Berta Sándor
A Twitch is kikerüli a reklámblokkolókat
A platform hasonló módszert alkalmaz, mint a Facebook.
A Twitch nyilvánosságra hozott egy frissítést a videostream-szolgáltatásához, amelynek segítségével a hirdetésblokkolókat alkalmazók nehezebben kerülhetik ki a megmutatott reklámokat. A megoldás lényege, hogy a használt kód olyan, hogy a hirdetésblokkoló programok nem tudják megkülönböztetni a reklámot a hagyományos tartalmaktól.
A cég azért kényszerült erre a lépésre, mert a hirdetési bevételekből él, miként azok a videostreamerek is, akik részesednek ezekből az összegekből. A reklámblokkolók miatt bevételeik nagymértékben csökkentek, ezért változtatta meg a vállalat a megjelentetett ajánlatok kódját. A Twitch ugyanakkor jelezte, hogy ezzel megoldással nem zárhatók ki teljesen a hirdetésblokkolók, hiszen előbb vagy utóbb, de valaki találni fog megint egy kiskaput a rendszerben. A vállalat arra szerette volna felhívni a figyelmet, hogy ha valaki ilyen alkalmazásokat használ, azzal a videostreamereknek is árt.
A módszer nem új, hiszen augusztus elején számoltunk be arról, hogy a közösségi platform elszánt abban a tekintetben, hogy kikerülné az internetes reklámblokkolókat. Azonban később kiderült, hogy az Európai Unióban törvénytelen lenne a felmerült elképzelés megvalósítása.
A Twitch nyilvánosságra hozott egy frissítést a videostream-szolgáltatásához, amelynek segítségével a hirdetésblokkolókat alkalmazók nehezebben kerülhetik ki a megmutatott reklámokat. A megoldás lényege, hogy a használt kód olyan, hogy a hirdetésblokkoló programok nem tudják megkülönböztetni a reklámot a hagyományos tartalmaktól.
A cég azért kényszerült erre a lépésre, mert a hirdetési bevételekből él, miként azok a videostreamerek is, akik részesednek ezekből az összegekből. A reklámblokkolók miatt bevételeik nagymértékben csökkentek, ezért változtatta meg a vállalat a megjelentetett ajánlatok kódját. A Twitch ugyanakkor jelezte, hogy ezzel megoldással nem zárhatók ki teljesen a hirdetésblokkolók, hiszen előbb vagy utóbb, de valaki találni fog megint egy kiskaput a rendszerben. A vállalat arra szerette volna felhívni a figyelmet, hogy ha valaki ilyen alkalmazásokat használ, azzal a videostreamereknek is árt.
A módszer nem új, hiszen augusztus elején számoltunk be arról, hogy a közösségi platform elszánt abban a tekintetben, hogy kikerülné az internetes reklámblokkolókat. Azonban később kiderült, hogy az Európai Unióban törvénytelen lenne a felmerült elképzelés megvalósítása.