Berta Sándor
Az Eyeo tulajdonába került a Flattr
A legnépszerűbb reklámblokkolót fejlesztő cég megvásárolta a mikrofizetési szolgáltatást.
A Flattr 2010-ben jött létre. Az Adblock Plus tavaly májusban vezette be, hogy a reklámblokkolón keresztül az olvasók támogathatják egy oldal készítőit. A honlapok üzemeltetőinek elég ehhez bejelentkezniük a Flattr rendszerébe és megkapják az adományok 90 százalékát, míg a fennmaradó 10 százalék az Eyeo és a Flattr költségvetésébe kerül.
A két fél együttműködése most új szintre került, miután az Eyeo GmbH felvásárolta a Flattr AB-t. A kooperáció új terméke egy böngésző-kiegészítő, amellyel a Flattr-utalások egyszerűbbé tehetők. A tranzakció azért érdekes, mert az Adblock Plus reklámbevételektől fosztja meg a portálokat, ugyanakkor a Flattr bevételeket generálhat azoknak. A mikrofizetési rendszerrel médiaházak és bloggerek kísérleteztek, de az elmúlt hat évben nem tudott áttörést elérni.
A Flattr egyik létrehozója Peter Sunde, a The Pirate Bay társalapítója, ő a felvásárlás után is a projekt tanácsadója marad. Linus Olsson, a másik társalapító blogbejegyzésében azt írta, hogy az Eyeóval közösen a Flattr magas minőségű tartalmakat kínálhatna és azok több pénzt hoznának a szerzőiknek. Till Faida, az Eyeo GmbH alapítója kijelentette, hogy egy tisztességesebb web kialakításán fáradoznak. Az Adblock Plus volt az első lépés, amely lehetővé teszi a felhasználóknak az őket nem érdeklő hirdetések blokkolását, a Flattr pedig már egy következő lépcsőfokot jelenthet.
A Flattr 2010-ben jött létre. Az Adblock Plus tavaly májusban vezette be, hogy a reklámblokkolón keresztül az olvasók támogathatják egy oldal készítőit. A honlapok üzemeltetőinek elég ehhez bejelentkezniük a Flattr rendszerébe és megkapják az adományok 90 százalékát, míg a fennmaradó 10 százalék az Eyeo és a Flattr költségvetésébe kerül.
A két fél együttműködése most új szintre került, miután az Eyeo GmbH felvásárolta a Flattr AB-t. A kooperáció új terméke egy böngésző-kiegészítő, amellyel a Flattr-utalások egyszerűbbé tehetők. A tranzakció azért érdekes, mert az Adblock Plus reklámbevételektől fosztja meg a portálokat, ugyanakkor a Flattr bevételeket generálhat azoknak. A mikrofizetési rendszerrel médiaházak és bloggerek kísérleteztek, de az elmúlt hat évben nem tudott áttörést elérni.
A Flattr egyik létrehozója Peter Sunde, a The Pirate Bay társalapítója, ő a felvásárlás után is a projekt tanácsadója marad. Linus Olsson, a másik társalapító blogbejegyzésében azt írta, hogy az Eyeóval közösen a Flattr magas minőségű tartalmakat kínálhatna és azok több pénzt hoznának a szerzőiknek. Till Faida, az Eyeo GmbH alapítója kijelentette, hogy egy tisztességesebb web kialakításán fáradoznak. Az Adblock Plus volt az első lépés, amely lehetővé teszi a felhasználóknak az őket nem érdeklő hirdetések blokkolását, a Flattr pedig már egy következő lépcsőfokot jelenthet.