SG.hu
Sikeres volt japán első légitaxijának repülési tesztje
A Joby Aviation - amely mögött a japán autóipari óriás Toyota áll - végrehajtotta Japán első elektromos függőlegesen fel- és leszálló repülőgépének (eVTOL) repülési tesztjét. Az autógyártó nagy összeggel támogatja a startupot, miközben más ígéretes eVTOL cégek a finanszírozásért küzdenek.
"Azért vagyunk ma itt, hogy megünnepeljük a Joby sikeres bemutatórepülését a hét elején. Először repültek eVTOL légitaxival az Egyesült Államokon kívül. A Joby és a Toyota által a légi mobilitás számára elképzelt álom végre közeledik a megvalósuláshoz” - mondta Hiroki Nakajima, a Toyota technológiai igazgatója a japán Shizuokában tartott eseményen. Azzal büszkélkedett, hogy a Joby eVTOL légi taxijával 25 perc alatt el lehet jutni Tokióból Shizuokába - szemben a közúti járművek két órányi menetidejével.
A Joby alapítója és vezérigazgatója, JoeBen Bevirt elmondta, hogy a légitaxi aspiráns néhány nap alatt „számos bemutatórepülést” teljesített. "A Toyota most már többször is pénzt fektetett a Jobyba, de ami még fontosabb, hogy mellettünk álltak az üzemekben. Segítettek nekünk az eszközök tervezésében és tanácsot adtak nekünk a gyáraink elrendezésével kapcsolatban. Még a repülőgépekbe kerülő alkatrészeket is ők biztosítják” - dicsérte Bevirt a japán autógyártóval kötött megállapodást. Állítása szerint a Joby már jövőre meg kívánja kezdeni a kereskedelmi utasforgalmat, és Japánban olyan globális partnerekkel dolgozik együtt, mint az Uber, a Delta Air Lines és az ANA.
A Toyota a múlt hónapban jelentette be, hogy 500 millió dollárt fektet be a légi taxis vállalkozásba, megtoldva ezzel a már korábban átutalt 394 millió dollárt. Az 500 millió dolláros injekció két egyenlő részletben érkezik: az első felét idén átadták, a második pedig jövőre esedékes. A pénz a Joby elektromos légitaxijának tanúsítását és kereskedelmi gyártását hivatott támogatni, és a beruházás feltételei között szerepel egy gyártási megállapodás létrehozása a kereskedelmi forgalomba hozatal indulására.
Bár a Toyota továbbra is a Joby legnagyobb befektetője, a Delta Airlines 2022-ben 2 százalékos részesedést szerzett a cégben, amikor 60 millió dollárt fektetett be. A Joby továbbra is az egyik legígéretesebb repülőtaxi-vállalkozás, már beadta kérelmét az ország polgári légiközlekedési szabályozó hatóságánál, a Japán Polgári Légiközlekedési Hivatalnál (JCAB) a tanúsításért.
"Azért vagyunk ma itt, hogy megünnepeljük a Joby sikeres bemutatórepülését a hét elején. Először repültek eVTOL légitaxival az Egyesült Államokon kívül. A Joby és a Toyota által a légi mobilitás számára elképzelt álom végre közeledik a megvalósuláshoz” - mondta Hiroki Nakajima, a Toyota technológiai igazgatója a japán Shizuokában tartott eseményen. Azzal büszkélkedett, hogy a Joby eVTOL légi taxijával 25 perc alatt el lehet jutni Tokióból Shizuokába - szemben a közúti járművek két órányi menetidejével.
A Joby alapítója és vezérigazgatója, JoeBen Bevirt elmondta, hogy a légitaxi aspiráns néhány nap alatt „számos bemutatórepülést” teljesített. "A Toyota most már többször is pénzt fektetett a Jobyba, de ami még fontosabb, hogy mellettünk álltak az üzemekben. Segítettek nekünk az eszközök tervezésében és tanácsot adtak nekünk a gyáraink elrendezésével kapcsolatban. Még a repülőgépekbe kerülő alkatrészeket is ők biztosítják” - dicsérte Bevirt a japán autógyártóval kötött megállapodást. Állítása szerint a Joby már jövőre meg kívánja kezdeni a kereskedelmi utasforgalmat, és Japánban olyan globális partnerekkel dolgozik együtt, mint az Uber, a Delta Air Lines és az ANA.
A Toyota a múlt hónapban jelentette be, hogy 500 millió dollárt fektet be a légi taxis vállalkozásba, megtoldva ezzel a már korábban átutalt 394 millió dollárt. Az 500 millió dolláros injekció két egyenlő részletben érkezik: az első felét idén átadták, a második pedig jövőre esedékes. A pénz a Joby elektromos légitaxijának tanúsítását és kereskedelmi gyártását hivatott támogatni, és a beruházás feltételei között szerepel egy gyártási megállapodás létrehozása a kereskedelmi forgalomba hozatal indulására.
Bár a Toyota továbbra is a Joby legnagyobb befektetője, a Delta Airlines 2022-ben 2 százalékos részesedést szerzett a cégben, amikor 60 millió dollárt fektetett be. A Joby továbbra is az egyik legígéretesebb repülőtaxi-vállalkozás, már beadta kérelmét az ország polgári légiközlekedési szabályozó hatóságánál, a Japán Polgári Légiközlekedési Hivatalnál (JCAB) a tanúsításért.