Berta Sándor
Egyre többen használnak hirdetésblokkolókat
A felhasználók az új készülékeikre gyakran valamelyik reklámblokkolót töltik fel első alkalmazásként.
Az alternatív finanszírozási modellekre specializálódott PageFair jelentéséből kiderült, hogy a hirdetésblokkoló-telepítések több mint fele immár mobil eszközökön valósul meg. A kiadók és más platformüzemeltetők általában hiába kérik az emberektől az alkalmazások kikapcsolását vagy az oldalaikon a szűrés kikapcsolását.
A reklámblokkolók az ázsiai és a csendes-óceáni térségben a legnépszerűbbek, a globális használat 94 százalékára abban a két régióban kerül sor. A leggyakoribb ok továbbra is az, hogy a felhasználók biztonsági szempontból félnek a hirdetésektől. Ez leginkább az amerikai internetezőkre igaz. A megkérdezettek 30 százaléka mondta azt, hogy a kártevők és vírusok miatt él a lehetőséggel, míg 29 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a reklámok megszakítják a pillanatnyi tevékenységüket és ezért döntöttek a hirdetésblokkolók feltelepítése mellett.
Napjainkban világszerte 615 millió különböző készüléken használnak az emberek ilyen megoldásokat. A biztonság mellett a fő okok között van a kényelmesebb böngészés lehetősége. Érdekesség, hogy korábban még az adatvédelem és a magánszféra védelme volt az egyik fő indok.
A válaszolók többsége találkozott már legalább egyszer reklámblokkoló-ellenes honlapokkal. Ilyen esetekben a 74 százalékuk inkább elhagyja az adott oldalt, mintsem hogy felvegye azt a kivételek közé vagy kikapcsolja ott a szűrést.
Az alternatív finanszírozási modellekre specializálódott PageFair jelentéséből kiderült, hogy a hirdetésblokkoló-telepítések több mint fele immár mobil eszközökön valósul meg. A kiadók és más platformüzemeltetők általában hiába kérik az emberektől az alkalmazások kikapcsolását vagy az oldalaikon a szűrés kikapcsolását.
A reklámblokkolók az ázsiai és a csendes-óceáni térségben a legnépszerűbbek, a globális használat 94 százalékára abban a két régióban kerül sor. A leggyakoribb ok továbbra is az, hogy a felhasználók biztonsági szempontból félnek a hirdetésektől. Ez leginkább az amerikai internetezőkre igaz. A megkérdezettek 30 százaléka mondta azt, hogy a kártevők és vírusok miatt él a lehetőséggel, míg 29 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a reklámok megszakítják a pillanatnyi tevékenységüket és ezért döntöttek a hirdetésblokkolók feltelepítése mellett.
Napjainkban világszerte 615 millió különböző készüléken használnak az emberek ilyen megoldásokat. A biztonság mellett a fő okok között van a kényelmesebb böngészés lehetősége. Érdekesség, hogy korábban még az adatvédelem és a magánszféra védelme volt az egyik fő indok.
A válaszolók többsége találkozott már legalább egyszer reklámblokkoló-ellenes honlapokkal. Ilyen esetekben a 74 százalékuk inkább elhagyja az adott oldalt, mintsem hogy felvegye azt a kivételek közé vagy kikapcsolja ott a szűrést.