Gyurkity Péter

A játékok miatt vizsgálják a Tesla autóit

Egy idei frissítés révén vezetés közben is futtathatunk játékokat, ami viszont veszélyes lehet.

A Tesla által gyártott elektromos autók kapcsán nemrég írtunk arról, hogy ezek egy része már AMD-chipekre vált, ami valószínűleg a chiphiány egyik következménye. Most az derült ki, hogy az illetékes amerikai hatóság egy idei szoftveres frissítés miatt vizsgálódik, ugyanis nem szeretnék, ha a sofőrök figyelme megoszlana a vezetés és a játékok között.

A National Highway Transportation Safety Administration (NHTSA) által elindított vizsgálatról a napokban számolt be a Reuters, amely saját írásában egy idén közzétett frissítés megjelenésével indokolta az illetékesek lépését. A nyáron közzétett újabb verzió ugyanis a jelek szerint mozgás közben is lehetővé tette a játékok elindítását az autók saját infotainment-rendszerén, annak kijelzőjén, ami kiemelten fontos változásnak számít, hiszen eddig még a YouTube vagy a Netflix alkalmazását sem futtathattuk, amíg a jármű sebességben volt – a teljes leállás, valamint a sebességváltó ennek megfelelő beállítása volt szükséges a videózás megkezdéséhez, illetve folytatásához. Mivel a játékok ennél is nagyobb figyelmet igényelnek, a módosítás némileg meglepő és mindenképpen veszélyesnek minősül.

A jelenlegi állapot szerint az előre telepített játékok mozgás közben is elindíthatók, ezt azóta külsős megfigyelők és felhasználók is visszaigazolták. Igaz, a futtatás előtt megjelenik a gyártó által mellékelt figyelmeztetés, miszerint ezen játékok kizárólag az utasok számára ajánlottak, emellett pedig a helyileg érvényes jogi szabályozás tanulmányozását is erősen ajánlják számunkra, viszont ezzel egy időben nem akadályozzák meg magát a futtatást, ami a tengerentúli hatóság szerint igencsak veszélyes lépés. A Tesla Arcade jelenléte, illetve a jelenleg alkalmazott szabályok most egy részletes vizsgálat részét képezik, aminek lezárulta után hozzák majd meg az ezzel kapcsolatos döntést, amely akár egyértelműen negatív lehet a gyártó számára.

A Tesla valószínűleg letiltja majd ezen funkciót, tekintettel az üzemmód által kiváltott visszhangra – egyelőre azonban még a cég részéről sem hallottunk újabb híreket ezzel kapcsolatban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Ha mar menne a teljes onvezetes akkor miert ne? Akkor van gond, ha a sofornek meg neha at kell vennie az autot, mivel mast csinalva nehez a keszenletre koncentralni.

    Az uj kormany az tenyleg bena. Legalabbis akkor ha 90 foknal nagyobb kiteres kell a legszukebb fordulokorhoz. Egyebkent elmegy.

    Az iranyvalto elhagyasa nem akkora ujdonsag, az uj kiss-eken is atkerult erintokijelzore a flirt 1-eseken meg kapcsolon levo funkcio. De a kormanyon azert nyugodtan ott maradhatna meg a full self driving bevezeteseeig az a kis kapcsolo. (kis google utan kiderult, hogy a kijelzo alatti savban vannak elrejtve a felulbiralo kapcsolok az elakadasjelzovel egyutt, pont ugy mint a dragon-okon)

    https://www.motortrend.com/news/tesla-model-s-plaid-shifter/

    Vicces, a regi 200-as ikarusokon is kb. ott voltak az automata valto kapcsoloi, csak kevesbe szep design-nal.

    ps: egy erdekesseg: https://www.youtube.com/watch?v=31IKnyQNMjg
  • Timbu #1
    A negatív reklám is reklám.
    Az új kormánynak vagy az irányváltó kar elhagyásának mi értelme van azon kívül, hogy mindenki arról beszél, hogy mekkora hülyeség? De attól még róluk beszélnek.

    Plusz a Tesla és a vásárlói között amúgy is van egy cinkos összekacsintás, hogy "oké, ezek a maradi jogalkotók nem hagyják, hogy valóban önvezetőnek hívjuk az autónkat, de attól még olvasgass csak nyugodtan könyvet 'vezetés' közben, vagy mostantól akár játhatsz is. Csak előtte fogadd el az apróbetűs részt, hogy nem fogsz <kacsint>."
    Utoljára szerkesztette: Timbu, 2021.12.18. 13:51:58