7
-
Celeborn #7 A single rotor megoldásoknak is megvannak az előnyeik, pl. a nagy teherbírás és hatékonyság. De gondolom egy légi taxi esetében a multi rotor előnyei dominálnak. Az meg, hogy miért mennek csődbe... ez egy teljesen másik téma. -
Cat #6 Ezt is értem, az amerikai V–22 Osprey 25 éves konstrukció. De nem véletlen, hogy egyedi, és semelyik másik cég nem gyárt hasonlót. Erre jön egy néhány tucat fős cég, és azt mondja, hogy "ugyan olyan óriások, mint a Lockheed vagy az Eurocopter Group nem csinál ilyet, de én sikerre viszem". Miért hisznek ezeknek?
-
Cat #5 "A multi rotoros gépeket könnyebb irányítani, biztonságosabbak és talán még olcsóbbak is."
Akkor miért kizárólag egyrotoros helikoptereket épít mindenki? (Oké, van chinook, de az katonai.) Ezek szerint mindenki hülye, csak a "légitaxi startupok" tudják a tutit? De akkor miért csődölnek be, és a Sikorsky, a Bell és a többi nagynevű cég miért léteznek száz éve? -
kvp #4 "Valaki mondja már el nekem, hogy miért jobb ez, mint egy régi, bevált gyártó helikoptere?"
A helikopter elso sorban lebegni tud es lassan elore haladni. A tiltrotoros jarmuvek vizszintesbe forditott rotorokkal elore haladnak es az emeloerot nagyreszet a rovid szarnyak es a geptest generaljak, pontosan ugy mint egy hagyomanyos repulogep eseten. Igy sokkal kisebb energiaval, sokkal gyorsabban tud oldaliranyba haladni. Tehat gyorsabb es hatekonyabb mint a sima helikopter es azonos energiafelhasznalas mellett nagyobb a hatotavolsaga is, mert repulokent halad elore es helikopterkent szall fel/le.
A tobb rotor pedig arrol szol, hogy stabilabb a konstrukcio. Eleve a paros rotorok miatt nem kell farokrotor, ami nelkul a sima egyrotoros helikopterek porognenek a levegoben, masreszt 4 vagy tobb rotor eseten sokkal stabilabban es egyszerubben lehet iranyitani oket fuggoleges helyzetben. Ezert is nepszerubbek dronkent a 4 vagy tobb rotoros dronok, mint az 1 + farokrotor vagy 2 fo rotoros valtozatok. Meg a 3 rotoros is jo lenne, de ott paratlan a rotorok csavaroereje, igy nem eleg stabil onmagaban. Jelenleg a 4, 6, 8, stb. rotor tunik stabil elrendezesnek. Ebbol elfordithato rotoros kivitelben a 4 es a 6 rotor az aminek kenyelmesen van hely a jarmu korul ugy hogy a pilota is kilasson elol.
ps: Amin erdemes elgondolkodni, az a ducted fan-ek hasznalata. Ahogy a nagy utasszallito gepek eseten bevaltak a high bypass ducted turbofan-ek, ugy tiltrotoros gepek eseten is bizonyos meret felett erdemesebb lenne ezt a megoldast hasznalni. Kepzeljunk el egy A380-ast, csak vallszarnyakkal es elfordithato turbinakkal, amint fuggolegesen a beszallo hidhoz szall le. -
Celeborn #3 A multi rotoros gépeket könnyebb irányítani, biztonságosabbak és talán még olcsóbbak is. Mellékesen a drón nem gyerekjáték. Nem a gyerekeknek találták ki, csak lett belőle kisebb méretű gyerekek által is használható változat. Egyébként használják a mezőgazdaságban, erdőgazdálkodásban, hadászatban, de még a régészek is és sokan mások. Nyilván nem a kis gyerekjátékokat... -
Cat #2 Valaki mondja már el nekem, hogy miért jobb ez, mint egy régi, bevált gyártó helikoptere? Miért az az innováció, hogy megnöveljük a gyerekjáték drónok méretét 10 méteresre, miért nem az, hogy olyan szoftvert írunk, amivel a jelenlegi meglévő hardver, egy kész, most is működő helikopter távirányítóval vagy önműködően vezérelhetővé válik? -
kvp #1 Vegre egy ertelmes tiltrotoros megoldas, mint amilyen a Bell X22 is volt 1966-ban.