Berta Sándor
Akár 1000 kilométerre is eljuthat egy autonóm autó
A gépkocsi könnyű és számos technológiát ötvöz.
A Német Repülési és Űrhajózási Központ (DLR) munkatársai által megalkotott Interurban Vehicle (IUV) tervezésekor az önálló és a káros anyagok kibocsátásától mentes közlekedés, a biztonság és a kényelem voltak a legfontosabb szempontok. Az autó 45 kilowattos üzemanyagcellát, 7,5 kilogrammos hidrogéntartályt és 48 kilowattórás akkumulátort egyaránt használ.
A koncepciójármű 5 méter hosszú, 2 méter széles és legfeljebb öt személynek kínál ülőhelyet, a maximális hatótávolsága pedig akár 1000 kilométer is lehet. Az IUV súlya üresen kevesebb, mint 1600 kilogramm, miközben rendkívül magas biztonsági szabványoknak felel meg. Sebastian Vohrer, a DLR projektvezetője elmondta, hogy a könnyű karosszéria elengedhetetlen volt ahhoz, hogy az energiafogyasztást alacsonyan lehessen tartani, míg a hatótávolságot meg lehessen növelni.
Az alapkarosszéria csak 250 kilogramm és az egynegyede az ezen a területen szokásos súlynak. Ezt a szakemberek a szálerősítésű műanyagok alkalmazásával érték el, miközben egyes esetekben alumíniumból vagy szendvicsanyagokból készült szerkezeteket is használtak.
A 136 kW teljesítményű elektromos motor legfeljebb 180 kilométer/órás sebességre gyorsítja fel a gépkocsit, amely alapvetően önállóan közlekedik és csak akkor kéri az emberek segítségét, ha nem tud megbirkózni egy feladattal. Vohrer szerint ez lehetővé tette, hogy nyitottabb és rugalmasabb belső teret tervezzenek. Az elülső két ülés rugalmasan elforgatható, autonóm módban az utasok akár a menetiránynak háttal is ülhetnek.
A Német Repülési és Űrhajózási Központ (DLR) munkatársai által megalkotott Interurban Vehicle (IUV) tervezésekor az önálló és a káros anyagok kibocsátásától mentes közlekedés, a biztonság és a kényelem voltak a legfontosabb szempontok. Az autó 45 kilowattos üzemanyagcellát, 7,5 kilogrammos hidrogéntartályt és 48 kilowattórás akkumulátort egyaránt használ.
A koncepciójármű 5 méter hosszú, 2 méter széles és legfeljebb öt személynek kínál ülőhelyet, a maximális hatótávolsága pedig akár 1000 kilométer is lehet. Az IUV súlya üresen kevesebb, mint 1600 kilogramm, miközben rendkívül magas biztonsági szabványoknak felel meg. Sebastian Vohrer, a DLR projektvezetője elmondta, hogy a könnyű karosszéria elengedhetetlen volt ahhoz, hogy az energiafogyasztást alacsonyan lehessen tartani, míg a hatótávolságot meg lehessen növelni.
Az alapkarosszéria csak 250 kilogramm és az egynegyede az ezen a területen szokásos súlynak. Ezt a szakemberek a szálerősítésű műanyagok alkalmazásával érték el, miközben egyes esetekben alumíniumból vagy szendvicsanyagokból készült szerkezeteket is használtak.
A 136 kW teljesítményű elektromos motor legfeljebb 180 kilométer/órás sebességre gyorsítja fel a gépkocsit, amely alapvetően önállóan közlekedik és csak akkor kéri az emberek segítségét, ha nem tud megbirkózni egy feladattal. Vohrer szerint ez lehetővé tette, hogy nyitottabb és rugalmasabb belső teret tervezzenek. Az elülső két ülés rugalmasan elforgatható, autonóm módban az utasok akár a menetiránynak háttal is ülhetnek.