Berta Sándor
A Google és a Facebook uralja az online reklámok piacát
Nem tartják magukat médiavállalatnak, mégis magukhoz szipkázzák a hagyományos újságok bevételi forrásait.
Az online reklámok fontos bevételi forrást jelentenek mind a Google, mind a Facebook számára, a két vállalat több mint 100 milliárd dollárhoz juthat a hirdetési bevételekből. A társaságok a közeljövőben is meghatározók lesznek ezen a piacon, lehetséges vetélytársaik jelenleg egyedül Kínában vannak.
Az Emarketer piackutató cég elemzői úgy vélik, hogy idén az internetes hirdetési bevételek nagy része a Google és a Facebook költségvetésébe kerül. A Google és a YouTube anyavállalatának számító Alphabet reklámbevételei az idén elérhetik a 72,69 milliárd dollárt, míg a Facebook esetében a 33,76 milliárd dollárt. Mind a két társaság megpróbál az oldalain lévő tartalmakhoz olyan ajánlatokat elhelyezni, amelyek célzottan és lehetőleg személyre szabottan szólítják meg a felhasználókat.
Shelleen Shum, az Emarketer online hirdetési trendkutatója kijelentette, hogy az idén a Google és a Facebook még inkább a digitális reklámpiac globális vezetőivé válnak. Mindez annak köszönhető, hogy a két konszern egyre erősebben van jelen a mobil ajánlatok és a videók területén. A szakember hozzátette, hogy az egyetlen komoly konkurenciát a kínai óriáscégek jelentik, a Baidu, a Tencent és az Alibaba az idén várhatóan közel 36 milliárd dollár hirdetési bevételt könyvelhetnek majd el. A tendencia pedig egyre inkább erősödik, ugyanis Kínában folyamatosan egyre több az olyan felhasználó, aki ért a technológiákhoz.
Az online reklámok fontos bevételi forrást jelentenek mind a Google, mind a Facebook számára, a két vállalat több mint 100 milliárd dollárhoz juthat a hirdetési bevételekből. A társaságok a közeljövőben is meghatározók lesznek ezen a piacon, lehetséges vetélytársaik jelenleg egyedül Kínában vannak.
Az Emarketer piackutató cég elemzői úgy vélik, hogy idén az internetes hirdetési bevételek nagy része a Google és a Facebook költségvetésébe kerül. A Google és a YouTube anyavállalatának számító Alphabet reklámbevételei az idén elérhetik a 72,69 milliárd dollárt, míg a Facebook esetében a 33,76 milliárd dollárt. Mind a két társaság megpróbál az oldalain lévő tartalmakhoz olyan ajánlatokat elhelyezni, amelyek célzottan és lehetőleg személyre szabottan szólítják meg a felhasználókat.
Shelleen Shum, az Emarketer online hirdetési trendkutatója kijelentette, hogy az idén a Google és a Facebook még inkább a digitális reklámpiac globális vezetőivé válnak. Mindez annak köszönhető, hogy a két konszern egyre erősebben van jelen a mobil ajánlatok és a videók területén. A szakember hozzátette, hogy az egyetlen komoly konkurenciát a kínai óriáscégek jelentik, a Baidu, a Tencent és az Alibaba az idén várhatóan közel 36 milliárd dollár hirdetési bevételt könyvelhetnek majd el. A tendencia pedig egyre inkább erősödik, ugyanis Kínában folyamatosan egyre több az olyan felhasználó, aki ért a technológiákhoz.