Berta Sándor

Egyre többen használnak hirdetés­blokkolókat

A felhasználók az új készülékeikre gyakran valamelyik reklámblokkolót töltik fel első alkalmazásként.

Az alternatív finanszírozási modellekre specializálódott PageFair jelentéséből kiderült, hogy a hirdetésblokkoló-telepítések több mint fele immár mobil eszközökön valósul meg. A kiadók és más platformüzemeltetők általában hiába kérik az emberektől az alkalmazások kikapcsolását vagy az oldalaikon a szűrés kikapcsolását.

A reklámblokkolók az ázsiai és a csendes-óceáni térségben a legnépszerűbbek, a globális használat 94 százalékára abban a két régióban kerül sor. A leggyakoribb ok továbbra is az, hogy a felhasználók biztonsági szempontból félnek a hirdetésektől. Ez leginkább az amerikai internetezőkre igaz. A megkérdezettek 30 százaléka mondta azt, hogy a kártevők és vírusok miatt él a lehetőséggel, míg 29 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a reklámok megszakítják a pillanatnyi tevékenységüket és ezért döntöttek a hirdetésblokkolók feltelepítése mellett.

Napjainkban világszerte 615 millió különböző készüléken használnak az emberek ilyen megoldásokat. A biztonság mellett a fő okok között van a kényelmesebb böngészés lehetősége. Érdekesség, hogy korábban még az adatvédelem és a magánszféra védelme volt az egyik fő indok.

A válaszolók többsége találkozott már legalább egyszer reklámblokkoló-ellenes honlapokkal. Ilyen esetekben a 74 százalékuk inkább elhagyja az adott oldalt, mintsem hogy felvegye azt a kivételek közé vagy kikapcsolja ott a szűrést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Elmin #67
    "A TV-ben is azért nem tudsz végig nézni egy filmet csak 3-4 reklám megszakítással, mert a reklámbevételből veszik meg neked a fimet, amit te kvázi "ingyen" megnézhetsz. Ott nem zavar? Rádió detto."
    Még ha csak 3 lenne, de most már inkább 10 van. Ott a tudatos néző átkapcsol, vagy némítja a tv-t rádiót.
  • Elmin #66
    "A tartalom nincs ingyen. Ugyan egyesek azt gondolják, hogy de, igen, azokkal közölném, hogy ahol ingyen van, ott ők maguk az áru. (Pl. Facebook, Google tipikusan ilyen.) "
    Ebben tévedsz. Amíg nem mondják, hogy valamilyen módon fizetni kell érte addig ingyen van.
    Az pedig nem állapot, hogy pár engedély nélkül futó reklám (spam) akár 4 szálon 50 -70 %-ban megfogja a processzort.
    Nem kell csodálkozni, hogy blokkolják, főleg, hogy a reklámok kb 90 %-a lényegtelen a fogyasztó számára.
  • TokraFan #65
    Ez már csak egy ilyen világ. Az működik, ami valahogyan pénzt termel. De ez minden területen így működik, nem csak az újságírás, vagy a reklámok piacán.
  • caius marius #63
    Nagyon jó ötlet az előfizetés. Szinte azonnal kihullana a férgese. Ezt persze nem vállalnák a mostani "piacból" élő "újságírók", mivel akkor a pénzükért dolgozni kellene.
  • Grifid71 #62
    Szintén stílus...ami maga az ember, nos "pubi". Nem nézek tv-n filmeket, ha valami film érdekel elmegyek moziba, a sorozatokat pedig vagy letöltöm vagy online nézem reklám mentesen. Szánalmas hogy egy 90 perces film 120 percig tart a reklámok miatt. A legutobbi általam letiltott hírportál a hir24.hu és az összes aloldaluk, nagyon szánalmas, már már startlap.hu mélységeket idéz. A reklámpiac pedig igenis megérett a pusztulásra.
  • zola2000 #61
    Azért a magyar tvben látható reklám és a net között van különbség.

    A Crunchyrollon ha nem fizettek reklámmal, ha fizetek reklám nélkül nézhetjük az animét

    A tvben fizetni is kell, reklám is van, és még anime sincs, mert ez egy kurva ország
  • TokraFan #60
    Azzal elejétől fogva egyetértek, hogy a reklám blokkot alkamazni nem tudó site üzemeltetők maguk alatt vágják a fát, ahogy azzal is egyetértek, hogy számos reklámozási metódus idegesítő és káros. Amivel én vitázom az itt az értelmetlenség, amikor a hülyék miatt egy egész iparágat vagy működési modellt irtanának ki olyanok, akiknek lövésük nincs az egészről. Na ők azok, akik betiltanák a kést is, amivel akár ölni is lehet ugye (az már nem számít, hogy mellette összességében sokkal több haszna is van)...A blokkolókat én is használom itt-ott, az agresszív marhák ellen mindenképpen, de sokakkal ellentétben én a white list-et is használom és azokon az oldalakon, melyeket szívesen látogatok és nem bosszant a reklámozási módjuk, letiltom a blokkolót, támogatva őket a további munkában.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.02.06. 22:15:00
  • duke #59
    " Ó borzalom, tényleg, elviselhetetlen és azt a Qrva X-et is nehéz megtalálni!"

    Ezert a pixel vadaszatert olni tudnek. Tegyenek oda egy rendes gomb meretu X-et, hogy siman bezarhassam, akkor azt mondom rendben van, hadd ne keljen mar egy 3x3-as szarral baszakodni, hogy utanna, ha mellekatintok, akkor megnyiljon 20 ablak.
  • gforce9 #58
    "Egyszerűen látni kell, hogy a sikeres oldalakat lehetetlen fenntartani lelkesedésből és saját zsebből."

    Persze, ez egyértelmű, a weboldal attól, hogy látogatják nem hoz pénzt csak viszi, ha eltekintünk az esetleges adományozó kedvében levő látogatókról, de rájuk alapozni nem lehet. Viszont a túlzott reklám kontraproduktív. Olyan oldalt ami tele van reklámmal és fagyogat tőle a böngésző előbb utóbb látogatót fog elűzni. Hasonlóan azoktól az oldalaktól, ahol a pofájába mászik az embernek, vagy több a reklám mint a tartalom. pl.: http://www.haon.hu/puspokladany/orvoshoz-es-iskolaba-a-korzethatarokat-betartva/3367265
    de ettől vannak rosszabbak is. Az ilyen oldalak miatt kezdek megjelenni a blokkolók. Az időképtől is rosszul vagyok. Olyan döglassú és erőforrászabáló és már minden reklámot betöltött de a radarkép még mindig nem töltődött be stb. Tipikus példája a túlzásba vitt reklámnak.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2017.02.06. 19:55:02
  • TokraFan #57
    Igen, de akkoriban a webes cégek befektetési fázisban voltak, tolták beléjük a tőkét és abból finanszírozták a működést. Mára vizont teljesíteni kell, mert vissza kell hozni a befektetett pénzt. A reklámokból pedig rengeteg jön be, nyilván nem hagyja ki egyetlen profitorientált vállalkozás sem a lehetőségét. Aztán ugye ott van az a tény, hogy adwords sem volt régen, ez a google rendszere ami értelemszerűen csak az ő felemelkedésük óta van jelen a weben. Előtte is voltak reklámok, csak szétszórt, kisebb ügynökségek, általában lokális rendszereit futtatták, Magyarországon is volt/van is ilyen ügynökség, jelenleg is. Más kérdés, hogy piaci részesedésük csak halvány árnyéka az általad jelzett időszakénak. Harmadik ok, a technika fejlődése. Ma már sokkal kiterjedtebb reklámozási/megjelenítési megoldások léteznek, mint annak idején. És talán a legfontosabb, a mobil terjedésével brutálisan megnőtt a netezők száma, mert olyan emberek milliói szálltak be, akik korábban azt sem tudtákm, hol kell bekapcsolni egy PC-t. Következésképp, nagyon megnőtt a látogatottság, amit technikai oldalon kiszolgálni irdatlan összeg tud lenni (ugye annak idején a hírhedt megaupload fenntartásának csak a host költsége több, mint 1,5 millió dollár volt HAVONTA!). Most azt tegyük félre, hogy az egy file host volt, de arányaiban lehet következtetni a költségeket illetően.

    Egyébként kiváló péda az időkép. Ezt két srác kezdte egy ingyenes szerveren, még saját domain nevük sem volt. Pusztán hobbiból és szakmai lelkesedésből. Idővel eljutottak oda, hogy kénytelenek voltak céget alapítani és bevételt termelni, mert akkorára nőtt a látogatottság, hogy azt zsebből finanszírozni képtelenség lett volna. Hasonló történet a nosalty.hu, ami egy szimpla, főzni szerető hölgy blogja volt, ma meg az egyik legnagyobb bevételt termelő magyar website. Egyszerűen látni kell, hogy a sikeres oldalakat lehetetlen fenntartani lelkesedésből és saját zsebből.