Berta Sándor
Steve Jobs: a fekete pulóver titka
Bár nagy titkokra nem derül majd fény az Apple nemrég elhunyt vezetőjének életrajzi könyvéből, azért a felhasználók néhány kérdésre választ kaphatnak. Ezek egyike, hogy a szakember miért hordott szinte mindig fekete pulóvert?
A fekete pulóver és a farmernadrág szinte Steve Jobs védjegyévé vált. Alig van olyan ember, aki más felsőben is látta az október 6-án elhunyt vezetőt. Azt azonban eddig senki sem tudta, hogy Jobs miért ragaszkodott ennyire ehhez a két ruhadarabhoz. A válasz az önéletrajzi mű rejti, amelyből most Walter Isaacson, a kötet szerzője árult el egy részletet.
A Gawker által nyilvánosságra hozott izelítőből kiderül, hogy Steve Jobs az 1980-as években Japánba látogatott a Sonyhoz. Ott látta először a fekete céges egyenruhát, amit a japán konszern munkatársai hordtak. Akio Morita, a Sony felügyelőtanácsának akkori vezetője elmondta az Apple vezetőjének, hogy a második világháború után nem volt normális ruhája az embereknek és a társaság ezért döntött az egyenruha mellett. Az évek múlásával azonban a fekete uniformis szinte egybeforrt a Sonyval és erősítette a munkavállalók összetartozását.
iMac bemutató 2000 júliusában
Az amerikai vezetőt lenyűgözte a viselet és elhatározta, hogy valami hasonló egyenruhát rendszeresíttet az Apple-nél is. "Elhatároztam, hogy ezt a kapcsolatot akarom megvalósítani az Apple-nél is" - indokolta Isaacsonnak Jobs. A Sony egyenruháját Issey Miyake tervezte. Jobs felhívta Miyake-t és megkérdezte, hogy hajlandó lenne-e arra, hogy egy hasonló ruhát tervezzen az Apple számára is? Miyake beleegyezett és elkészített néhány ruhát. "Néhány mintadarabbal tértem vissza és mindenki elújságoltam, hogy milyen nagyszerű lenne, ha mindenki ezeket hordaná. Kicsúfoltak a színpadon. Mindenki gyűlölte ezt az ötletet" - emlékezett vissza a fekete pulóver viselésének kezdeteire Jobs.
A cégvezető és Miyake kapcsolata ugyanakkor nem szakadt meg, Jobs rendszeresen felkereste a tervezőt. Ekkor jött az az ötlet, hogy ha a munkatársai nem is, de ő fog egyenruhát hordani. Ennek részben kényelmi okai voltak, másrészt azt állította, hogy ezáltal egyedi stílusa lesz. "Megkérdeztem Issey-t, hogy tudna-e néhány fekete pulóvert készíteni nekem és azonnal százat küldött. Ez az, amit hordok. Az életem végégig elég darab van belőlük" - mondta Jobs.
2011 márciusi kép, itt már határozottan rossz bőrben volt
Steve Jobs önéletrajzi könyvének szerzője Walter Isaacson, a CNN egykori elnöke. Isaacson 2009 óta dolgozik Steve Jobs biográfiáján és nem csak az Apple vezetőjével beszélgetett több mint 40 interjúban, hanem megkereste a családtagjait, a barátait és a kollégáit is. A mű várhatóan október 24-én jelenik meg, de az előrendeléseknek köszönhetően már most az eladási listák csúcsát ostromolja.
Időközben ismertté vált, hogy a Sony Pictures filmstúdió szeretne méltó módon emléket állítani az Apple nemrég elhunyt vezetőjének és ezt az önéletrajza megfilmesítésével valósítaná meg. A Deadline nevű blog információi alapján a Sony Pictures 1 és 3 millió dollár közötti összeget kínál a Steve Jobs 448 oldalas önéletrajzát megjelentető Simon & Schuster kiadónak a megfilmesítéshez szükséges licencdíjakért cserébe. A Simon & Schuster eddig nem reagált a Sony Pictures ajánlatára.
A fekete pulóver és a farmernadrág szinte Steve Jobs védjegyévé vált. Alig van olyan ember, aki más felsőben is látta az október 6-án elhunyt vezetőt. Azt azonban eddig senki sem tudta, hogy Jobs miért ragaszkodott ennyire ehhez a két ruhadarabhoz. A válasz az önéletrajzi mű rejti, amelyből most Walter Isaacson, a kötet szerzője árult el egy részletet.
A Gawker által nyilvánosságra hozott izelítőből kiderül, hogy Steve Jobs az 1980-as években Japánba látogatott a Sonyhoz. Ott látta először a fekete céges egyenruhát, amit a japán konszern munkatársai hordtak. Akio Morita, a Sony felügyelőtanácsának akkori vezetője elmondta az Apple vezetőjének, hogy a második világháború után nem volt normális ruhája az embereknek és a társaság ezért döntött az egyenruha mellett. Az évek múlásával azonban a fekete uniformis szinte egybeforrt a Sonyval és erősítette a munkavállalók összetartozását.
iMac bemutató 2000 júliusában
Az amerikai vezetőt lenyűgözte a viselet és elhatározta, hogy valami hasonló egyenruhát rendszeresíttet az Apple-nél is. "Elhatároztam, hogy ezt a kapcsolatot akarom megvalósítani az Apple-nél is" - indokolta Isaacsonnak Jobs. A Sony egyenruháját Issey Miyake tervezte. Jobs felhívta Miyake-t és megkérdezte, hogy hajlandó lenne-e arra, hogy egy hasonló ruhát tervezzen az Apple számára is? Miyake beleegyezett és elkészített néhány ruhát. "Néhány mintadarabbal tértem vissza és mindenki elújságoltam, hogy milyen nagyszerű lenne, ha mindenki ezeket hordaná. Kicsúfoltak a színpadon. Mindenki gyűlölte ezt az ötletet" - emlékezett vissza a fekete pulóver viselésének kezdeteire Jobs.
A cégvezető és Miyake kapcsolata ugyanakkor nem szakadt meg, Jobs rendszeresen felkereste a tervezőt. Ekkor jött az az ötlet, hogy ha a munkatársai nem is, de ő fog egyenruhát hordani. Ennek részben kényelmi okai voltak, másrészt azt állította, hogy ezáltal egyedi stílusa lesz. "Megkérdeztem Issey-t, hogy tudna-e néhány fekete pulóvert készíteni nekem és azonnal százat küldött. Ez az, amit hordok. Az életem végégig elég darab van belőlük" - mondta Jobs.
2011 márciusi kép, itt már határozottan rossz bőrben volt
Steve Jobs önéletrajzi könyvének szerzője Walter Isaacson, a CNN egykori elnöke. Isaacson 2009 óta dolgozik Steve Jobs biográfiáján és nem csak az Apple vezetőjével beszélgetett több mint 40 interjúban, hanem megkereste a családtagjait, a barátait és a kollégáit is. A mű várhatóan október 24-én jelenik meg, de az előrendeléseknek köszönhetően már most az eladási listák csúcsát ostromolja.
Időközben ismertté vált, hogy a Sony Pictures filmstúdió szeretne méltó módon emléket állítani az Apple nemrég elhunyt vezetőjének és ezt az önéletrajza megfilmesítésével valósítaná meg. A Deadline nevű blog információi alapján a Sony Pictures 1 és 3 millió dollár közötti összeget kínál a Steve Jobs 448 oldalas önéletrajzát megjelentető Simon & Schuster kiadónak a megfilmesítéshez szükséges licencdíjakért cserébe. A Simon & Schuster eddig nem reagált a Sony Pictures ajánlatára.