18
-
defiant9 #18 "Nem a Tesla produkál jobb eredményeket, hanem a Teslát vezető emberek, akiket a vezetéstámogató rendszerek segítenek"
Az állításom Tesla márkájú járművekre vonatkozik autopilot on/off módot aggregálva.
"Ez az ami ordas hazugság, mert voltak érveim"
Kérek egyetlenegy tény adatot ami cáfolja az állításom és az amögé tett tény adatokat. Én csak azt látom hogy kétségbeesetten hadakozol az általad kitalált szalmabábbal, de ez pótcselekvés, amivel próbálod oldani a benned kognitív disszonanciát. Számok tekintetében ismét alul maradtál. -
#17 Pongyolán fogalmazol baxki!
Nem a Tesla produkál jobb eredményeket, hanem a Teslát vezető emberek, akiket a vezetéstámogató rendszerek segítenek. És csak ott, ahol ezek működnek. Kb mintha arról hoznál statisztikát, hogy a gazdagemberek mennyivel többet költenek, és ők mozgatják a gazdaságot, a hozzájuk képest szegényeket meg ki kéne tiltani. Nonszensz!
"Tehát a konkrét megállításommal szemben nincs érdemi érved, ami így megáll, és akkor itt ennyi is. Ismét belebuktál a kötözködési kísérletedbe, bár ahogy már írtam végső soron meg sem próbáltad cáfolni, csak próbálsz folyamatosan egy szalmabábod felállítani, akivel harcolhatsz. Szánalmas vagy még mindig."
Ez az ami ordas hazugság, mert voltak érveim, és ez a megjegyzésed gyak kimeríti a személyeskedés fogalmát is.
Épp te vagy aki a felvetéseimre nem tudsz egy épkézláb érvet összehozni! XD -
defiant9 #16 "Mégegyszer mondom, hogy végre te is értsd, nem produkálnak a robikocsik jobb statisztikát"
Ki állított ilyet? Azt mondtam hogy a Tesla jobb statisztikát produkál mint az emberek (átlaga), tehát ilyen elv mentén igazán lehet tőlük megvonni azt hogy a közúton üzemeljenek. Ezt eddig nem sikerült cáfolnod, nem tudtál olyan statisztikát felmutatni ami ennek ellenkezőjét tartalmazná. Tehát még mindig várom a számaid. Szavakkal továbbra sem sokra mész a tényekkel szemben.
"Lehet itt hisztériáznod, hazudoznod"
Idézd be az állításom ami szerinted hazugságot tartalmaz, és kérem mellé a tényt ami alapján hazugságnak minősül.
Amennyiben ilyet nem tudsz akkor sokadszorra is csak azt látjuk hogy te vagy aki hazudott ezen kijelentésével. -
#15 Beszélsz összevissza! Ismétlem a konkrét kijelentésedet:
"De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek."
Mégegyszer mondom, hogy végre te is értsd, nem produkálnak a robikocsik jobb statisztikát, hanem azok az emberek produkálHATnak jobbat, akik támaszkodnak a vezetéstámogató rendszerekre, azoknáknál, akik nem. Ez azonban a statisztikádból konkrétan nem derül ki, mert az torzított, asszerint, hogy olyan helyzetekre korlátozódik a vezetéstámogató rendszerek használata, ahol eleve az emberek önmagukban jobb eredményeket produkálnak az átlaghoz képest.
Ennyi.
Lehet itt hisztériáznod, hazudoznod, személyeskedned, de láthatóan egyszerűen zéró vitakészséged van, érdemi válaszra nem vagy képes, ezt ismerd be végre! XD -
#14 Breaking News!!!
Az NHTSA a Tesla nyomására megváltoztatta a közlekedési szabályokat, új táblát vezetett be.
XD
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.10. 17:20:59 -
defiant9 #13 "Ácsi, te a robikocsik nagy evangelizátorának szerepében tetszelegsz "
Tehát a konkrét megállításommal szemben nincs érdemi érved, ami így megáll, és akkor itt ennyi is. Ismét belebuktál a kötözködési kísérletedbe, bár ahogy már írtam végső soron meg sem próbáltad cáfolni, csak próbálsz folyamatosan egy szalmabábod felállítani, akivel harcolhatsz. Szánalmas vagy még mindig.
Fenntartom, hogy a STOP tábla az emberek miatt készült, a gép a parallel szenzorrendszerének jellegéből fakadóan nem igényli ezt az statikus korlátozási formát. (nem lesz jobb/rosszabb a tábla hatására, míg az ember igen) -
#12 Ácsi! Gyerekek ne csináljuk már ezt.
Az 5. szintű járműnél a benne ülők SOHA nem vezetnek. A 4. nél a képességei korlátozottak, hogy hol tud elmenni a kocsi, de ott sem!
A 3. nál van az, hogy a vezető még átveheti a vezetést, ha a rendszer felszólítja.
2-ig meg MINDÍG az ember vezet. Ennyi.
Az, hogy kísérleti szinten, esetenként és jelenleg általánosan nem szabályozottan képes a jármű korlátozott önvezetésre, elvileg, de az előbbiek miatt törvényileg nem feljogosítottan és műszakilag/technikailag sem teljes mértékben bevizsgálva már létezik ilyen önálló működésre képes (gyak 3. szint) autó, még nem azt jelenti, hogy itt van az önvezető kánaán az 5. szinttel!
https://www.sae.org/blog/sae-j3016-update
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.09. 10:32:20 -
#11 Ácsi, te a robikocsik nagy evangelizátorának szerepében tetszelegsz és máshol megengedsz magadnak olyan kijelentéseket mint: "De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek." Ami egy nagy BS, tekintve, hogy nincs önállóan vezető jármű jelenleg!!!
Az, hogy van olyan funkció, amelyben a fejlett vezetéstámogató rendszerek esetenként jobb eredményt produkálnak, mint az ember, nem azt jelenti, hogy mindenben kell vagy egyáltalán képesek is az embert helyettesíteni és emiatt a közlekedési szabályok átírhatók, vagy felülbírálhatók. Attól, hogy van néhány kocsiban automata fék, fejlett, követési távolságot biztosító tempomat még nem kell/lehet a KRESZ szabályokat átírni! -
defiant9 #10 "Hiába próbálod az emberrel szembeállítani ezeknek a rendszereknek a képességeit és kihozni, hogy jobbak mint egy rossz sofőr.."
Egy Tesla minden emberi sofőrnél gyorsabban tud balra, jobbra és hátranézni egy kereszteződésben. Az állításom ennyi. Ezt tartom is. Emiatt - sokszor - nincs számára értelme a STOP táblának/megállásnak amit a lassabb-an 'scan'-elő emberek miatt tettek ki, hogy elvegyék tőle még a mérlegelés jogát is.
Nem látom hogy ezt a logikát sikerült volna cáfolnod, igazándiból meg sem próbáltad, csak elkezdtél valami olyannal vitatkozni amit én nem is mondtam. Lol. -
kvp #9 A Google fele megoldas mukodik. Nem mindenhol, de ahol elerheto a szolgaltatas, ott tenyleg vezeto nelkul jarnak. Tehat van 5-os szintu jarmu, csak korlatozott regiokban es foleg taxikent erheto el.
A Teslanak tobbfajta FSD rendszere van. Van a hagyomanyos drive assist, ami csak segiti a sofort. Van a navigate on autopilot, ahol a teljes lefedett utvonalat levezeti a kocsi es van a betas navigate on autopilot ami alacsony rendu utakon is mukodik es amit nem engedelyeznek minden kocsin, ezek mar tenyleg onvezetoek, de a sofor biztonsagi soforkent ott kell hogy uljon, mert a szoftver meg beta allapotu. Raadasul annak az embernek kell ott ulnie a kormany mogott aki az FSD beta szerzodest alairta.
Az EU-n belul egebkent csak az alapszintu drive assist erheto el, jogszabalyilag letiltottak a tobbit amig a nemet autoipar nem tudja utolerni az amerikai cegeket.
Egyebkent ugyanugy jart el a Google is, amikor a sajat onvezeto kocsijat fejlesztette, biztonsagi soforokkel jartak a kocsik amig eleg stabil nem lett a szoftver, de ok fizettek is nekik, nem forditva. Azota hogy kesz lett viszont nem kell a sofor sem. A Tesla is ide szeretne eljutni es nincs annyira messze mint azt sokan gondoljak.
Egyebkent most itt tartunk:
https://www.youtube.com/watch?v=1BsWFzgUBQY
https://www.youtube.com/watch?v=AHdKm0kW4l0
Tehat nem az a kerdes, hogy lehet-e onvezeto autot kesziteni, hanem hogy mikor terjednek el... -
Ender Wiggin #8 Az 5-ös szint az még makó jeruzsálemtől...(olyan valószínűleg sosem lesz, hogy a világ bármly pontjától bármley másik pontjáig teljesen önállóan, hiba nélkül elnavigáljon). A 2-es meg pont arra jó, hogy a sofőr állandóan figyeljen, aminek semmi, de semmi értelme. -
#7 Már megint a csak te fejedben levő álomképeket kergeted.
Az Autopilot, meg az FSD a neveik ellenére még csak SAE 2. szintű vezetéstámogató rendszerek, és ha vennéd a fáradtságot és felnéznél végre a Tesla honlapjára is és nem csak hasból írnád a hülyeségeidet, akkor látnád, hogy azt írják, hogy a vezetőnek ezek használata során is folyamatosan figyelnie KELL a jármű tevékenységét és a kezének a kormányon KELL lennie.
Ugye már többször baxogatta a közlekedési hatóság is a Teslát, hogy a vásárló megtévesztésére alkalmas a szolgáltatás elnevezése, amire láthatólag te magad vagy a legjobb példa.
Mégegyszer, nincs olyan, hogy az Autopilot/FSD önmagában vezet, még azok között a korlátozott viszonyok között sem, ahol ezek működőképesek. A sofőré a felelősség, a rendszer csak tehermentesíti. Hiába próbálod az emberrel szembeállítani ezeknek a rendszereknek a képességeit és kihozni, hogy jobbak mint egy rossz sofőr. Neeem-rosszul látod, úgy kéne megfogalmaznod, hogy egy rossz söfőr az Autopilottal is rosszabbul teljesít, de önmagához képest ő is jobban, mint anélkül. Ezt kéne már megértened!
De nem reménykedem.XD
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.07. 14:51:05 -
defiant9 #6 "Sok olyan útszakaszon van stop tábla amit simán belátsz."
Tipikus oka ennek az is hogy egy sávból kanyarodás esetén táblákkal nem szabályozható hogy jobbra kis ívben elég lenne a macisajt, de balra nagy ívhez meg kell állni az alaposabb fejforgatáshoz, a szabályozó ilyenkor a legrosszabb esetre készül. Tesla esetén ez a dilemma ami kiesik a képletből, ő mindig, mindent néz.
" A Tesla autó meg nem igazán tartják be, tehát szabálytalanságot követnek el."
Ez már nincs így, a cikk arról szól hogy már betartják. A lényeg azonban az hogy ezzel elvi szinten eddig sem nem növelték a balesetveszélyességet.
Sőt, a megállás-elindulás magasabb erőforrás igénye miatt minden autó lassabban veszi fel a forgalom dinamikáját, valójában ezen stop távla faktor miatt nagyobb az esélye hogy odaér egy gyorshajtó és beléd száll hátulról(de összességében még így is megéri megállítani az embert és kényszeríteni hogy alapossan nézzen körbe)
"de én annyival megtoldanám, hogy amíg béta fázisú a rendszer addig nem mehet ki közútra."
Miért mehet olyan ember a közútra aki szintén 'béta fázisú', tehát nem tökéletes, a hivatásos/profi sofőr szintjén lévő képességekkel bír? -
Macropus Rufus #5 "A stop tábla a gyengébb képességű emberek miatt szükséges, mivel mi csak egy irányba látunk így a fejforgatáshoz idő kell és adott kereszteződés közekedési 'tervezője' úgy ítélte meg hogy ez az idő már olyan sok hogy tulajdonképpen csak megállással valósítható meg."
ezzel nem teljesen értek egyet. Sok olyan útszakaszon van stop tábla amit simán belátsz. Valamint a macisajt esetében is kell fejet forgatni.
Viszont a tény, amit te is említettél: jelenleg ez a szabály. A Tesla autó meg nem igazán tartják be, tehát szabálytalanságot követnek el. Erre nincs mentségük. És elintézik annyival, hogy szoftver frissítés. Aha. Ellaberin-el értek egyet, de én annyival megtoldanám, hogy amíg béta fázisú a rendszer addig nem mehet ki közútra. Tehát amelyik Tesla ilyen rendszert használ az otthon marad. Ebből ismét lenne egy jó kis per. -
defiant9 #4 A stop tábla a gyengébb képességű emberek miatt szükséges, mivel mi csak egy irányba látunk így a fejforgatáshoz idő kell és adott kereszteződés közekedési 'tervezője' úgy ítélte meg hogy ez az idő már olyan sok hogy tulajdonképpen csak megállással valósítható meg. A Tesla egyszerre lát minden irányba, tehát a másodperc törtrésze alatt méri fel a tejes teret, és képes eldönteni hogy van-e potenciális keresztező forgalom. Az önvezetők számára a stop tábla értelmetlen lesz, csak annyira kell lelassítania hogy még biztos meg tudjon állni. Ameddig ez az egységes szabály él addig viszont meg kell állnia. -
Ellaberin #3 Nálunk az a szabály, hogy a STOP tábla előtt meg kell állni, akkor is, ha kilóméterekre belátsz mindent. Ennyi.
A muszk gyerek ezt is jobban tudja, szarik a törvényre -ezt többször be is bizonyaóította már - mert dögre van behüjítetett milliárdos hitelezőkkel.
Szóval úgy kellett volna eljárni, hogy megköszönni neki a javítást és kiállítani egy milliárd dolláros csekket mivel 60 ezer autónyi embert sodort életveszélybe, szegette meg velük a KRESZt. A pofátlan magyarázkodásért, hogy nem is volt panasz még egyszer ennyit.
És igen, itt magyarázkodhatsz a rendőrnek, hogy hát a Teslád nem állt meg, úgy karcolja rá a sok nullát a csekkedre, hogy öröm nézni. Kapsz még talán némi pontot is és szép lesz a napod. -
kvp #2 A stoptablas modszer eddig az volt, hogy leolvasta a tablat, lassan elore ment, hogy belassa a keresztezodest. Ott megallt, majd ment tovabb hanem jott semmi.
A javitas pedig az, hogy megall a tablanal, var egy kicsit, majd elore gurul, hogy belassa a keresztezodest, ott megint megall es megy ha nem jon semmi. -
#1 Ez a stoptáblás megálló érdekes kérdés. Egyrészt nyilván problémás, amikor mondjuk egy gyalogátkelő miatt jóval a beéátható kereszteződés miatt van a stoptábla kirakva így értelmetlen ott fullra megállni, még ha a szabály ezt is írja elő. Másrészt gáz, hogy a Tesla FSD nem szabályosan, hanem mondjuk úgy optimálisan akar vezetni, a cég belekódolja a szoftverbe a szabálytalankodást.
Másrészt a statisztikákat ezekszerint elég kreatívan kezeli a cég, kérdés, hogy más esetben, pl. baleseti statisztikáknál is így csinálja? ;)