Berta Sándor
Irodai munka lehet a teherautók vezetése
Egy startup új módon oldaná meg a sofőrhiány jelentette problémát.
A Fernride nevű vállalkozást Maximilian Fisser, Hendrik Kramer és Jean-Michael Georg alapították 2019-ben, de a kapcsolódó kutatómunka tíz évre nyúlik vissza. A cég egy olyan rendszert fejlesztett ki, amely lehetővé teszi, hogy a járműveket vezető nélkül lehessen irányítani. Mindez kapóra jönne az ágazatnak, amely komoly szakemberhiánnyal küzd.
Kramer kiemelte, hogy Európában 100 000 kamion nem hagyja el a telephelyét, mert nincs, aki vezesse. Ugyan a mesterséges intelligencia még nincs a megfelelő szinten a probléma orvoslására, de arra viszonylag egyszerűen felkészíthető, hogy egy személynek segítsen több teherautó irányításában.
A startup a mostani első finanszírozási körében több mint 7,1 millió eurót gyűjtött össze és sikeresen teljesítette a DB Schenker logisztikai szolgáltató tesztjét is. Az elképzelés lényege, hogy a vezetők nem a kormány mögött, hanem egy irodában ülnek és mindent onnan vezérelnek, de nem csupán egyetlen, hanem akár 25, később pedig 50 jármű esetében. A rendszerbe integrált kamionokat 12 kamerával, szenzorokkal és egy kapcsolati modullal látják el, amely az összegyűjtött adatokat egy irányítóközpontnak küldi el. Ott ül valaki, aki jobban meg tudja ítélni az egyes helyzeteket és aki a megalkotott 3D-világnak köszönhetően a teherautót irányítását is jobban képes áttekinteni.
Kramer szerint a következő lépést az jelentheti, hogy a sofőr nélküli járműveket minden időjárási körülmények között integrálják az ügyfelek folyamataiba. A kapcsolódó európai piac több mint 5 milliárd eurós, így van kereslet az új megoldásra, amelynek a technológiája hosszú távon lehet meghatározó és robusztus. A piacon jelen van a Deutsche Telekom is, amelynek a partnere az Ottopia nevű izraeli startup.
A Fernride nevű vállalkozást Maximilian Fisser, Hendrik Kramer és Jean-Michael Georg alapították 2019-ben, de a kapcsolódó kutatómunka tíz évre nyúlik vissza. A cég egy olyan rendszert fejlesztett ki, amely lehetővé teszi, hogy a járműveket vezető nélkül lehessen irányítani. Mindez kapóra jönne az ágazatnak, amely komoly szakemberhiánnyal küzd.
Kramer kiemelte, hogy Európában 100 000 kamion nem hagyja el a telephelyét, mert nincs, aki vezesse. Ugyan a mesterséges intelligencia még nincs a megfelelő szinten a probléma orvoslására, de arra viszonylag egyszerűen felkészíthető, hogy egy személynek segítsen több teherautó irányításában.
A startup a mostani első finanszírozási körében több mint 7,1 millió eurót gyűjtött össze és sikeresen teljesítette a DB Schenker logisztikai szolgáltató tesztjét is. Az elképzelés lényege, hogy a vezetők nem a kormány mögött, hanem egy irodában ülnek és mindent onnan vezérelnek, de nem csupán egyetlen, hanem akár 25, később pedig 50 jármű esetében. A rendszerbe integrált kamionokat 12 kamerával, szenzorokkal és egy kapcsolati modullal látják el, amely az összegyűjtött adatokat egy irányítóközpontnak küldi el. Ott ül valaki, aki jobban meg tudja ítélni az egyes helyzeteket és aki a megalkotott 3D-világnak köszönhetően a teherautót irányítását is jobban képes áttekinteni.
Kramer szerint a következő lépést az jelentheti, hogy a sofőr nélküli járműveket minden időjárási körülmények között integrálják az ügyfelek folyamataiba. A kapcsolódó európai piac több mint 5 milliárd eurós, így van kereslet az új megoldásra, amelynek a technológiája hosszú távon lehet meghatározó és robusztus. A piacon jelen van a Deutsche Telekom is, amelynek a partnere az Ottopia nevű izraeli startup.