Berta Sándor

A Google és a Face­book uralja az online reklámok piacát

Nem tartják magukat médiavállalatnak, mégis magukhoz szipkázzák a hagyományos újságok bevételi forrásait.

Az online reklámok fontos bevételi forrást jelentenek mind a Google, mind a Facebook számára, a két vállalat több mint 100 milliárd dollárhoz juthat a hirdetési bevételekből. A társaságok a közeljövőben is meghatározók lesznek ezen a piacon, lehetséges vetélytársaik jelenleg egyedül Kínában vannak.

Az Emarketer piackutató cég elemzői úgy vélik, hogy idén az internetes hirdetési bevételek nagy része a Google és a Facebook költségvetésébe kerül. A Google és a YouTube anyavállalatának számító Alphabet reklámbevételei az idén elérhetik a 72,69 milliárd dollárt, míg a Facebook esetében a 33,76 milliárd dollárt. Mind a két társaság megpróbál az oldalain lévő tartalmakhoz olyan ajánlatokat elhelyezni, amelyek célzottan és lehetőleg személyre szabottan szólítják meg a felhasználókat.

Shelleen Shum, az Emarketer online hirdetési trendkutatója kijelentette, hogy az idén a Google és a Facebook még inkább a digitális reklámpiac globális vezetőivé válnak. Mindez annak köszönhető, hogy a két konszern egyre erősebben van jelen a mobil ajánlatok és a videók területén. A szakember hozzátette, hogy az egyetlen komoly konkurenciát a kínai óriáscégek jelentik, a Baidu, a Tencent és az Alibaba az idén várhatóan közel 36 milliárd dollár hirdetési bevételt könyvelhetnek majd el. A tendencia pedig egyre inkább erősödik, ugyanis Kínában folyamatosan egyre több az olyan felhasználó, aki ért a technológiákhoz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Skylake #5
    Az álmoskönyvek szerint ha egy piaci erőteret egy vagy csak néhány szereplő ural, az nem szokott jó lenni. Gazdaságilag és társadalmi értelemben sem. Ezeket így hívják, ismerkedj meg vele, úgy látom a gimi kimaradt, de pótolni nem késő:

    https://hu.wikipedia.org/wiki/Monop%C3%B3lium
    https://en.wikipedia.org/wiki/Trust_(business)

    Hogy mik vannak, mi? Igazából semmi különös - ismétli magát e tekintetben a történelem.

    És tényleg, biztosan nagyon jó, ha gyakorlatilag, közvetlenül vagy közvetett módon e két vállalkozás kezében van a nyugati világ interentfelhasználóinak egyre több személyhez köthető adata. Hát, a f*szt!
  • Yagami #4
    Te meg nem tudom eddig hol éltél, hogy ezt nem tudtad/nem tűnt fel. Úgyhogy nyugodtan höblékelj csak, de még sok mindent kéne bepótolnod.
  • Yagami #3
    Igen, biztosan így lesz (nem).
  • esztyopa #2
    Na!
    Most legalább tudjuk,hogy kik a felelősök azért,hogy kéretlenül a pofánkba nyomnak minden sz*rt,amikor a netre fellépünk !
    /Már odáig jutottak,hogy soxor be sem lehet zárni a reklámot,ami eltakarja a képernyőt,amíg végig nem néztük !/
  • Skylake #1
    Na, akkor jó, közeledik az inflexiós pont. Ez ugyanaz a történet lesz, mint ami az ipari forradalom idejében volt: létrejöttek egyre nagyobb piaci erejű vállalatkoncentrációk, aztán akkorára nőttek, hogy jogszabályokkal állították meg ezt a koncentrációs folyamatokat - trösztellens törvények.