Gyurkity Péter
Nem állnak meg a Tesla autói a kereszteződésekben
A bétaverzió hatósági aggályokat váltott ki, így most több tízezer példányt frissítenek.
A Tesla kapcsán nemrég írtunk arról, hogy partnerük, a Panasonic, jobb akkumulátorokkal igyekszik javítani saját pozícióján, ezután viszont arról olvashattunk, hogy bekapcsolt autopilot mellett okozott balesetet egy sofőr. Most egyszerre több hír futott be, ezeken futunk gyorsan végig.
A tengerentúlon a napokban jelent meg az illetékes hatóság, az NHTSA, újabb jelentése, amelyben egy további veszélyforrásra hívják fel a figyelmet. Eszerint a Model S, X, 3 és Y esetében egyre gyakrabban alkalmazott Full Self-Driving (Beta) jelenleg érvényes változata bizonyos körülmények között nem állítja meg az autót a stoptáblával ellátott kereszteződésekben, vagyis ezen járművek lassan, 4 és 12 km/h közötti sebességgel átgurulnak azokon, ami viszont balesetveszélyes lehet. A Tesla ezt követően beleegyezett abba, hogy az érintett autók szoftverét ismét frissítsék, kikapcsolva ezen funkciót, bár azt gyorsan megjegyezték, hogy a vásárlók részéről eddig nem érkezett semmilyen, ezzel kapcsolatos negatív észrevétel, baleseti jelentés, vagy jótállási igény.
A szintén nemrég közzétett, tavalyi évre vonatkozó pénzügyi jelentésben megjegyezték, hogy a béta egyre több amerikai autón elérhető, a szám akkor már csaknem 60 ezer darab volt, így most ezen példányokat kell frissíteni, hogy elkerüljék a további bonyodalmakat. Elon Musk a bejelentés kapcsán most kiemelte, hogy szerinte nem veszélyes a funkció, mivel ez csak abban az esetben engedélyezi a lassú átgurulást, amennyiben nem látható semmilyen egyéb jármű vagy gyalogos a kereszteződésben, viszont így is eleget tesznek a hatóság kérésének – ez szükséges is lesz, hiszen a másik fél az érvényben lévő szövetségi törvényre hivatkozik, amely szerint nem lehet olyan járművet értékesíteni az amerikai piacon, amely (akár szándékos módon) észszerűtlen, felesleges módon vezethet biztonsági problémához.
Ausztráliában eközben az eltúlzott értékesítési adatok miatt áll a bál, kiderült ugyanis, hogy bár a 2020-as szinthez képest kiugró növekedés igaz volt, a cég tévesen összeadta a két év összesített adatát, így 2021-re vonatkozóan 12 ezer darab helyett egy 15 ezres számot mutattak fel, amit csak napokkal később korrigáltak.
A Tesla kapcsán nemrég írtunk arról, hogy partnerük, a Panasonic, jobb akkumulátorokkal igyekszik javítani saját pozícióján, ezután viszont arról olvashattunk, hogy bekapcsolt autopilot mellett okozott balesetet egy sofőr. Most egyszerre több hír futott be, ezeken futunk gyorsan végig.
A tengerentúlon a napokban jelent meg az illetékes hatóság, az NHTSA, újabb jelentése, amelyben egy további veszélyforrásra hívják fel a figyelmet. Eszerint a Model S, X, 3 és Y esetében egyre gyakrabban alkalmazott Full Self-Driving (Beta) jelenleg érvényes változata bizonyos körülmények között nem állítja meg az autót a stoptáblával ellátott kereszteződésekben, vagyis ezen járművek lassan, 4 és 12 km/h közötti sebességgel átgurulnak azokon, ami viszont balesetveszélyes lehet. A Tesla ezt követően beleegyezett abba, hogy az érintett autók szoftverét ismét frissítsék, kikapcsolva ezen funkciót, bár azt gyorsan megjegyezték, hogy a vásárlók részéről eddig nem érkezett semmilyen, ezzel kapcsolatos negatív észrevétel, baleseti jelentés, vagy jótállási igény.
A szintén nemrég közzétett, tavalyi évre vonatkozó pénzügyi jelentésben megjegyezték, hogy a béta egyre több amerikai autón elérhető, a szám akkor már csaknem 60 ezer darab volt, így most ezen példányokat kell frissíteni, hogy elkerüljék a további bonyodalmakat. Elon Musk a bejelentés kapcsán most kiemelte, hogy szerinte nem veszélyes a funkció, mivel ez csak abban az esetben engedélyezi a lassú átgurulást, amennyiben nem látható semmilyen egyéb jármű vagy gyalogos a kereszteződésben, viszont így is eleget tesznek a hatóság kérésének – ez szükséges is lesz, hiszen a másik fél az érvényben lévő szövetségi törvényre hivatkozik, amely szerint nem lehet olyan járművet értékesíteni az amerikai piacon, amely (akár szándékos módon) észszerűtlen, felesleges módon vezethet biztonsági problémához.
Ausztráliában eközben az eltúlzott értékesítési adatok miatt áll a bál, kiderült ugyanis, hogy bár a 2020-as szinthez képest kiugró növekedés igaz volt, a cég tévesen összeadta a két év összesített adatát, így 2021-re vonatkozóan 12 ezer darab helyett egy 15 ezres számot mutattak fel, amit csak napokkal később korrigáltak.