SG.hu

2026-tól repülőtaxik járnak Brazíliában

A brazil Embraer repülőgépgyártó vállalat Sao Paulo közelében új gyárat épít elektromos repülő taxik gyártására, amelyek reményei szerint 2026-tól repülni fognak - jelentették be Alberto Santos Dumont, a brazil repülés úttörője születésének 150. évfordulóján.

A brazil repülőgépgyártó Embraer és leányvállalata, az Eve Air Mobility bejelentette, hogy a világon elsőként elektromos függőlegesen fel- és leszálló (eVTOL) repülőgépeket gyártó üzemet tervez. Ez a gyártóüzem Taubaté városában épül majd, mintegy 140 km-re Sao Paulótól, Brazília gazdasági központjától. Sao Paulo egy 11,5 millió lakosú, monstre forgalmi dugókkal küzdő megapolisz, a világ legnagyobb helikopterflottájával rendelkezik. "Hiszünk a városi légi mobilitás globális piacában rejlő hatalmas potenciálban" - mondta Francisco Gomes Neto, az Embraer elnöke. A gépek egy kis helikopterre fognak hasonlítani, melyben hat utasnak lesz elegendő hely. A tervek szerint egy utazás fejenként 50-100 dollárba fog kerülni.

Az Eve közlése szerint idén júniusig 2850 eVTOL repülőgépre duzzadt a megrendelésállományuk, mely több mint 17 ügyféltől származik - köztük helikopter-üzemeltetőktől, légitársaságoktól és járatmegosztó platformoktól - több országból mintegy 1,5 milliárd dollár értékben. Ezáltal az Eve rendelkezik a legnagyobb megrendeléssel az eVTOL repülőgépek fejlesztői között. Az elektromos, függőlegesen fel- és leszálló repülőgépeknek nem lesz szükségük kifutópályára, de olyan nagy távolságokat tudnak majd megtenni, mint egy repülőgép.


A drónszerű személyszállító járműveket kezdetben taxiflottákban fogják használni, a prototípust ez év végéig tervezik megalkotni. A vállalat szerint a repülőgépek segíthetnek csökkenteni a zsúfolt nagyvárosok forgalmi torlódásait, anélkül, hogy túl drágák lennének az ügyfelek számára, mindemellett a teherszállítás alternatívájaként is számításba veszik. Az első járatokon pilóta is lesz, de a vállalat tervei között szerepel az önvezető járművek későbbi bevezetése is. A járművek 100 százalékban elektromosak lesznek, ami lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátásmentes repüléseket, ráadásul az elektromos motorok zaj és a környezetszennyezése jóval alacsonyabb a hagyományos repülőgépeknél.

A New York-i tőzsdén jegyzett Eve Air Mobility még nem jelentett bevételt, 2023 első negyedévében 25 millió dolláros nettó veszteséget könyveltek el, elsősorban az eVTOL kutatásával és fejlesztésével kapcsolatos kiadások miatt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #6
    meglepődnék ha ebből bármi is lenne 2026-ra (3 év)

    "Az elektromos, függőlegesen fel- és leszálló repülőgépeknek nem lesz szükségük kifutópályára, de olyan nagy távolságokat tudnak majd megtenni, mint egy repülőgép. "
    hát ebből tuti semmi nem lesz. Jelenleg nincs olyan elektromos repülő ami képes lenne felvenni a versenyt a hagyományos meghajtással rendelkező társaival. 3 évvel később sem lesz.
  • zriboliv #5
    Az éppen aktuális buzzword.
    Ha valaki egy kést szigszalagoz egy távirányítós autóra akkor az már a médiában kvázi harci drón lesz, A repülő amit meg valaki egy garázsban épített és/vagy mindenre jó csak repülésre nem az meg szintén drón vagy repülő autó.
  • cherubim06 #4
    Tökéletes témafelütés, grat:-)
  • Irasidus #3
    A robotrepülő önállóan teszi meg az utat a kijelölt célig, a Dorne, UAV stb.- vagyis pilóta nélküli repülőgépet meg távirányíthatják. A drone kifejezést a repülés korai napjaitól használták , és a csatahajó fegyvereinek gyakorlati tüzelésére használt, távolról irányított célrepülőgépekre alkalmazták az 1920-évetől, a kifejezés továbbra is általános használatban marad.
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2023.07.25. 19:38:10
  • NEXUS6 #2
    Folytatódik a spanyolviasz újrafeltalálása. Drón régen is volt, csak akkor robotrepülőnek hívták. Városi, elsősorban helikopteres légitaxi, vagy kisgépes repülés is volt azokban a nagyvárosokban, ahol ezt a kereslet eltartotta, csak nyilván belsőégésű hajtóművel és pilótával felszerelt eszközökkel.

    Nyilván az elektromos meghajtás, és a repülés automatizálása jelenthet alacsonyabb költséget, és így a szolgáltatás kiterjesztését, de már herótom van attól, hogy ezzer megy a drónozás, úgy beállítva, mintha valami hihetetlen, eddig nem látott csodát látnánk a szemünk elött kibontakozni. XD
  • kvp #1
    Budapesten mult hetvegen a forma egy legitaxijainak koszonhetoen megtapasztalhattuk, hogy milyen elonyos, ha megjelenik egy varos folott a legi mobilitas.

    Sao Paolo azert is jo teszt helyszin, mert sok nyomornegyede van, amiket csak a levegoben lehet kikerulni es ezek megjelenese/elterjedese a globalis nagyvarosokban egy globalis trend resze.