem gazdaságos.
Az örök garancia általában gyártói garancia, de semmiképpen nem örököt jelent. Ez egy hibásan lefordított angol kifejezés eredménye. Ha rendesen fordították volna, akkor kijött volna, hogy az "örök" garancia addig él, míg a gyártó gyártja a terméket, illetve míg raktáron van a gyártónál az adott termék. Ezt lenne az eredeti angol szöveg jelentése és ezt a gyártók legtöbbje feketén-fehéren le is írja a garanciális feltételekben angolul. Más kérdés, hogy mennyit ferdítenek a fordítók...
Ez a "többe kerülne garanciát intézni mint maga az eszköz" dolog nem egészen világos, ugyanis neked semmibe nem kerül a garanciális időn belül az intézkedés, ugyanis neked annyi a dolgod, hogy beviszed a kereskedőhöz, akinél vetted, a továbbiakban a törvény szerint neki kell eljárnia garanciális időn belül a forgalmazó felé, annak pedig a szerviz vagy a gyártó felé van kötelezettsége. Ez évek óta így megy. Magyarán szólva nekem legfeljebb annyi költséged lehet egy garanciális készülékkel, amennyiért visszaviszed a boltba, ahol vetted.
Az angol garanciális ügyintézést semmiképpen ne hasonlítsd össze a magyarral. Ott helyben van a szerviz, ráadásul sok termékre automatikus cseregarancia él. Nálunk a cseregarancia sem automatikus, ha egy készülék elromlik, bevizsgálják és ha jogosnak ítélik meg a garanciális igényt, akkor ki is cserélik.
Ugyanakkor az Apple pl. nem cseregaranciás itthon, ha elromlik, kiküldik külföldre javíttatni, ami miatt eléggé hosszas az ügyintézési idő (nemegyszer akár a törvényileg előírt 30 napot is túllépi). Ráadásul nemegy olyan eset van, ami bizonyítja, hogy előszeretettel kötekednek, azt feltételezve, hogy a készülékek a "nem szabályos használatból eredően" sérültek meg.
Egyébként az Apple megbízhatóságáról annyit, hogy anno ugye volt egy "sikerszériájuk": hibás aksit raktak a készülékeikbe, amik töltés közben fel is robbantak az aksi elektronikájának hibájából. Jómagam is láttam az adott típusból felrobbanni készüléket, tehát tudom, hogy ez nem csak legenda.
Az adott készülék be lett víve az Apple szaküzletébe, aholis közölték, hogy ez nem garanciális hiba (akko már az egész nett attól zengett, hogy hibás aksisorozat került az adott típusú készülékbe, ezért még az Apple is visszarendelte az adott aksisorozattal ellátott készülékeit).
Szó szót követett, míg végül az ismerősöm hazavitte a készüléket, levelet írt az apple központjának, ahonnan alig 2 órán belül azt a választ kapta, hogy igen, tudnak a hibáról és valóban vissza is lett rendelve az adott sorozat, tehát a szaküzlet köteles azt azonnal kicserélni.
Visszavittük a készüléket és a kinyomtatott levelezést, de még ekkor is azt hangoztatták, hogy ez nem így van. A dolog vége az lett, hogy megfenyegettük a boltot a Fogyasztóvédelemmel, mire közölték, hogy gyorsan egyeztetnek a területi központtal a teendőkről. Alig 20 perccel később végre kiadták az új készüléket és a cseréről készült jegyzőkönyvet, mely egyben a gari újraindulását is bizonyította.
Kérdem én, ez problémamentes, vevőbarát ügyintézés lenne? -
#121 "megnézzük a közismerten nem túl megbízható Fujitsu-Siemens laptopokat, amiknél egy ideje a gyártó már 3 vagy több év garit ad."
Egy ideje már nincs olyan, hogy Fujitsu Siemens laptom, csak Fujitsu van, amire 3 vagy több év a gari és közismerten MEGBÍZHATÓ termékről van szó, ráadásul a világ egyik legnagyobb elektronikai vállalatáról. Nem tartozik szorosan ide, de azért a Fujitsu az nem az a kis tingtang cég, és a megbízhatósága az egyik legjobb a piacon.
"egy terméket az is minősít, hogy gyártója mennyire bízik meg benne."
Ez azért nem teljesen igaz; bevett marketing szokás mondjuk az élettartam garancia olyan termékekre, aminél ez vagy nem számít vagy csak 2-3 évet jelent (csak jobban hangzik), illetve vannak olyan garanciák ahol többe kerülne garanciát intézni mint maga az eszköz.
Erre mondjuk azt írtam, hogy mindenki maga dönti el, nekem teljesen mindegy mennyit vállal az apple az iphonere, mert a személyes tapasztalatom az, hogy még a legrégebbi iphone 3-am is tökéletesen működik, csakúgy mint feleségem 3GS-e meg az én 4-esem. Ez nekem elég. (és hiába van pl a Samsung mosógépre nem is tudom mennyi garanciánk, mivel 3-szor javították már garanciában, ezzel azt érték el, hogy a következő mosógépem biztosan nem samsung lesz. A tévéiket nagyon szeretem nincs is vele gondom, de a mosógép az egy másik kérdés.)
"lecsökkenti az alap garanciális időt és lehetővé teszi kiegészítő gari vásárlását. Ez neméppen vevőbarát megközelítése a dolgoknak... "
Lehet, de a cégek nagy része így működik. A notebook példánál maradva; Lenovo, Toshiba, HP, Dell, Fujitsu mind mind garanciakiterjesztéssel működik.
"Egyébként ismerősöktől tudom, hogy az Iphone szervizeltetése nem is kis macera, mindenbe belekötnek, elhúzzák a javítást, stb. Ez szintén neméppen vevőbarát magatartás."
Mivel nincs ilyen tapasztalatom Magyarországon ezt nem tudom. Lehet, hogy így van. Egy esetet tudok amit már leírtam; igaz ez Anglia/London. Barátommal sétáltunk a tengerparton (Brigthton) leejtette az iphonet ami nem kapcsolt be. Szerencsére nem látszott rajta semmi, visszafele kocsikázva bementünk a legközelebbi apple storeba, ahol a srác elkérte a telefont; sajnálatát fejezte ki, hogy nem lehet bekapcsolni és sűrű bocsánatkérések közepette ott helyben 2 papír aláírása után kicserélte egy teljesen új készülékre. Ennyi!
Engem ez győz meg nem az urban legendák. -
#120 Igen akkor talán nézz utána az autógyártó pereknek. Google a barátod. Rohadt sokat fogsz találni azt megsúgom. Ami meg erősen párhuzam pl az Apple - Samsung perhez az a BMW kontra kínai gyártó (nem jut eszembe a neve), ahol designban szinte megtévesztésig azonos kocsit gyártott a kínai partner. Nos a BMW "csúnya apple módszerrel" élve elérte, hogy németországban (majd később asszem európában) nem lehet forgalmazni azt a kínai koppintást. -
#119 Tévedés, az USA-ban ugyan csak 1 év a kötelező gari, de pontosan onnan indult ki a kötelező garin felüli gyártói garanciavállalás.
Az Apple 2011 márciusa óta NEM ÁRUSÍT garanciakiterjesztést, azaz termékeire csak 1 év garit vállal (Iphone-ra +1 év szoftvergari).
Ez kifejezetten nevetséges, mikor nézzünk egy MACBOOK gépet 400E forint környékén, amire csak 1 évet válal a gyártó, majd megnézzük a közismerten nem túl megbízható Fujitsu-Siemens laptopokat, amiknél egy ideje a gyártó már 3 vagy több év garit ad.
Mint már írtam, lehet, hogy egyeseknek ez nem jelent semmit, de szerény véleményem (és a szakértők véleménye szerint is) egy terméket az is minősít, hogy gyártója mennyire bízik meg benne. A gyártót pedig minősíti, ha már a garanciális vállalásán is profitálni akar, ezért lecsökkenti az alap garanciális időt és lehetővé teszi kiegészítő gari vásárlását. Ez neméppen vevőbarát megközelítése a dolgoknak...
Egyébként ismerősöktől tudom, hogy az Iphone szervizeltetése nem is kis macera, mindenbe belekötnek, elhúzzák a javítást, stb. Ez szintén neméppen vevőbarát magatartás. -
Piel #118 "Számtalanszor leírtuk már az autógyártól is perllik egymást és nem azért mert mindegyiken négy kerék van..."
Ezt mégis hol olvastad? Ejnye! Az autógyártók összefognak és megveszik egymástól a drága pénzen kifejlesztett motorjaikat, váltóikat. Van olyan is ahol a kaszni a közös, pici változtatással. Kicsit off, de nem bírtam szó nélkül hagyni. -
Stirner #117 Steve Jobs akadályozni akarta a fejlődést önök okokból. Ha jól tudom éppenséggel ő is átvett másoktól...Ha többen fejlesztenek gyorsabb a haladás is. Amellett az Androidos cuccok olcsóbbak mint az Apple persze a "pénztelen parasztoknak" ne is legyen semmije....
Csakhogy mióta a Bastille-t lerombolták sajnos e nézet hívei egyre fogynak. :)
RIP Jobs. De mi élünk azért tovább. -
#116 Kedves Slenox. A hozzáfűzni valóm csak annyi, hogy ha én vagyok a legnagyobb ifanatikus akkor nagy bajban van az alma. (Közel s távol az iphone / ipad kombó az egyetlen alma eszköz a környéken és ez a közeljövőben nem is változik) -
lenox01 #115 Kedves inarumon. Mivel te vagy a legnagyobb ifanatikus, kíváncsi vagyok mit szólsz ehez:
Engadget: "this phone feel a little too conservative to really tickle the fancy of those looking for something a bit more progressive"
http://www.engadget.com/2011/10/14/iphone-4s-review/
Nahát nahát. Ha már ők is azt mondják hogy nem innovatív hanem konzervatív készülék. Hova jut ez a világ?? LOL a sok ihülyére. -
#114 (Mondjuk szerintem a Canon fényképezők az egyik legjobbak - vajon miért csak 1 év garancia van rájuk?) -
#113 Ha jól tudom akkor USA-ban szinte minden 1 év garival megy, (vagy még annyival sem). Bár összességében én a garanciának nem tulajdonítok akkora jelentőséget mint mások, de ez elhiszem, hogy fájó pont lehet. Akit érdekel a gari az vegyen valami olyat amire 3 vagy 5 évet adnak. (Egyébként applenél is lehet kérni csak pénzbe kerül) -
#112 Előfizetéses rablánc. Háát az én szempontomból a feltőltétes telefonosok a nem normálisak akik 2x árat kifizetnek egy perc pofázásért. (Egyébként nekem olyan "rabláncom" van folyamatosan aminek a 100%-a lebeszélhető. - Az egy másik kérdés, hogy általában ebbe nem férek bele) -
#111 Ja igen, amit el is felejtettem: az Apple idén március óta nem vállal világgaranciát a készülékeire.
Ha annyira megbíznak bennük, vajon miért lépték meg ezt a lépést, mikor évekig világgarit adtak? -
#110 Nem akarlak elkeseríteni, de az Apple ugyanazokat az ARM procikat használta az utóbbi időkig, mint a Samsung, az LG és a Nokia.
Csak az Iphone 4-gyel jött be az új, állítólag Apple fejlesztésű Apple A4 (névleges teljesítménye 1GHz, tényleges teljesítménye 800MHz), illetve az Iphone 5-ben már a dupla magos Dual-core Apple A5 (mit ad isten teljesítményadatai ugyanazok, mint a szimpla magos A4-é).
Nem mellékesen míg egyre több telefongyártó vállal készülékeire 2, néhány esetben akár 3 év garit is, az Apple a készülékre csak 1 évet ad, illetve mellette ad a szoftverre +1 évet. Nem akarom leszólni, de ha annyira jó a készülék, miért nem mer több gyártói garanciát vállalni az Apple?
A PC és notebook ugyanez a helyzet: csak 1 év garit adnak, miközben az egyik legdrágább eszközt árusítják. Hangsúlyoznám, hogy csak az egyiket.
Mindenesetre azért nekem elég sokat mond az, ha egy gyártó az agyon dicsért termékére nem mert több garanciát vállalni, csak amennyit a törvények előírnak: valószínűleg saját maga sem biztos a készülék minőségében. -
viasz #109 Jó reklám lehetne:
Döntöttem! Cigi helyett mostantól az iPhone részleteket fizetem! :D
Még az állam is támogathatná, mert igen hasznos áttérés lenne. -
Sequoyah #108 A magyar nép nagyságrendileg évi 500 milliárdot költ cigire. Ha ezt elosztom az iPhone kerekített, 250.000-es árával, akkor összesen 2.000.000 darabot lehetne belőle kapni. Nem is hülyeség amit mondasz:) -
tucky1 #107 Sikerült megtalálni a legdrágábbat, amúgy 189990 a 16GB-s. Nem tudom miért zavar téged az ára, ha eleve nem érdekel téged a telefon. Lehet venni pl Samsungot 100e fölött és lesz egy abszolute nem túlárazott, (gyakorlatilag alkalmi vétel) műanyag telefonod. (ami lehet teljesen jó is, lehet hasonlít is az apple-ra :D, de ne rakjuk élőben egymás mellé a 2-őt (anyagminőséget tekintve, a többi már szubjektív) ) -
#106 ja igen azt el is felejtettem, hogy a tobbseg elofizeteses rablanccal veszi 1-2 evre egy olyan csomagban, hogy meg ennel a lentebbi arnal is siman ketszer annyit fizet a vegeig, siman osszejon felmillio huf is. :) igy mar tenyleg egeszen mas a kep :D -
#105 Hát aki ennyiért megveszi az a hülye meg is érdemli. Ez azonban messze nem egyenlő az iphone felhasználókkal. -
#104 "És láss csodát, bár az oprendszeren kívül csak a dizájn az, ami kiemelkedő a gépeiknél, tényleg megveszik a lényegében hagyományos PC-iket többszörös áron, mert ez a sikk."
Kivéve a notik. Az asztali gépekkel egyetértek; bár ha jól tudom abból nem is ad el olyan sokat az apple. -
#103 "bagoly mondja verebnek. kolosszalis faszsagokat halmozol itt fel, csak atgorgetni is fajdalmas, es 1-1 mondatot elolvasni is kinszenvedes. egyszeruen nem hiszem el, hogy valaki ennyire segg es ennyire hulyet csinal magabol. vagy neked fizet ezert az apple?"
Igen jól mondod; bagoly mondja verébnek. -
#102 Az észrevétel jogos, én nem a fejlesztés kezdetét vettem alapul, hanem az első megjelent terméket.
Egyébként emlékeim sterint (lehet, hogy tévedek, akkor pardon) 2003-ban az Android fejlesztése még mint desktop oprendszer lett elindítva, párhuzamosan a Croma-mal, a mobilos irányvonal csak később került elő, mikor a Crome-ot nevezték ki PC-s oprendszerré. -
#101 Mivel a vevő első körben a külsőségeket nézi, értelemszerű, hogy azt emelik ki egy bemutatón elsősorban. Ma már a telefon divateszköznek is minősül, éppen ezért mindegyik gyártó a dizájnra is odafigyel. Ugyanakkor egyes gyártókra igaz, hogy valamilyen különleges külsőséget mutat (lásd az Apple jellegzetes vonalvezetése, a színösszeállítás, stb.), amik az adott gyártó későbbi jellemzői lesznek.
Az Apple ilyen tekintetben kiemelkedő, hiszen anno meg merték azt is csinálni, hogy a hihetetlenül stabil, saját fejlesztésű és gyártású PC-s architektúrák után simán átálltak hagyományos PC alkatrészekre, mondván hogy aki már megszokta a termékeiket, az úgyis azt fogja venni. És láss csodát, bár az oprendszeren kívül csak a dizájn az, ami kiemelkedő a gépeiknél, tényleg megveszik a lényegében hagyományos PC-iket többszörös áron, mert ez a sikk.
A régi Compaq MDA-k nem voltak olyan rosszak, csak ne hasonlítsd össze a későbbi okostelefonokkal. Kiforratlanok voltak, hiszen egy új próbálkozást képviseltek, mindemellett megbízhatóan, a kor követelményeinek megfelelően müködtek (hiszen akkor még a mobiltelefonnál örülhetett az ember, ha volt kamera, esetleg JAVA-s volt a teló, a legjobb esetben meg lehetett 256Mb-ig növelni a memóriát).
Nem emlékszem arra, hogy a Compaq a termékét mindenféle TV-s reklámokban, minden újságban, interneten felugró ablakokban reklámozta volna, és nem hinném, hogy ezügyben tévedek. Tehát messze nem volt olyan reklámhadjárata az MDA-knak, mint az Ipon-oknak.
Való igaz, hogy minden nagyobb cég keresi a szabadalmainak megsértését más termékeiben. Ugyanakkor ha megnézed, javarészt HARDVERES és SZOFTVERES megoldások licenceit figyelik. Az Apple azonban ezt "mesteri" fokon űzi: levédeti az adott színt (az Apple-nek pl. saját fehérje van, bármilyen viccesen hangzik is), adott formát, gombelhelyezést és formát, ikonokat, és még jó hosszú lehetne a sor, mi mindent.
Ezek miatt a licencek miatt pedig jogot formálnak arra, hogy más gyártók termékeit szabályosan a sárba tiporják. Igaz, így is lehet piacot védeni, a potenciális ellenfeleket egyfolytában támadjuk és lejáratjuk... Ugyanakkor ez üzletileg nem éppen etikus magatartás, sőt, bizonyos szinten hazárdjáték, lévén elég szubjektív az, hogy ilyen típusú licenc meg lett-e sértve vagy sem. Ezt valóban a bíró dönti el, hiszen ez a tipikus egy-állítás-egy-állítás-ellen esete: az egyik bizonyítja, hogy sértve lett licenc, de a másik fél is simán bizonyíthatja, hogy ilyesmiről szó nincs.
Hogy kérdésedre válaszoljak: onnantól, hogy az Apple egy általánosan használt oprendszert támad, onnantól nem egy gyártó ügye a dolog, hiszen ha egy elmarasztaló ítélet születik, az Apple simán követelhet minden Androidit használó gyártótól jogdíjat, vagy perelheti be őket is. Ez pedig, bármennyire is ellenfél a többi gyártó, egyfajta véd-és-dacszövetséget hoz létre. Ez jelenleg egyébként már létezik, ennek köszönhetően a Google és több Androidos gyártó is perli az Apple-t, mit ad isten szabadalmak megsértéséért. -
viasz #100 Csak Magyarországon szabvány a gerincen a jobbról olvashatóság???
Szerintem nem...!
Hihetetlen, hogy ezt is el tudják cseszni! -
tucky1 #99 Ez már eléggé off, de az első kereskedelemben kapható GUI-s gép az Apple Lisa volt. -
#98 4s 64gb: 254 990 Ft
nem, ez nem csak a kinai gagyifonokhoz kepest van tularazva. :D -
Ferrer #97 A túlárazottság nagyon szar duma, mivel igen olcsón meg lehet venni egy iPhone-t. A kínai gagyifonokhoz képest biztos túl van árazva, de a magyarok kb. 30%-a évente tudna venni 4 db-ot is, ha ha nem bagóra költene havi 40 rugót, de hát mindenkinek más az értékrendje, ennyi :D -
#96 bagoly mondja verebnek. kolosszalis faszsagokat halmozol itt fel, csak atgorgetni is fajdalmas, es 1-1 mondatot elolvasni is kinszenvedes. egyszeruen nem hiszem el, hogy valaki ennyire segg es ennyire hulyet csinal magabol. vagy neked fizet ezert az apple? -
#95 Én megtettem. Az általam olvasott siteok szerint a 4S hardvere az élmezőnyben van, sőt a grafikus teljesítménye a legjobb jelenleg a piacon. Te mit olvastál? -
#94 Do your research. A Napot nem akarod letagadni? Abban az Apple igazán kiemelkedő... -
#93 "Dehogy nem. Minden második agyatlan fan azzal jön, hogy az aplletól lop a konkurencia."
Ne kavarj! Nem ezt írtad! Azt írtad, hogy nem az apple találta fel! És ez valóban így van, de bizonyos kunkurencia őket másolja. Valamiért nem az eredeti compaq-os megoldást. Azt meg hagyjuk, hogy mindkettő telefon mert nem ezen megy a vita.
Számtalanszor leírtuk már az autógyártól is perllik egymást és nem azért mert mindegyiken négy kerék van... -
#92 Hát pedig abban biztos lehetsz ha nincs az apple, akkor a szerinted hátráltatott mobilpiac, még mindig az állóvízben tocsogna ahol a legfontosabb feature az új telefonban a kígyó 10.0 volna.... -
Doktor Kotász #91 A másik apropó, hogy hogyan lehetne az, hogy senki nem állította azt, amiért maga az apple pereket indít. Maga a per tárgya a hazug állítás. -
Doktor Kotász #90 "Itt elvetetted a sulykot, eddig sem voltál valami szimpatikus, de itt megállapíthatjuk, hogy konkrétan egy görény vagy semmi több, emberileg NULLA!"
Pedig fentartom, hogy a mobilpiacot hátráltatta Jobs, így a halálával az iparágnak kedvezőbbek a kilátásai. Lásd, amit a samsunggal művelnek.
Hetei voltak hátra, de a legfontosabb dolga az volt, hogy minden emberi igazságérzetet sértő módon aljas és primitív eszközökkel tönkre tegyen egy konkurens platformot, mert tisztességesen nem tudta. Ezek miat nem érdemel tiszteletet, és ezen a halála sem változtat. -
Doktor Kotász #89 "Ez egy hazugság amit te terjesztesz. Rajtad kívűl ugyanis senki nem mondott ilyet."
Dehogy nem. Minden második agyatlan fan azzal jön, hogy az aplletól lop a konkurencia. -
Doktor Kotász #88 Én is segítek, nem is aplle volt. -
#87 Húha, no azért konkrétan kiváncsi lennék, hogy hol hagyja állva hardveresen az LG a 4S-t. Meg úgy általában melyik hagyja állva....
Azért nem kell minden hülyeséget össze irkálni.