-
#122
Ezek szerint kicsit le vagyok maradva, már ki se írják a Siemens-t. Korábban (a Siemens felvásárlása után) ezt nem merték még megtenni.
A megbízható Fujitsu gépekről annyit, hogy informatikusként a legtöbb problémás készülék, ami a kezeim közé került, ilyen típusú volt. A legkülönfélébb hibákat tudta produkálni, kezdve a tipikus hűtőrendszer elszállástól (a venti vagy megindult és leállt, mert az érzékelők kiégtek, vagy megindult és le se állt, ami miatt nagyon fogyasztották az aksit), folytatva a gyakran elszálló vinyó vezérlésen át (olyan tipikus hiba volt, amit egyszerűen nem is tudott a szervíz diagnosztizálni, csak annyi volt, hogy a gépek fél év alatt megették a vinyót), ott volt a GPU leégés (igen sürűn esett meg, mivel a GPU hűtése erősen elégtelen volt), és a személyes kedvencem, mikor a táp megpusztult és vitte magával az egész gépet (szintén típushiba volt). Ja és ha ezeket túlélte, valamilyen hiba 2,5 éven belül garantáltan előjött (az ennél öregebb Fujitsukat vagy nem nagyon hajtották, vagy marhanagy mázlija volt a tulajnak).
Informatikusként én azt mondom, hogy ezek bizony nem egy megbízható típus tulajdonságai.
Az, amit a Dell-ről és a HP-ről írtál, már ne is haragudj, de hülyeség, ugyanis mindkét cég alapon 2 illetve 3 év garit ad a készülékeire típustól és rétéktől függően és ezt lehet tovább bővíteni akár 5 évre is (szintén a típustól függően). Ez tehát pont azt jelenti, hogy megbíznak a készülékeikben, hiszen alapon magasabb garanciát adnak, mint ami kötelező és ehhez lehet további vállalást vásárolni kiterjesztésként.
Megjegyezném, hogy jelenleg a megbízhatósági listán toronymagasan a Dell vezet Inspiron modelljeivel, ezután jön a Hp a Probook modelljeivel. Mindkét gyártó ezen gépeire alapon ad 3 év teljeskörű világgarit, ezen felül pedig mindkettőnél +2 év vásárolható. azaz aki él a bővítéssel, annak nem 2 éve lesz, mint az Apple esetében, hanem 5 éve. Ez pedig messzemenő bizalmat jelent a termék felé a gyártóktól.
A Fujitsu ugyan már árusít 3 év garival készüléket, de a korábbi típusaikkal való igen kellemetlen tapasztalatok nem fognak ettől változni, tehát hiába a gyártói bizalom, ha a vevői nincs meg hozzá.
Lenovo minősíthetetlen garanciális ügyintézéssel bír, ez sajnos szintén informatikusi tapasztalat, hosszú javítási idővel és igen komoly minőségi problémákkal küszködik, ráadásul gépeikre nem is mernek, csak 1 év garit vállalni (ez bővíthető +1 évvel).
Toshiba élettartama maximálisan 3 év, ennél idősebb, teljesen rendben müködő gép kuriózumnak számít, mivel igen komoly minőségi problémákkal küszködnek ők is. Gyakori a műszaki hibájuk is. És szintén csak 1 év a gari, amire 1 évet vásárolhat a vevő.
Nos, véleményem szerint azért nem mindegy, hogy bővítéssel egy gép garija megduplázható, de még így is kevesebb lesz, mint más gyártó alap garanciája, vagy egy igen hosszú alap garancia bővíthető ki elég komoly mértékben.
Igen, abban igazad van, hogy lehet, hogy adott készülék jó minőségű és jóval a garanciális időn túl is működik (mint az általad leírt Apple termékek), de továbbra is tartom, hogy az minősíti a gyártói bizalmat, hogy mennyi garanciát ad egy készülékre. És igen, lehetnek "szerencseszériák", mint a Samsung mosógépednél van, de ha azt nézed, hogy a gyártó megadja rá a 3 év garit, akkor hiába romlott már el 3x (ami valóban minősítheti a gépet, de csakis feltételes módban), ha azt nézed, hogy pl. egy másik gyártó ugyanolyan tudású, esetleg még drágább gépére csak 1 évet ad, így aztán választhatsz, hogy javíttatod komoly összegekért vagy inkább lecseréled. És így nézve máris nem annyira mindegy a gariidő, hiszen a legtöbb gép javíttatása nem gazdaságos.
Az örök garancia általában gyártói garancia, de semmiképpen nem örököt jelent. Ez egy hibásan lefordított angol kifejezés eredménye. Ha rendesen fordították volna, akkor kijött volna, hogy az "örök" garancia addig él, míg a gyártó gyártja a terméket, illetve míg raktáron van a gyártónál az adott termék. Ezt lenne az eredeti angol szöveg jelentése és ezt a gyártók legtöbbje feketén-fehéren le is írja a garanciális feltételekben angolul. Más kérdés, hogy mennyit ferdítenek a fordítók...
Ez a "többe kerülne garanciát intézni mint maga az eszköz" dolog nem egészen világos, ugyanis neked semmibe nem kerül a garanciális időn belül az intézkedés, ugyanis neked annyi a dolgod, hogy beviszed a kereskedőhöz, akinél vetted, a továbbiakban a törvény szerint neki kell eljárnia garanciális időn belül a forgalmazó felé, annak pedig a szerviz vagy a gyártó felé van kötelezettsége. Ez évek óta így megy. Magyarán szólva nekem legfeljebb annyi költséged lehet egy garanciális készülékkel, amennyiért visszaviszed a boltba, ahol vetted.
Az angol garanciális ügyintézést semmiképpen ne hasonlítsd össze a magyarral. Ott helyben van a szerviz, ráadásul sok termékre automatikus cseregarancia él. Nálunk a cseregarancia sem automatikus, ha egy készülék elromlik, bevizsgálják és ha jogosnak ítélik meg a garanciális igényt, akkor ki is cserélik.
Ugyanakkor az Apple pl. nem cseregaranciás itthon, ha elromlik, kiküldik külföldre javíttatni, ami miatt eléggé hosszas az ügyintézési idő (nemegyszer akár a törvényileg előírt 30 napot is túllépi). Ráadásul nemegy olyan eset van, ami bizonyítja, hogy előszeretettel kötekednek, azt feltételezve, hogy a készülékek a "nem szabályos használatból eredően" sérültek meg.
Egyébként az Apple megbízhatóságáról annyit, hogy anno ugye volt egy "sikerszériájuk": hibás aksit raktak a készülékeikbe, amik töltés közben fel is robbantak az aksi elektronikájának hibájából. Jómagam is láttam az adott típusból felrobbanni készüléket, tehát tudom, hogy ez nem csak legenda.
Az adott készülék be lett víve az Apple szaküzletébe, aholis közölték, hogy ez nem garanciális hiba (akko már az egész nett attól zengett, hogy hibás aksisorozat került az adott típusú készülékbe, ezért még az Apple is visszarendelte az adott aksisorozattal ellátott készülékeit).
Szó szót követett, míg végül az ismerősöm hazavitte a készüléket, levelet írt az apple központjának, ahonnan alig 2 órán belül azt a választ kapta, hogy igen, tudnak a hibáról és valóban vissza is lett rendelve az adott sorozat, tehát a szaküzlet köteles azt azonnal kicserélni.
Visszavittük a készüléket és a kinyomtatott levelezést, de még ekkor is azt hangoztatták, hogy ez nem így van. A dolog vége az lett, hogy megfenyegettük a boltot a Fogyasztóvédelemmel, mire közölték, hogy gyorsan egyeztetnek a területi központtal a teendőkről. Alig 20 perccel később végre kiadták az új készüléket és a cseréről készült jegyzőkönyvet, mely egyben a gari újraindulását is bizonyította.
Kérdem én, ez problémamentes, vevőbarát ügyintézés lenne?