Berta Sándor
Célzott reklámok postákon várakozóknak
Németországban még a sorban állókra is lehetséges vásárlókként tekintenek.
A Német Posta Berlinben és Kölnben összesen 40 hivatalban tesztel személyre szabott reklámokat és erre a célra arcfelismerő szoftvert alkalmaz. A módszer annak ellenére vitatott, hogy az elhaladó személyeket nem azonosítják. A projektről a Münchner Abendzeitung és a Heise számolt be.
A rendszer az IDA Indoor Advertising GmbH berlini startup Adpack nevű szoftverét használja, amely azonban személyazonosításra nem alkalmas. A használt kamerák csak az érintettek korát és nemét jegyzik fel, a személyes adataikat és egyéb jellemzőiket nem. Az elképzelések alapján további 60 tesztet folytat majd a Német Posta Hamburgban és Münchenben. Dieter Nawrath, a müncheni posta szóvivője rámutatott, hogy nincsenek adatvédelmi aggályaik, mert az ügyfelek valójában nem lesznek lefilmezve és az alkalmazott technológia nem tárol sem álló, sem mozgóképeket, ráadásul nem tud személyes adatokat sem megszerezni. Ugyanezt emelte ki az IDA Indoor Advertising GmbH is a saját anyagában.
Verena Osgyan, a Zöldek bajorországi parlamenti adatvédelem-politikai szóvivője szerint viszont a Német Posta minimum „szürke területen” mozog és tájékoztatnia kellene az érintett ügyfeleit a z új rendszerről. Az, hogy ezt nem teszi meg önként, szerinte arra enged következtetni, hogy valami súlyos dolog lehet a háttérben. Osgyan úgy vélte, hogy a használt szoftver a különböző célcsoportokat megszólító reklámoknál sokkal többet kínálhat.
Az IDA Indoor Advertising GmbH közölte, hogy az Adpack képes a hirdetések észlelését ugyanúgy mérni, ahogy eddig ezt csak az online reklámok esetében lehetett. A kamera segítségével a rendszer pontosan látja, hogy az ügyfelek valóban megnézik-e a megmutatott ajánlatokat vagy sem. Emellett mérhető az is, hogy az egyes üzletekbe melyik napszakban milyen korú és nemű vásárlók térnek be.
A Német Posta Berlinben és Kölnben összesen 40 hivatalban tesztel személyre szabott reklámokat és erre a célra arcfelismerő szoftvert alkalmaz. A módszer annak ellenére vitatott, hogy az elhaladó személyeket nem azonosítják. A projektről a Münchner Abendzeitung és a Heise számolt be.
A rendszer az IDA Indoor Advertising GmbH berlini startup Adpack nevű szoftverét használja, amely azonban személyazonosításra nem alkalmas. A használt kamerák csak az érintettek korát és nemét jegyzik fel, a személyes adataikat és egyéb jellemzőiket nem. Az elképzelések alapján további 60 tesztet folytat majd a Német Posta Hamburgban és Münchenben. Dieter Nawrath, a müncheni posta szóvivője rámutatott, hogy nincsenek adatvédelmi aggályaik, mert az ügyfelek valójában nem lesznek lefilmezve és az alkalmazott technológia nem tárol sem álló, sem mozgóképeket, ráadásul nem tud személyes adatokat sem megszerezni. Ugyanezt emelte ki az IDA Indoor Advertising GmbH is a saját anyagában.
Verena Osgyan, a Zöldek bajorországi parlamenti adatvédelem-politikai szóvivője szerint viszont a Német Posta minimum „szürke területen” mozog és tájékoztatnia kellene az érintett ügyfeleit a z új rendszerről. Az, hogy ezt nem teszi meg önként, szerinte arra enged következtetni, hogy valami súlyos dolog lehet a háttérben. Osgyan úgy vélte, hogy a használt szoftver a különböző célcsoportokat megszólító reklámoknál sokkal többet kínálhat.
Az IDA Indoor Advertising GmbH közölte, hogy az Adpack képes a hirdetések észlelését ugyanúgy mérni, ahogy eddig ezt csak az online reklámok esetében lehetett. A kamera segítségével a rendszer pontosan látja, hogy az ügyfelek valóban megnézik-e a megmutatott ajánlatokat vagy sem. Emellett mérhető az is, hogy az egyes üzletekbe melyik napszakban milyen korú és nemű vásárlók térnek be.