Berta Sándor
Hitelkártya-adatokat elemez a Google
A társaság hamarosan arról is tudni fog, ha valaki az interneten lát egy reklámot, majd a boltban vásárolja meg a terméket.
Sridhar Ramaswamy, a Google hirdetésekért és kereskedelemért felelős alelnöke blogbejegyzésében azt írta, hogy a jövőben ki fogják értékelni a hitelkártya-adatokat azért, hogy megállapítsák, az internetezők mely üzletekben vásárolták meg a különböző árucikkeket. Ennek megvalósításához a Google a saját információit ötvözni akarja az áruházak és más boltok adataival, hogy így állapítsa meg mennyire sikeresek a reklámkampányok. A vállalat már így is sokat tud a felhasználókról, például hogy milyen információkra keresnek rá, milyen reklámokra kattintanak, milyen típusú e-maileket kapnak és milyen helyeket keresnek fel. Mindez nem csoda, hiszen az óriáscégnek van keresője, térképszolgáltatása, internetes levelezőrendszere és mobil operációs rendszere.
A Google az új kezdeményezéssel azt akarja bizonyítani, hogy az online ajánlatok akkor is hatnak, ha az emberek nem egy e-kereskedőnél vásárolnak közvetlenül azután, hogy rákattintottak egy reklámra, hanem az üzletekben, később lezajlott tranzakciók egy része is az ő hatásukra történt. Ezáltal értékesebb felületként tudják bemutatni magukat, és a kelendőbb reklámok magasabb bevételt jelentenek. A vállalat igyekezett megnyugtatni mindenkit, hogy a projekt biztonságos lesz és védeni fogja az adatokat, s csak az összefoglalt és névtelenné tett eladási információkat veszi majd figyelembe.
Reklámbevételekből élnek
Ennek ellenére az adatvédelmi szakemberek aligha lelkesednek túlzottan a bejelentésért. Ennek oka, hogy a Google a vevők e-mail címeit használhatja fel az ügyfélkártyát kínáló boltokban bonyolított vásárlások adataival való összehasonlításokhoz. Az ügyfélkártyával nem rendelkező üzletek esetében a cég felkínálja a vásárlások hitelkártya-adatokon keresztüli követését. A különböző együttműködéseknek köszönhetően a Google jelenleg olyan helyzetben van, hogy képes az Amerikai Egyesült Államokban végrehajtott kártyás fizetések 70 százalékáról információkat szerezni.
A Google és a Facebook uralja az online reklámok piacát már Magyarországon is, és míg a hazai cégeknek adózniuk is kell az ilyen forrásból származó bevételeik után, a NAV bottal ütheti az országból így kiáramló pénzek nyomát. A reklámok fontos bevételi forrást jelentenek a két - magukra mégsem médiavállalatként tekintő - cég számára, világszerte több mint 100 milliárd dollárhoz jutnak a hirdetési bevételekből.
Sridhar Ramaswamy, a Google hirdetésekért és kereskedelemért felelős alelnöke blogbejegyzésében azt írta, hogy a jövőben ki fogják értékelni a hitelkártya-adatokat azért, hogy megállapítsák, az internetezők mely üzletekben vásárolták meg a különböző árucikkeket. Ennek megvalósításához a Google a saját információit ötvözni akarja az áruházak és más boltok adataival, hogy így állapítsa meg mennyire sikeresek a reklámkampányok. A vállalat már így is sokat tud a felhasználókról, például hogy milyen információkra keresnek rá, milyen reklámokra kattintanak, milyen típusú e-maileket kapnak és milyen helyeket keresnek fel. Mindez nem csoda, hiszen az óriáscégnek van keresője, térképszolgáltatása, internetes levelezőrendszere és mobil operációs rendszere.
A Google az új kezdeményezéssel azt akarja bizonyítani, hogy az online ajánlatok akkor is hatnak, ha az emberek nem egy e-kereskedőnél vásárolnak közvetlenül azután, hogy rákattintottak egy reklámra, hanem az üzletekben, később lezajlott tranzakciók egy része is az ő hatásukra történt. Ezáltal értékesebb felületként tudják bemutatni magukat, és a kelendőbb reklámok magasabb bevételt jelentenek. A vállalat igyekezett megnyugtatni mindenkit, hogy a projekt biztonságos lesz és védeni fogja az adatokat, s csak az összefoglalt és névtelenné tett eladási információkat veszi majd figyelembe.
Reklámbevételekből élnek
Ennek ellenére az adatvédelmi szakemberek aligha lelkesednek túlzottan a bejelentésért. Ennek oka, hogy a Google a vevők e-mail címeit használhatja fel az ügyfélkártyát kínáló boltokban bonyolított vásárlások adataival való összehasonlításokhoz. Az ügyfélkártyával nem rendelkező üzletek esetében a cég felkínálja a vásárlások hitelkártya-adatokon keresztüli követését. A különböző együttműködéseknek köszönhetően a Google jelenleg olyan helyzetben van, hogy képes az Amerikai Egyesült Államokban végrehajtott kártyás fizetések 70 százalékáról információkat szerezni.
A Google és a Facebook uralja az online reklámok piacát már Magyarországon is, és míg a hazai cégeknek adózniuk is kell az ilyen forrásból származó bevételeik után, a NAV bottal ütheti az országból így kiáramló pénzek nyomát. A reklámok fontos bevételi forrást jelentenek a két - magukra mégsem médiavállalatként tekintő - cég számára, világszerte több mint 100 milliárd dollárhoz jutnak a hirdetési bevételekből.