Gyurkity Péter
Kiugró eredményt közölt a Tesla
Eközben viszont félmillió autót hívnak vissza két különböző probléma miatt.
Elon Musk cége nemrég került ismét az érdeklődés középpontjába, amikor az illetékes amerikai hatóság arról adott hírt, hogy játékok miatt vizsgálódnak, attól tartottak ugyanis, hogy ezek futtatása balesetveszélyes lehet. Ezen játékokat időközben egy szoftveres frissítéssel le is tiltották (legalábbis vezetés közben), most azonban két eltérő hír jelent meg a gyártó háza táján, pozitív és negatív fejleményekkel.
A Tesla saját hivatalos közleményében árulta el az utolsó negyedéves és a teljes évre vonatkozó gyártási és szállítási adatokat, amelyek nagyon szép eredményről tanúskodnak. A számok alapján ugyanis a cég nagyjából 930 ezer autót gyártott és szállított le 2021 alatt, az utolsó negyedévben pedig még jobban álltak, hiszen alig 3 hónap alatt 300 ezernél is több példány került ki a vásárlókhoz – ezen beszámolót ráadásul némileg konzervatív módon kell kezelnünk, a leszállítás alatt ugyanis azt értik, hogy a kiszállítás mellett a kapcsolódó papírokkal is minden rendben volt. Mindenképpen fontos adat, hogy az utolsó negyedévben a 2020-as eredmény felét produkálták, ami azt mutatja, hogy felfelé ível a trend.
Külsős források eközben az NHTSA beszámolójára hivatkozva az év utolsó napjaiban arról írtak, hogy a gyártó önkéntes alapon mintegy félmillió autót hív vissza, mivel ezekkel két különböző problémát tapasztaltak. A vizsgálatok alapján a hátsó csomagtartó gyakori felnyitása és lecsukása miatt idővel elfáradhat, majd pedig elszakadhat a hátsó kamera megfelelő üzemeléséért felelős kábel, emiatt pedig elveszíthetjük az ezen érzékelő által szolgáltatott képeket, a másik eset azonban még ennél is komolyabb gondokat okozhat, az elülső csomagtartó fedele (a motorháztető) ugyanis vezetés közben felnyílhat, teljesen elvakítva a sofőrt.
A visszahívásban a 2017 és 2020 között gyártott Model 3 típusok, valamint 119 ezer Model S érintett, előbbiek a kamera, utóbbiak pedig az elülső csomagtartó kapcsán okozhatnak számunkra problémát.
Elon Musk cége nemrég került ismét az érdeklődés középpontjába, amikor az illetékes amerikai hatóság arról adott hírt, hogy játékok miatt vizsgálódnak, attól tartottak ugyanis, hogy ezek futtatása balesetveszélyes lehet. Ezen játékokat időközben egy szoftveres frissítéssel le is tiltották (legalábbis vezetés közben), most azonban két eltérő hír jelent meg a gyártó háza táján, pozitív és negatív fejleményekkel.
A Tesla saját hivatalos közleményében árulta el az utolsó negyedéves és a teljes évre vonatkozó gyártási és szállítási adatokat, amelyek nagyon szép eredményről tanúskodnak. A számok alapján ugyanis a cég nagyjából 930 ezer autót gyártott és szállított le 2021 alatt, az utolsó negyedévben pedig még jobban álltak, hiszen alig 3 hónap alatt 300 ezernél is több példány került ki a vásárlókhoz – ezen beszámolót ráadásul némileg konzervatív módon kell kezelnünk, a leszállítás alatt ugyanis azt értik, hogy a kiszállítás mellett a kapcsolódó papírokkal is minden rendben volt. Mindenképpen fontos adat, hogy az utolsó negyedévben a 2020-as eredmény felét produkálták, ami azt mutatja, hogy felfelé ível a trend.
Külsős források eközben az NHTSA beszámolójára hivatkozva az év utolsó napjaiban arról írtak, hogy a gyártó önkéntes alapon mintegy félmillió autót hív vissza, mivel ezekkel két különböző problémát tapasztaltak. A vizsgálatok alapján a hátsó csomagtartó gyakori felnyitása és lecsukása miatt idővel elfáradhat, majd pedig elszakadhat a hátsó kamera megfelelő üzemeléséért felelős kábel, emiatt pedig elveszíthetjük az ezen érzékelő által szolgáltatott képeket, a másik eset azonban még ennél is komolyabb gondokat okozhat, az elülső csomagtartó fedele (a motorháztető) ugyanis vezetés közben felnyílhat, teljesen elvakítva a sofőrt.
A visszahívásban a 2017 és 2020 között gyártott Model 3 típusok, valamint 119 ezer Model S érintett, előbbiek a kamera, utóbbiak pedig az elülső csomagtartó kapcsán okozhatnak számunkra problémát.