Gyurkity Péter

Jobb akkumulátorokkal készül a Panasonic

Ezeket a Teslának szánják, amely így növelheti az elektromos autók hatótávját.

Elon Musk cége kapcsán a napokban írtunk arról, hogy várhatóan jövőre csúszik a Tesla Cybertruck, ezen a téren tehát nem állnak igazán jól. A hosszabb ideje kiemelt partnernek számító Panasonic viszont eközben már dolgozik friss fejlesztésén, amely több komoly előnyt kínálna az autógyártónak.

A szintén japán illetőségű Nikkei számolt be a Panasonic terveiről, amelyből azt tudjuk meg, hogy a gyártó a következő évben futtatná fel az új akkumulátortípus sorozatgyártását, ez pedig az integrációt követően nagyjából 20 százalékkal dobhatja meg az elektromos autóknál mért hatótávot. Ennek köszönhetően a Model S jelenlegi 650 km-e helyett már 750 km lenne a plafon, bár nyilván sok múlik majd azon, hogy a japán cég milyen ütemben tudja végrehajtani a jelenlegi tervet. A 4680-as típusú akkumulátorcellák fejlesztését éppen a Tesla kérésére kezdték el, korábban maga Elon Musk is megemlítette, hogy saját akkumulátorok gyártásába foghatnak, hogy kiegészítsék a beszállítók meglévő kapacitását, nyilván ebben segít majd a Panasonic komoly befektetése, amelynek részeként 700 millió dollárt ölnek saját japán gyártósoraikba, azok fejlesztésére és felkészítésére.

A projekt eredményeként megszülető akkumulátorok kétszer nagyobbak lesznek, mint az eddig használt példányok, viszont ezzel egy időben akár ötször nagyobb kapacitást nyújthatnak majd. A hivatalos árak ugyanakkor 10-20 százalékkal mérséklődhetnek, ami legalább ilyen fontos fejlemény lenne, hiszen a friss adatok alapján az akkumulátor átlagosan az új elektromos autók előállítási költségének 30 százalékát teszi ki (ez mondjuk nagyon alacsony értéknek tűnik, korábban ugyanis még 80 százalékos szintről olvashattunk). A saját gyártósor kibővítése révén akár évi 150 ezer e-autóhoz elegendő új akkumulátort szállíthatnak majd le, viszont erre legkorábban jövőre keríthetnek sort.

A gyártó a maga részéről egyelőre annyit közölt, hogy nincs konkrét bejelentésük, jelenleg a sorozatgyártási opciókat tanulmányozzák, amit a gyártósor tesztelése követ majd a sorban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Az, hogy nem tudjak gyartani, mert nincs eleg aksi. Se a Tesla semi-t, se a truck-ot. A semikbol konkretan mar ott allnak a gyarudvaron a legyartott, de aksira vaaro peldanyok. A Panasonic talan tud vegre tobb aksit szallitani a Teslanak.

    ps: A Tesla aksik valojaban Panasonic licensz alapjan keszulnek, de a Tesla vasarol kozvetlenul a Panasonic-tol es egy kinai gyartol is aksikat, mert egyszeruen nincs az aksi mennyiseg amit ne tudnanak azonnal eladni.
  • asgh #1
    És ennek a hírnek mi a rák köze van egyébként a Cybertruckhoz?