Berta Sándor

Jobb reklámok jöhetnek

Amennyiben a hirdetések kevésbé zavaróak, akkor az emberek sokkal jobban elfogadhatják azokat.

A Coalition for Better Ads nevű szervezet úgy akarja visszaszorítani a reklámblokkolók alkalmazását, hogy felhívja a hirdetők figyelmét a kevésbé zavaró ajánlatok használatára. A csoport 25 000 észak-amerikai és európai felhasználó bevonásával felmérte, hogy mely reklámok számítanak különösen zavarónak és nyilvánosságra hozta az eredményeket. A Coalition for Better Ads fél évvel ezelőtt alakult, a tagjai között van a Facebook, a Google, a News Corp., a Procter & Gamble, a The Washington Post, a Thomson Reuters és az Unilever. A szervezet azt szeretné, ha a hirdetők elfogadottabb ajánlatokkal rukkolnának elő.

Mint kiderült, a legellenszenvesebbek a felbukkanó ablakok, az automatikusan lejátszódó videók, az oldalak betöltése előtt felbukkanó reklámok és az extrém nagy bannerek. Az internetezők zavarónak találják azokat a mobil honlapokat is, amelyek több mint 30 százalékban tartalmaznak hirdetéseket, valamint a teljes képernyős ajánlatokat és a feltűnő animációkat. Az embereknek ellenszenvesek azok a reklámok is, amelyek egy hivatkozásra való kattintás után jönnek elő és csak egy bizonyos idő után engedik tovább a felhasználókat. A Coalition for Better Ads nem tiltaná ezeket a megoldásokat, csupán ajánlaná azok visszaszorítását.

Randall Rothenberg, az Interactive Advertising Bureau (IAB) nemzetközi szövetség vezetője kiemelte: remélik, hogy az anyaguk felhívja a márkavállalatok, a kereskedők, a reklámügynökségek, a kiadók és a szolgáltatók figyelmét a problémára, s leállítják ezeket a hirdetéseket. Az IAB emellett kidolgoz egy saját definíciót is az elfogadható ajánlatokkal kapcsolatban. A mostani anyag egyébként elegendő játékteret hagy a piac szereplőinek.

Az AdAge ágazati magazin kommentárja szerint a felmérés tapasztalatai nem jelentenek újdonságot és az újság bírálta a szervezet nehézkes tempóját is. További észrevétel volt, hogy a felhasználók jelentős részét nem igazán motiválja reklámblokkolója kikapcsolásában az, ha csupán a portálok kis részéről tűnnek el az idegesítő hirdetések. Emellett nehezen lehet összeegyeztetni az ajánlatokat megvásárolók, a kiadók és a reklámtechnikai szolgáltatók érdekeit. Ráadásul az európai szakmai szövetségek arra mutattak rá, hogy mostanában csökkent a reklámblokkolókat használók aránya és ez azt a látszatot kelti, hogy nincs szükség a hirdetések reformjára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • TokraFan #6
    "A Coalition for Better Ads nem tiltaná ezeket a megoldásokat, csupán ajánlaná azok visszaszorítását."

    Tehát kvázi sz*rt sem ér az egész...
  • ugh #5
    "Ráadásul az európai szakmai szövetségek arra mutattak rá, hogy mostanában csökkent a reklámblokkolókat használók aránya és ez azt a látszatot kelti, hogy nincs szükség a hirdetések reformjára."
    Nem csokkent hanem mobil platformon nott ahol szinte nincs ra lehetoseg.
    Androidon ha jol tudom csak a firefox ala van, wp-n nincs, gondolom ájphing-ra sincs.
    Es mivel egyre tobben neteznek ezeken igy csokkenest mutat.
    Gratulalok az europai szakmai szovetsegnek.
    Szokas szerint gondolom 70+-os ven fadszopok, meg ven picsak alkotjak a szakerto gardat akik kb elkerekedett szemmel nezika vonalas telot is.
    Szivjanak faszt...
  • A1274815 #4
    Főleg azokból az "animált szarokból" van ami még vírusos is.
  • mgenya911 #3
    Ha lenne olyan reklámblokkoló ami csak a statikus jpg reklámot engedi át azzal még ki tudnék békülni, az erőforrászabáló animált szarokból elég.
  • ostoros #2
    A reklám maga, mint jelenség káros.
    http://www.youtube.com/watch?v=nYvKjtlb9-c
  • ZenMillitia #1
    ennel keves nyilvanvalobb dolog van. huuuu de nagy felfedezes. idiota PRosok.