SG.hu
2026-tól repülőtaxik járnak Brazíliában
A brazil Embraer repülőgépgyártó vállalat Sao Paulo közelében új gyárat épít elektromos repülő taxik gyártására, amelyek reményei szerint 2026-tól repülni fognak - jelentették be Alberto Santos Dumont, a brazil repülés úttörője születésének 150. évfordulóján.
A brazil repülőgépgyártó Embraer és leányvállalata, az Eve Air Mobility bejelentette, hogy a világon elsőként elektromos függőlegesen fel- és leszálló (eVTOL) repülőgépeket gyártó üzemet tervez. Ez a gyártóüzem Taubaté városában épül majd, mintegy 140 km-re Sao Paulótól, Brazília gazdasági központjától. Sao Paulo egy 11,5 millió lakosú, monstre forgalmi dugókkal küzdő megapolisz, a világ legnagyobb helikopterflottájával rendelkezik. "Hiszünk a városi légi mobilitás globális piacában rejlő hatalmas potenciálban" - mondta Francisco Gomes Neto, az Embraer elnöke. A gépek egy kis helikopterre fognak hasonlítani, melyben hat utasnak lesz elegendő hely. A tervek szerint egy utazás fejenként 50-100 dollárba fog kerülni.
Az Eve közlése szerint idén júniusig 2850 eVTOL repülőgépre duzzadt a megrendelésállományuk, mely több mint 17 ügyféltől származik - köztük helikopter-üzemeltetőktől, légitársaságoktól és járatmegosztó platformoktól - több országból mintegy 1,5 milliárd dollár értékben. Ezáltal az Eve rendelkezik a legnagyobb megrendeléssel az eVTOL repülőgépek fejlesztői között. Az elektromos, függőlegesen fel- és leszálló repülőgépeknek nem lesz szükségük kifutópályára, de olyan nagy távolságokat tudnak majd megtenni, mint egy repülőgép.
A drónszerű személyszállító járműveket kezdetben taxiflottákban fogják használni, a prototípust ez év végéig tervezik megalkotni. A vállalat szerint a repülőgépek segíthetnek csökkenteni a zsúfolt nagyvárosok forgalmi torlódásait, anélkül, hogy túl drágák lennének az ügyfelek számára, mindemellett a teherszállítás alternatívájaként is számításba veszik. Az első járatokon pilóta is lesz, de a vállalat tervei között szerepel az önvezető járművek későbbi bevezetése is. A járművek 100 százalékban elektromosak lesznek, ami lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátásmentes repüléseket, ráadásul az elektromos motorok zaj és a környezetszennyezése jóval alacsonyabb a hagyományos repülőgépeknél.
A New York-i tőzsdén jegyzett Eve Air Mobility még nem jelentett bevételt, 2023 első negyedévében 25 millió dolláros nettó veszteséget könyveltek el, elsősorban az eVTOL kutatásával és fejlesztésével kapcsolatos kiadások miatt.
A brazil repülőgépgyártó Embraer és leányvállalata, az Eve Air Mobility bejelentette, hogy a világon elsőként elektromos függőlegesen fel- és leszálló (eVTOL) repülőgépeket gyártó üzemet tervez. Ez a gyártóüzem Taubaté városában épül majd, mintegy 140 km-re Sao Paulótól, Brazília gazdasági központjától. Sao Paulo egy 11,5 millió lakosú, monstre forgalmi dugókkal küzdő megapolisz, a világ legnagyobb helikopterflottájával rendelkezik. "Hiszünk a városi légi mobilitás globális piacában rejlő hatalmas potenciálban" - mondta Francisco Gomes Neto, az Embraer elnöke. A gépek egy kis helikopterre fognak hasonlítani, melyben hat utasnak lesz elegendő hely. A tervek szerint egy utazás fejenként 50-100 dollárba fog kerülni.
Az Eve közlése szerint idén júniusig 2850 eVTOL repülőgépre duzzadt a megrendelésállományuk, mely több mint 17 ügyféltől származik - köztük helikopter-üzemeltetőktől, légitársaságoktól és járatmegosztó platformoktól - több országból mintegy 1,5 milliárd dollár értékben. Ezáltal az Eve rendelkezik a legnagyobb megrendeléssel az eVTOL repülőgépek fejlesztői között. Az elektromos, függőlegesen fel- és leszálló repülőgépeknek nem lesz szükségük kifutópályára, de olyan nagy távolságokat tudnak majd megtenni, mint egy repülőgép.
A drónszerű személyszállító járműveket kezdetben taxiflottákban fogják használni, a prototípust ez év végéig tervezik megalkotni. A vállalat szerint a repülőgépek segíthetnek csökkenteni a zsúfolt nagyvárosok forgalmi torlódásait, anélkül, hogy túl drágák lennének az ügyfelek számára, mindemellett a teherszállítás alternatívájaként is számításba veszik. Az első járatokon pilóta is lesz, de a vállalat tervei között szerepel az önvezető járművek későbbi bevezetése is. A járművek 100 százalékban elektromosak lesznek, ami lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátásmentes repüléseket, ráadásul az elektromos motorok zaj és a környezetszennyezése jóval alacsonyabb a hagyományos repülőgépeknél.
A New York-i tőzsdén jegyzett Eve Air Mobility még nem jelentett bevételt, 2023 első negyedévében 25 millió dolláros nettó veszteséget könyveltek el, elsősorban az eVTOL kutatásával és fejlesztésével kapcsolatos kiadások miatt.