Berta Sándor

Új szintre kerülhet a reklámok blokkolása

Amerikai kutatók kifejlesztettek egy szoftvert, amely teljesen új módon akadályozza meg a hirdetések megjelentetését.

A Princeton és a Stanford Egyetem szakemberei által megalkotott reklámblokkoló teljesen háttérbe állítja az eddigi programokat, ugyanis rendkívül erőforrás-takarékos és képes volt 50-ből 50 tesztelt hirdetésblokkoló-ellenes megoldást kijátszani. El tudta távolítani azokat a Facebook-ajánlatokat is, amelyeket eddig még egyetlen reklámblokkoló sem ismert fel.

A kutatók a projekt során két teljesen új elvet alkalmaztak, melyeket a hasonló szoftvereknél eddig még nem használtak. Egyrészt a megoldásuk a rootkit-technika segítségével és az éppen alkalmazott böngészőhöz való alkalmazkodással megpróbálja úgy blokkolni a hirdetéseket, hogy a szkriptek ne ismerjék fel, hogy éppen egy ilyen folyamat zajlik. Másrészt az új program pontosan úgy ismeri fel az ajánlatokat, ahogy egy ember is teszi.

Az utóbbi azért érdekes, mert az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságának (FTC) előírásai alapján az online reklámoknak kifejezetten olyannak kell lenniük, hogy azokat egy ember felismerje. A szakemberek kiemelték, hogy a hirdetőknek, a kiadóknak és a felhasználóknak alapvetően meg kellene változniuk, s előbb vagy utóbb közös érdek lesz a felek közötti macska egér játék befejezése. Az érdeklődők máris tesztelhetik a szoftvert, amely a Chrome böngészőhöz elérhető. A megoldás előnye, hogy nem csupán blokkolja a reklámokat, de regisztrálja is azokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)