Berta Sándor

A Twitch is kikerüli a reklám­blokkolókat

A platform hasonló módszert alkalmaz, mint a Facebook.

A Twitch nyilvánosságra hozott egy frissítést a videostream-szolgáltatásához, amelynek segítségével a hirdetésblokkolókat alkalmazók nehezebben kerülhetik ki a megmutatott reklámokat. A megoldás lényege, hogy a használt kód olyan, hogy a hirdetésblokkoló programok nem tudják megkülönböztetni a reklámot a hagyományos tartalmaktól.


A cég azért kényszerült erre a lépésre, mert a hirdetési bevételekből él, miként azok a videostreamerek is, akik részesednek ezekből az összegekből. A reklámblokkolók miatt bevételeik nagymértékben csökkentek, ezért változtatta meg a vállalat a megjelentetett ajánlatok kódját. A Twitch ugyanakkor jelezte, hogy ezzel megoldással nem zárhatók ki teljesen a hirdetésblokkolók, hiszen előbb vagy utóbb, de valaki találni fog megint egy kiskaput a rendszerben. A vállalat arra szerette volna felhívni a figyelmet, hogy ha valaki ilyen alkalmazásokat használ, azzal a videostreamereknek is árt.

A módszer nem új, hiszen augusztus elején számoltunk be arról, hogy a közösségi platform elszánt abban a tekintetben, hogy kikerülné az internetes reklámblokkolókat. Azonban később kiderült, hogy az Európai Unióban törvénytelen lenne a felmerült elképzelés megvalósítása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • jkedzs #7
    rendkívül utálom én is a sok feltűnősködő, 16 éves kis hülyegyerekeknek magát produkáló gémer hulladékokat, akiket szarér-húgyér kilóra megvesz minden játékgyártó, hogy game review-nak álcázott reklám hulladékokat gyártson. pl PewDiePie

    viszont vannak eSport témában kifejezetten jó kommentátorok, pár, bár ezeknél nyilván a közönség is agyilag fejlettebb.
    Supreme Commander

    https://www.youtube.com/watch?v=mofCqnYm3RU
  • jkedzs #6
    az abp évek óta pénzért cserébe átenged bizonyos reklámokat. régóta lehet tudni.
    legundorítóbb viselkedésmód az, amikor a reklámcégekhez hasonlóan ők is beépülnek a terméket értékesítő és a vevő közé a láncba. és leélősködik a vevőket, akiknek egyébként blokkolnak is. kétszínű banda.
  • BladeW #5
    és még meggazdagodni sem akar belőlem, nem úgy mint az adblock plusz.
    ?
  • Tetsuo #4
    Nagyon utálom a kommentáros gameplay-eket. Ha kíváncsi vagyok egy játékra, akkor nem csak a grafikájára, hanem a zenéjére, hangjaira is kíváncsi vagyok, egy herélt kocka kényszerpoénjai helyett.
  • CrazyAchmed #3
    Elsőre az ugrik be, hogy ha focimeccset nézel is azt látod, hogy más játszik. Alapból valóban nem sok értelme van egy "sima" gameplay-nek, de ha mondjuk a játékos közben érdekesen, vagy humorosan kommentálja az eseményeket ugyanolyan szórakoztató lehet, mint egy sportközvetítés.
  • jkedzs #2
    youtube is bepróbálkozott valami hasonlóval.
    hosts file önmagában már nem elég a reklámjaik blokkolásához.
    szerencsére az ublock origin megoldotta a problémát. és még meggazdagodni sem akar belőlem, nem úgy mint az adblock plusz.
  • Cat #1
    Öreg vagyok már ahhoz, hogy megértsem, hogy miért jó azt nézni, hogy valaki más játszik. Mert ha kiváncsi vagyok hogyan lehet túljutni egy pályán, vagy a másik egy hiperszuper játékos, akkor oké, de itt átlagemberekről van szó. (Nyilván a mellfaktort most kivettem a képletből, azzal csak a női játékosok élnek (vissza)).