Kormány nélkül koncepció­autót mutatott be a General Motors

A gépkocsi belseje úgy néz ki, mint ha egy űrhajóé lenne.

A General Motors a Consumer Electronics Show (CES) keretében jelentette be a legújabb koncepciójárművét, amelynek neve Cadillac Inner Space. Az autóban a sofőr és az utasok hiába is keresnének kormányt, a székek helyett pedig egy kanapén foglalhatnak helyett és a kényelmükről lábtartók is gondoskodnak. A gépkocsi elektromos meghajtással rendelkezik és autonóm vezetési funkciókkal szerelték fel. A hagyományos kormány, pedálok és műszerfal helyett egy hatalmas ívelt képernyővel látták el. A tető előre nyílik, így akár a nagyobb méretű személyek is kényelmesen beszállhatnak a járműbe, hiszen nem kell a szűk ajtókon keresztül préselniük magukat.


Bryan Nesbitt, a General Motors globális fejlett dizájnért és globális építészeti stúdiójáért felelős ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy az elektromos meghajtás és az önálló közlekedés alapvetően meg fogják változtatni az autók szerepét, valamint azokat a tapasztalatokat, amelyeket az emberek szerezhetnek a használatukkal. A beépített kijelző lehetővé teszi, hogy az utasok az út során válogassanak a kiterjesztet valóság tartalmak, illetve a szórakoztató és a wellness-ajánlatok közül.

Marry Barra, a General Motors vezetője hozzátette, hogy a konszern a 2020-as évek közepétől teljesen önállóan közlekedő modelleket akar kínálni és a mostani bemutató alapján úgy tűnik, hogy a Cadillacnek ebben a folyamatban komoly szerepe lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • repvez #26
    az ilyen emberek komunikácioja meg nem érvelés hanem kötözködés.
    Onnan lehet öket felismerni, hogy az olyan embereknem a monsdandojában akinek legalább van véleménye elgondolása valamiről abban csak belekötnek letaghadják az állitásait - ami nem biztos, hogy igaz -, de nem irják le a saját visioját elképzelését.
    Csak a tagadás van és ez áll szembe egy lehetséges elképzeléssel.

    ÉS igen elismerem, hogy vanank benne hibák pontatlanságok, mert ha nem lenen akkor nem csak egy ember lenne a sok közül.
    ÉS azért is lehet beleköttni, mert csak leirtam ami épp az eszembejutott , nem csináltam elötte hatástanulmányokat és levezetéseket kitérve minden lehetőségre.

    Pont erre valo lenne a forum, hogy normális PÁRBESZÉDDEL formáljuk egymás tudását és felfedjuk, hogy mi mindenre lehet gondolni amire a másiknak eszébe sem jutott , de az nem azt jelenti, hogy hülye lenne vagy ne tudná, csak épp akkor abban a pillanatban nem gondolt rá nem akart olyam mélységbe belemenni .


    KVP: azzal egyetértek, hogy az önvbezető autok majd egymással megosztják az adataikat és egymást követve azonos távolságra fogják követni egymást, abban viszont nem , hogy ez a távolság ilyen kicsi lenne.
    Mégha a jelek késleltetés nélkül átjutnának egyik kocsobol a másikba még akkor is ott vannak az önvezetéstől független környezeti és machanikai késleltetések amiket mind számitásba kell venni .
    Gondolok itt a különbözö gyártók eltérő fékhatására a gumik tapadására az autók muszaki állapotásra az utviszonyok különbségére a kocsik között.

    És azt én sem értem, hogy miért nem csinálják a mélygarázokat , egy egy uj épitkezésnél amikor amugy is kiássák az alapot akkor ahol ez kivitelezhető a talaj miat oda ugyan akkora alapterületen lehetne mélygarázst tenni.
    Ott vanank a SPAR ,Tesco és a bevásárlo áruházak , ahelyett, hogy elötte egy parkolot lebetonoznak ott lehetne akár park is anélkül , hogy kevesebb kocsii tudna megálni a boltnál.
    És akár csökkenthető lehetne a városok ut menti parkolását is ilyen modon amivel a baleseteket lehetne megelözni.
  • kvp #25
    "Kiemelkedően jól keresnek nem probléma nekik tömegközlekedni."

    En svajci nagyvarosnal csak Zurich-bol tudok kiindulni, de ott ha valaki a helyi hevvel jar (sbahn), akkor is a helyi allomasig kell az auto. Elektromos auto es dedikalt alagutak eseten akar a belvarosig is mehetnenek vele. Hatalmas elonye, hogy ha esik nem kell ernyo es nem kell atszallni eloszor a vonatra, aztan a palyadvaron a helyi tomegkozlekedesre. Nem lakhat mindenki a belvarosban. (azaz lakhat, de az Hong Kong-i suruseg lenne)

    "Utak helyett zöld terület. Ja őrültség."

    Ha el van asva az ut a park ala, akkor ez talajszinten teljesen realis. Meg Budapesten is meg lehetne csinalni. Hatalmas elonye, hogy a boltok kiszolgalo forgalma is a Fold ala kerul. A floridai Disney World-ben megoldottak pont igy.

    "Most akkor mire is fejlesztjük az önvezetést?"

    Lakott teruleten, nehezen belathato helyeken az onvezeto autok lepesben (4-5 km/h) jarnak. Miert? Mert ok helyesen latjak a helyzetnek megfelelo sebesseg fogalmat a kreszbol. (szuk utcaban, ketoldalt parkolo kocsik eseten max. lepesben mehet kozepen a forgalom)

    "Elég egy váratlan esemény és kamionnal vihetik a hullákat."

    Mint minden nagysebessegu vasuti baleset eseten? A 10 centire meno kocsik kb. egy railjet vagy ice kocsijainak felelnek meg es ugy is mukodnek.

    "Szerintem autója a jövőben is lesz mindenkinek akinek csak futja. Emiatt abban se vagyok biztos, hogy a benzines autók eltűnnének. Az elektromos kocsiknál sok még mindig a bizonytalan tényező. Az elektromos hálózat egyenlőre kevés hozzá, az akkumulátorok legyártása nem egyszerű és olcsó dolog, a tűzoltóknak is speciálisan kell rá készülnie továbbá jelenleg eszméletlen drágák."

    Szerintem a benzineseket eloszor nem tamogatjak, aztan buntetik (kitiltjak a varosokbol, aztan a lakott teruletekrol es az autopalyakrol), aztan meg nem lesz hozzajuk benzin.
  • dyra #24
    "Ha van penzem onvezeto autora, akkor nem fogok masokkal tomegkozlekedni."

    He he :D A Svájci kollégáimat kérdezd már meg erről. Kiemelkedően jól keresnek nem probléma nekik tömegközlekedni. A városaik meg irigylésre méltóak kevés kocsi sok hely.

    "Ha elektromos az auto, akkor siman bemehet a varos hatraban egy alagutba es csak kiszallok az irodaepulet parkolojaban a leszallasi ponton, az auto meg elmegy magatol valami minusz X-edik szinti automata toltore."

    Jobbat mondok! Tömegközlekedsz és az irodád előtt hatalmas park van futópályákkal, éttermekkel, kávézókkal és egyéb rekreációs létesítményekkel és szépen elsétálsz a metró vagy a buszmegállóig. SCFI lenne mi? Utak helyett zöld terület. Ja őrültség.

    "Ertem, hogy van egy par ember aki szeret vezetni, de ha minden jarmu teljesen automatikus, akkor az autok az autopalyan 130 mellett is mehetnek 10 centire egymastol kilomteres sorokban, nem lesz belole rafutasos baleset. "

    Nem mehetsz. Elég egy váratlan esemény és kamionnal vihetik a hullákat.

    "Az automata autok fontos szempontja, hogy feltetelezik, hogy az emberek megprobalnak elejuk lepni, mig az emberi vezetok tobbnyire feltetelezik, hogy nem lepnek hirtelen elejuk. Aztan ha megis, akkor elutnek valakit. "

    Több országban szó van arról, hogy lakott területen belül 30-ra csökkentik a megengedett sebességet. Én ezzel maximálisan egyetértek. Egyrészt tömegközlekedés, másrészt ha véletlen elütsz valakit radikálisan növekszik a túlélési esélye, továbbá kisebb zaj és porszennyezés. Most akkor mire is fejlesztjük az önvezetést?

    Szerintem autója a jövőben is lesz mindenkinek akinek csak futja. Emiatt abban se vagyok biztos, hogy a benzines autók eltűnnének. Az elektromos kocsiknál sok még mindig a bizonytalan tényező. Az elektromos hálózat egyenlőre kevés hozzá, az akkumulátorok legyártása nem egyszerű és olcsó dolog, a tűzoltóknak is speciálisan kell rá készülnie továbbá jelenleg eszméletlen drágák.
  • kvp #23
    "Az optimalizalt forgalom az úgy fog kinézni, hogy tömegközlekedés. Nemá majd mindenki behajthat az önvezető autójával a sétáló övezetekbe miközben már nálunk is elindult arról a beszéd, hogy valahogy le kellene csökkenteni az agglomerációból érkező forgalmat mert a városban az autók miatt egyszerűen nem lehet létezni."

    Ha van penzem onvezeto autora, akkor nem fogok masokkal tomegkozlekedni. Ha elektromos az auto, akkor siman bemehet a varos hatraban egy alagutba es csak kiszallok az irodaepulet parkolojaban a leszallasi ponton, az auto meg elmegy magatol valami minusz X-edik szinti automata toltore. Aztan amikor hazafele kell, akkor csak summon es mire leerek a lifttel a beszallasi pontra mar ott van. Egyebkent jobb cegeknel van a vezetoknek valet parking, szoval most egy ember csinalja ugyanezt.

    Ertem, hogy van egy par ember aki szeret vezetni, de ha minden jarmu teljesen automatikus, akkor az autok az autopalyan 130 mellett is mehetnek 10 centire egymastol kilomteres sorokban, nem lesz belole rafutasos baleset. Ezzel az ut kapacitasat is nagymertekben meg lehet novelni, ami varosban pl. a dugok csokkeneset eredmenyezne. Mintha egyetlen hosszu csuklos villamos lenne a lampanal megallo sor, egyszerre gyrosul a zoldnel, kozben vegig centikre egymastol a lokharitok. Az egyetlen feltetel, hogy minden erintett autonak teljes mertekben kozponti iranyitas alatt kell lennie. Plusz igy egymasnak is tudnak szolni a kocsik, tehat ha az egyik (mondjuk egy parkolo vagy szembe jovo) meglat egy gyereket/macskat aki rohan ki egy kocsi mogul, tud szolni a masiknak ami eppen arra jonne. Ezzel elkerulheto, hogy setatempora lassitsanak a kocsik varosi ovezetben. Az automata autok fontos szempontja, hogy feltetelezik, hogy az emberek megprobalnak elejuk lepni, mig az emberi vezetok tobbnyire feltetelezik, hogy nem lepnek hirtelen elejuk. Aztan ha megis, akkor elutnek valakit. Ez az emberi viselkedes hibaja, amit vagy jogi vagy muszaki modon lehet korrigalni. (jogi: akkor is jogositvany vesztes ha a gyalogos volt a hibas, muszaki: csak automata autok hajthatnak be a varosba)

    En szemely szerint at automata elektromos autok elterjedesevel az autobirtoklas novekedeset varom, mert eddig csak a ket elovarosban lako szulonek volt kocsija, most mar a gyerekeknek is lehet sajatjuk. A varosi szegenyek meg eddig se rendelkeztek kocsival vagy ha igen, akkor max. az utcan parkoltak. Szoval szerintem a gazdagabbak kozott noni fog az autok szama, a szegenyebbeknel a magasabb arak miatt csokkenni. A hasznaltautok szama pedig nagymertekben vissza fog esni, mert a legtobb elektromos auto olyan mint a telefon, amire hasznaltta valik, addigra eppen mehet is ujrahasznositasra.
  • dyra #22
    Nyugat? Éppen lakosságban előz, afrika, ázsia, lassan dél amerika is. És hát lehet, hogy csorók de ha 2 millárd emberből mondjuk csak 500 millió úgy él mint mi és abból 200 meg úgy mint a németek akkor az már egy az UNIÓ-val majdnem egyenértékű piac. És akkor mennyi ilyen térség is van?

    Szóval hidd el van az a pénz, hogy az autókat nem csak a príma utakra fogják tervezni.

    Az optimalizalt forgalom az úgy fog kinézni, hogy tömegközlekedés. Nemá majd mindenki behajthat az önvezető autójával a sétáló övezetekbe miközben már nálunk is elindult arról a beszéd, hogy valahogy le kellene csökkenteni az agglomerációból érkező forgalmat mert a városban az autók miatt egyszerűen nem lehet létezni.

    Ezt a sofor baromságot meg hagyjuk. Nagyon sok embert ismerek aki szeret vezetni. Nők között is. Eltudod magad foglalni? F*szom a telefont meg a laptopot nyomogatod eleget akkor mivel tudod magad lekötni? Az autóvezetés egy frankó dolog. Egy 8 órában szellemi munkát végző ember alig várja, hogy mást csináljon mint a gép előtt rohadni. De nem csak a szellemi munkások vannak ezzel így (napi 30 - 40 kilométert vezetek esetenként 300 körül, zenét hallgatok figyelem a forgalmat frankón elvagyok, az igaz a dugókat mindig próbálom kerülni, nem akarok a kocsiban is dolgozni nem is fogok).

    Szóval személyesen utoljára írom le mert már unom ezt a témát az emberek nem fogják átadni a volánt egy gépnek.

    Persze lesz egy szűk réteg aki a YouTube-n ezzel fog menőzni de az átlag nem fog lemondani az autóvezetésről.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2022.01.10. 08:19:18
  • defiant9 #21
    "Az atagos mai embernek ha van net, akkor mas nem is nagyon kell."
    Alapvetően egyetértek azzal amit írsz. A kijelző ami kapcsán az autógyártók úgy érzik hogy van keresnivalójuk és nem a telefont fogják nyomkodni az emberek hanem az ő platformjukon keresztül érik el.
    Egyébként sokan vannak akikben zavaró szintű az ha egy mozgó autóban lehajtott fejjel kell kijelzőt nézniük, mivel ilyenkor az agyuk vizuálisan nem kapja meg a mozgás látványát és ez hányinger mechanizmust indít be (neurotoxintól megszabadulás). Ilyen szempontból jó ha a kijelző az ablak közelében van. Ekkor koherens a belső fülből érkező elmozdulás infó és akár csak a perifériális látás infója, az agyunk nyugiban van (legalábbis a többségé, de van aki egyáltalán nem viseli jól a járművön való utazást).
  • defiant9 #20
    „Hogy menjen a kocsival kényelmesen 1 orát lassabban mint amennyivel mehetne vagy elérheti a célját egy kicsit kevésbé kényelmesen 20 perccel elöbb.”
    Mivel nem a kényelem a kérdés hanem a szabadidő, így ez a hamis dilemma érvelési hibád. Tudod amikor sorozatosan érvelési hibákat vétesz az egy jó indikátora annak hogy az álláspontod ami hibás és nem tudod tartani csak ilyen áron.

    „hogy jot tesz a környezetnek a lassabb utazás is hülyeség. max a villanyautozásnál,”
    Butaság. A benzines autó károsanyag kibocsájtása is jóval kedvezőbb alacsonyabb sebeségnél.

    „Benzin és diezel üzemő autoknál meg miért is jobb ha 40 perc helyett 1 orát megy a motor és azalatt több károsanyagot pufog ki”
    Ezt a hibát csak a nagyon tudatlanok szokták csak elkövetni. Javaslom olvass utána.

    "ÉS ezeknél a komcepcio autoknál sose ugy állnak ki, hogy ezt luxusautonak tervezik,"
    Ezzel szemben:
    Today, Cadillac expanded its vision of personal autonomous future mobility with the InnerSpace concept — a dramatic, two-passenger electric and autonomous luxury vehicle.
    Úgyhogy ismét csak a tények amik cáfolják a kitalációdat.

    Ameddig nem tudod _teljesen_ kizárni hogy az auto beltere alkalmas tartalomfogyasztásra, külső kommunikációra vagy kikapcsolódásra addig sajnos bukóban vagy.
  • defiant9 #19
    "Produktív munkakörnyezet az nem az autó kivéve ha sofőr vagy"
    Definiáld mi az hogy produktív. Az emberek milliói jelenleg is munkakörnyezetként használják az autót, tehát ismét csak a tények cáfolják az állításod. Az autó teljesen alkalmas egy üzleti dokumentáció elolvasására vagy munka megbeszélésre.
    Az hogy nem alkalmas minden tevékenységre <> nem alkalmas valamilyen tevékenységre.

    "Azt elfogadom bár a sportautóban nem vagyok biztos."
    Ez inkább csak azt mutatja hogy a világról kialakult képed hibás és még a szemed sem használod. A luxusautó piac nagyságrenddel nagyobb mint a sportautó piac. Ezt onnan is látnod kellene hogy nagyon ritkán találkozol az utcán Ferrari-val szemben egy Tesla-val vagy S-class-al.

    "De az akkor is egy kisebbség nagyon kicsi."
    A kiinduló állításod megfogalmazhattad volna korrekten is ami tartalmazza ez a szűkítést, azonban nem te nem ezt tetted. Így az eredeti állításod nem tudtad megvédeni, az megdőlt. Legközelebb fogalmazz pontosabban, ne általánosítsd azt amit nem lehet, tudom úgy nem szól akkorát hogy te mekkora látnok vagy azokhoz képest akiknek ez a munkájuk.

    „Ha annyira okosak lettek volna akkor valamelyik autógyár megcsinálja a Teslat Elon Musk előtt.”
    Nem igazán látom hogy miért ne lehetne egy legokosabb az okosak közt. Az általad felhozott Apple példa is jól mutatja hogy van ilyen. Egyébként ma már minden autógyár lohol a Tesla után. Elektromos, önvezetés, idő eltöltése irányban mennek a gyárak. De persze a nagy cégek is hibázhatnak(Nokia), időnként meg is teszik, ami valószínűtlen az hogy mind rossz lóra száll fel, ellenben te innen a topicból látod ezt.
  • kvp #18
    Amit sokan elfelejtenek, hogy ha minden auto onvezeto, akkor ugyan lehet hogy lassabb lesz a vegsebesseg, de az optimalizalt forgalom miatt az atlagsebesseg megis emelekedik. Tehat ugyan lassabban megy a kocsi amikor mozog, de sokkal kevesebbet alldogal lampaknal.

    Az emberek jo resze ha megtehetne akkor sofort tartana. Egyszeruen nem szeretnek vezetni, csak szukseges rossz. Az onvezeto auto is egy ilyen sofor, csak olcsobb mint embert fizetni erre a celra.

    Onnantol, hogy nem kell vezetni, barmi mast lehet csinalni. Az atagos mai embernek ha van net, akkor mas nem is nagyon kell. Tehat ha a mai atlagos munkaba jaro emberek megtehetik, hogy nem vezetnek hanem a neten lognak, akkor azt valasztjak. Ez tomegkozlekedesen is csak korlatozott mertekben oldhato meg, autot vezetve meg egyaltalan nem. Taxiban, sajat sofor vezette autoban vagy egy onvezeto autoban viszont gond nelkul megy.

    Az utak allapotarol meg annyit, hogy nyugaton megfeleloek es nem fognak a nyugati gyarak a keleteuropai vagy kozepafrikai utviszonyokra tervezni. (azaz de fognak, a toyota hilux es a dacia duster az arra van tervezve)
  • repvez #17
    ha hadd lássam találsz még érvelésre fogalmat?

    NEm érdekel , hogy milyen érvelés , de kirahadsz egy fél mondatot és azt akarod megcáfolni. azért kiváncsi lennék, hogy ha megkérdeznél bárkit és azt mondanád neki,
    Hogy menjen a kocsival kényelmesen 1 orát lassabban mint amennyivel mehetne vagy elérheti a célját egy kicsit kevésbé kényelmesen 20 perccel elöbb.

    Kiváncsi lennék menynien választanák azt, hogy zötykölödnek onszántan lassabban több idöt csak , hoyg aludjanak vagy filmet nézzenek a kocsiban. Mert bármenynire is lesz luxus a beltér és az egész kocsi ahogy mondtam az uthálozat meg egy kalap kaki .

    Azt nem tudom milyen érvelésnek sorolnád be amit te montál ,de én hulyeségnek, amikor azt hasonlitod össze, hogy valaki bebambul 2-3 mp-et a lámpánál vagy , hogy a teljes utazás alatt csak 90el menjen és több idöt töltsön utazással mint ami ténylegesen szükséges .

    Az amit te leirsz, hogy jot tesz a környezetnek a lassabb utazás is hülyeség. max a villanyautozásnál, de ott meg nem oszt nem szoroz, hogy mennyivel mész.
    Benzin és diezel üzemő autoknál meg miért is jobb ha 40 perc helyett 1 orát megy a motor és azalatt több károsanyagot pufog ki ? ráadásul, 130nál mondjuk 5-6ikban pörög a motor 2500-3000 fordulatot, 90-100-nál meg nem tudsz felkapcsolni igy a kisebb fokozaton többet pörög a motor megint több káros anyag távozik.
    ÉS ez hatványozottabb a belvárosban is, amikor nincs dugó akkor 50el átmehetsz a városon kevesebb időt töltesz a lakók zavarásával mint jhogy 30al cammogva .

    ÉS ezeknél a komcepcio autoknál sose ugy állnak ki, hogy ezt luxusautonak tervezik, hanem , hogy ez lesz a jövö és mindenki igy fogja használni a kocsit. és alább pont fellett sorolva, hogy menyni mindent nem vesznek figyelembe vagy mennyire tévesen terveznek ilyen dolgokat feleslegesen elköltve sok pénzt. Mert legtöbbször ha csinálnak is piackutatást, az nem az átlagembereket kérdezik meg hanem trendeket figyelnek és a designer beleálmodik valami személyes dolgot függetlenül az átlagember igényeitől.