SG.hu
Tönkrement az elektromos repülőket ígérő német Lilium
A Lilium elektromos repülőgép-alapító vállalkozás nak nem sikerült pénzt szereznie a német kormánytól, ezért a cég leállítja a működését - derül ki egy hatósági bejelentésből.
A bejelentés a német vállalat sorozatos kudarcai után érkezett, amely egykor az elektromos repülőgépek születőben lévő iparágának egyik kedvence volt. A Lilium akár 100 km/h sebességű, függőlegesen fel- és leszálló (VTOL) repülőgépek kifejlesztését ígérte, és erre több mint 1 milliárd dollárt gyűjtött a befektetőktől, mielőtt 2021-ben a Nasdaq tőzsdére lépett volna egy üres céggel, a SPAC Qell-lel való fordított fúzió révén.
A Lilium sikerrel győzött meg számos nagynevű befektetőt, például a Tencentet, és sikeresen szerzett ügyfeleket, köztük egy 100 elektromos repülőgépre szóló megrendelést Szaúd-Arábiától. Pár hete pedig elkészítette első teljes értékű prototípusát. A vállalat azonban még évekre volt attól, hogy leszállítsa termékét. Eközben a vállalat felélte a készpénzét, és más kihívásokkal is meg kellett küzdenie. 2020-ban a Lilium két prototípusának egyike karbantartás közben lángba borult, ezért a társaság szüneteltette a második, újabb modell tesztelését, amíg meg nem állapítják az első repülőgép balesetének okát.
A Lilium további készpénzt akart szerezni, többek között 50 millió eurónyi garanciát kértek a német kormánytól, de a törvényhozók a múlt héten elutasították a kérelmet. A Lilium közölte, hogy „jelzést kapott arra vonatkozóan, hogy a Német Szövetségi Köztársaság parlamentjének költségvetési bizottsága nem hagyja jóvá egy tervezett 100 millió eurós hitel 50 millió eurós állami garanciáját”. A vállalat közölte, hogy nem tudott elegendő további forrást szerezni leányvállalatai működésének folytatásához. A Lilium közölte, hogy a következő napokban a német törvények szerint fizetésképtelenséget fog jelenteni. Ez azt jelenti, hogy a Lilium elveszíti az ellenőrzést leányvállalatai felett, amelyek közé tartozik a Lilium eAircraft is.
A bejelentés a német vállalat sorozatos kudarcai után érkezett, amely egykor az elektromos repülőgépek születőben lévő iparágának egyik kedvence volt. A Lilium akár 100 km/h sebességű, függőlegesen fel- és leszálló (VTOL) repülőgépek kifejlesztését ígérte, és erre több mint 1 milliárd dollárt gyűjtött a befektetőktől, mielőtt 2021-ben a Nasdaq tőzsdére lépett volna egy üres céggel, a SPAC Qell-lel való fordított fúzió révén.
A Lilium sikerrel győzött meg számos nagynevű befektetőt, például a Tencentet, és sikeresen szerzett ügyfeleket, köztük egy 100 elektromos repülőgépre szóló megrendelést Szaúd-Arábiától. Pár hete pedig elkészítette első teljes értékű prototípusát. A vállalat azonban még évekre volt attól, hogy leszállítsa termékét. Eközben a vállalat felélte a készpénzét, és más kihívásokkal is meg kellett küzdenie. 2020-ban a Lilium két prototípusának egyike karbantartás közben lángba borult, ezért a társaság szüneteltette a második, újabb modell tesztelését, amíg meg nem állapítják az első repülőgép balesetének okát.
A Lilium további készpénzt akart szerezni, többek között 50 millió eurónyi garanciát kértek a német kormánytól, de a törvényhozók a múlt héten elutasították a kérelmet. A Lilium közölte, hogy „jelzést kapott arra vonatkozóan, hogy a Német Szövetségi Köztársaság parlamentjének költségvetési bizottsága nem hagyja jóvá egy tervezett 100 millió eurós hitel 50 millió eurós állami garanciáját”. A vállalat közölte, hogy nem tudott elegendő további forrást szerezni leányvállalatai működésének folytatásához. A Lilium közölte, hogy a következő napokban a német törvények szerint fizetésképtelenséget fog jelenteni. Ez azt jelenti, hogy a Lilium elveszíti az ellenőrzést leányvállalatai felett, amelyek közé tartozik a Lilium eAircraft is.